hoi hoi even een vraagje voor diegene die is ingeleid. ik lees nu al in 2 topics dat er alleen word gesproken over inleiden met behulp van een infuus. ikzelf ben voor 4 jaar terug ingeleid met behulp van een gel. heb hierdoor zelf geen problemen gehad. moest toen om 8.00 uur s'morgens in het ziekenhuis zijn, werd aan de ctg gelegd en om 8.30 werden de vliezen gebroken en de gel ingebracht. en arend is om 17.20 geboren ik ben zelf niet bang voor naalden maar er zijn er genoeg die dat dus blijkbaar wel zijn. en heb je dan die keuze bij jullie in het ziekenhuis niet? groetjes sandra
ik ben bij de 1e nadat ik 2 dgn met gebroken vliezen had gelopen ingeleid... in 1e instantie sloeg het infuus niet aan, toen werd de dosis verhoogd, en toen er tegen het eind van de ochtend nog niets was gebeurd had men het er ook over om de dag erna gel te proberen, maar gelukkig hoefde dat niet omdat tegen 13.00 uur er een explosie in mijn lichaam gebeurde waardoor de bevalling toch in werking werd gezet... ben gelukkig niet zo bang voor naalden dus even de andere kant op kijken en voor je het weet zit de naald erin... gel gebruiken ze meestal om de baarmoedermond week te maken als deze nog niet klaar is....(tenminste zo heb ik het begrepen)... bij mij was deze dus wel week genoeg en was het ook zaak dat de kleine er toch na 2 dng onderhand wel uitkwam vandaar dat ze denk ik voor het infuus hadden gekozen ? gr. smoekie
Volgens mij proberen ze het eerst ook vaak alleen met gel, maar als het dan niet op gang komt, moet je alsnog aan het infuus. Toch? En als het dus echt moet komen, kan je beter maar meteen aan het infuus.
Wat ik heb begrepen klopt het verhaal van Smoekie helemaal, de gel is inderdaad alleen om de baarmoedermond week te maken, maar misschien dat dat soms genoeg is om weeen te krijgen?
Ik ben ingeleid met gel. Mij is toen verteld dat ze het eerst met gel gingen proberen en anders later een infuus. Bij mij is dat niet nodig geweest, de gel sloeg goed aan.
Ik vind de pol niet compleet, zelf ben ik tijdens mijn tweede bevalling ingeleid doordat de gyn ter plekke de vliezen brak, de gel werkte niet, er zijn dus ook nog andere mogelijkheden.
hoi hoi hoe bedoel je milla? ze brengen de gel pas in nadat ze de vliezen hebben gebroken of al zijn gebroken. groetjes sandra
bij mij braken ze eerst de vliezen. Ze keken of daardoor de weeen op gang zouden komen. Kreeg daarvoor 15 minuten. Dat gebeurde helaas niet. Gel deden ze niet omdat mijn baarmoedermond al week was dus werd het een infuus prikte ze nog mis ook de muts
Nee hoor, ik heb 's morgens om 8:00 gel gekregen en 's nachts om een uurtje of 6 braken m'n vliezen pas....
klopt bij mijn nichtje hebben ze ook gel gebruikt ondanks dat haar vliezen niet gebroken waren...die hebben ze 's nachts uiteindelijk zelf gebroken nadat de bevalling zich uiteindelijk toch aandiende... ze heeft uiteindelijk na 2 dgn. gelgebruik de 2e dag een slaapmiddel gehad waardoor ze zou gaan slapen maar jammer genoeg begon toen 's nachts ineens de bevalling en hebben ze beide veel problemen ondervonden aan dat slaapmiddel had ook die 2e dag niets uitgehaald, had ze de 3e dag (vrijdag) een rustdag gehad, en hadden ze haar zaterdags met infuus ingeleid.. (ze was op de dag van bevalling trouwens 19 dgn overtijd dus ze laten je tegenwoordig nog langer lopen dan vroeger
hoi hoi ik zal de mod vragen deze te sluiten. heb nog even zitten te googlen en kwam tot de ontdekking dat mijn info inderdaad niet klopt. sorry het is mij dus voor 4 jaar terug dus niet goed uitgelegd. groetjes sandra