Blighted Ovum / windei echo 7 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door LoesjeK, 19 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoesjeK

LoesjeK Lid

20 feb 2014
    47
    0
    0
    Afgelopen maandag (twee dagen geleden) met 7w1d een echo gekregen waarbij alleen een vruchtzakje te zien was...zucht..... Volgens de gynaecoloog een zwangerschap van max 6 weken zonder hartslag. Ontzettend verdrietig! Was er zó niet vanuit gegaan aangezien ik wel alle zwangerschapsklachten had én nog steeds heb. Moe, misselijk, steken in liezen, lage rugpijn. Daarom is het ook nog steeds heel onwerkelijk allemaal..... Wie heeft dit ook gehad en gingen de klachten bij jullie ook gewoon door?

Bij mijn vorige miskraam (geen hartslag meer na derde echo met 9 weken) heb ik gekozen voor een curretage, maar ik neig nu toch meer naar pillen om de miskraam op te wekken. Wat hebben jullie gedaan en wat gaf de doorslag?

Dank alvast!

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb het bij afgewacht. Daar had ik het beste gevoel bij. Na een week of anderhalf kwam het vanzelf op gang.

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier curretage en zelfs na de curretage zwaar zwanger gevoel. Expres na de curretage lekker dingen gegeten en gedronken die niet mochten en voelde zo tegenstrijdig

4. LoesjeK

LoesjeK Lid

20 feb 2014
    47
    0
    0
    Bizar hè dat je lijft zulke tegenstrijdige signalen geeft..... Ondanks dat de ze maandag aangaf dat ik geen enkele hoop meer hoef te hebben heb in nog geen glas alcohol aangeraakt (en had er maandag voor mijn gevoel écht eentje nodig!). Wil toch eerst wachten tot mijn lijf echt niet meer zwanger is :(

Lees wel in je banner dat jij weer zwanger bent, gefeliciteerd!

5. Irisistible

11 nov 2014
    46
    0
    6
    persoonlijk begeleider lvg
    Breda
    Heel veel sterkte Loesje K. Wat een raar beeld is dat he? Gewoon een lege vruchtzak op de echo.

Op 5 november kwam ik er ook achter dat het een blighted ovum had. Was toen 8 weken en 3 dagen. Totaal in schok. Was mijn eerste zwangerschap. Kwamen er bij de eerste afspraak bij de verloskundige achter. Pas thuis kwam de klap en het besef.

Alle zwangerschapsklachten die jij beschrijft had ik ook. Je bent ook gewoon zwanger, alleen dan van een lege vruchtzak. Je lichaam heeft het nog niet helemaal door.

Ik heb zelf gekozen voor de pillen. Maar voor mij was echt alles nieuw. Afspraak met verloskundige, toen een afspraak met een gyneacoloog. inwendige echo's. De pillen leek mij de fijnste optie omdat gefrut in mijn baarmoeder mij niks leek. Vorige week dinsdag de pillen ingenomen en gedurende de dag om de 4 uur 2 extra. Bij mij ging het er in de avond daardoor uit. In de avond het meeste last gehad, met name door al het bloedverlies. Voelde mij er erg zwak door ( onderschat dat bloedverlies niet!) Hoewel ze het omschrijven als een zeer zware ongesteldheid is het echt veel meer.. Heb veel paracetamol gebruikt en daarmee was het goed te doen.
    Toch ben ik blij geweest met deze keuze. Alles is schoon. Het bloeden is aan het minderen nu, alleen nog wat donkerbruin bloed maar dat is goed.

Kies de keuze waar jij je het prettigste bij voelt. Volgens mij is dit ook iets wat iedere keer anders kan zijn.

6. LoesjeK

LoesjeK Lid

20 feb 2014
    47
    0
    0
    Dank je wel voor je verhaal en wat heftig ook! Wel fijn te horen dat je ondanks het vele bloedverlies wel positief bent over de pillen. Lees op internet ook wel andere verhalen.....:$

Heb jij ook na je echo op 5 november nog een controle echo gehad? Of het écht niet goed zat? Zit wellicht nog in de ontkennende fase, maar vind het wel belangrijk om nog een laatste x goed te kijken......

7. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Heey meid.
    Wat een verdrietig bericht.
    Ik weet precies wat je doormaakt en herken wat je omschrijft.
    Ik heb dit nieuws op 27 oktober te horen gekregen. Heb toen 1,5 week gewacht. Daarna toch medicatie omdat ik nog geen druppel bloedverlies had. Helaas heeft dit bij mij niks gedaan en ben ik gister alsnog gecureteerd. Dit onder volledige narcose.
    Curettage zelf viel me mee. Ook de pijn nu en het vloeien( maar ik vloei van mezelf weinig).
    Doe wat je gevoel zegt, maar laat het net zoals bij mij geen 3 weken duren.
    Veel sterkte..knuffel

8. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Hi ik heb van de week gehoord dat het hartje niet meer klopt en gisteren bij de vk nog een controle echo gehad en idd het was overleden. Ik mocht kiezen, curretage pillen of wachten. Ik heb voor de pillen gekozen, krijg hem morgen bij de gyn. Ben benieuwd hoop dat t snel weg is. Ik heb gekozen voor pillen omdat ik wil dat t zo snel mogelijk weg is en wij graag door willen met de volgende poging, helemaal nu we weten hoe t voelt om zwanger te zijn. Heb trouwens ook nog steeds kwalen bleh verschrikkelijk.

hoop dat je voor jezelf de juiste keuze maakt.

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat een verdrietig nieuws.
    Ik kwam er toen met 7w5d achter dat de zak leeg was en kreeg na 5 dagen nog een echo ter controle. De dag daarna ben ik op vakantie gegaan en daarna heb ik de miskraam met pillen opgewekt (na nog een echo, na de vakantie).
    Die keer ging het heel goed met de pillen, niet veel bloedverlies of pijn gehad. Ik schrok wel van de grootte vd zak, die was door blijven groeien.

Voor een curettage heb ik niet gekozen, omdat ik bang ben voor verklevingen.
    En dat van die symptomen herken ik ook, die stopten pas een paar dagen na de miskraam. Bleef me al die tijd gewoon zwanger voelen.

Heel veel sterkte!

10. Irisistible

11 nov 2014
    46
    0
    6
    persoonlijk begeleider lvg
    Breda
    Ik heb in totaal 3 echo's gehad. 1 bij de vk uitwendig 5 nov. 2 bij de gynaecoloog inwendig. Op 6 nov. En op 12 nov. Om het echt zeker te weten. Dit wilde de gynaecoloog zelf al en ik ook graag.

Op Internet staan erg veel verhalen inderdaad. Ik heb ze ook gelezen. Over zowel pillen als curettage veel opgezocht. Met name veel negatieve dingen gevonden en ben toen juist gaan zoeken op positieve verhalen. Verzamel je vragen en stel ze aan de gynaecoloog. Mocht je voor pillen kiezen zorg dan dat je de verloskundige of de gynaecoloog kunt bellen voor vragen of voor in nood.

11. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Ja ik heb op 5 november nog een echo gehad. En 12 november daarvan nog een echo om te zien of de medicatie echt niks had gedaan..
    In dat op zicht ben ik wel goed geholpen en heb ik echt de bevestiging gehsd dat het helaas niet goed was.
    De rede dat ik eerst medicatie heb gekregen is dat ik dus nog geen bloedverlies had gehad en de kans op complicaties bij curettage dan wat groter is..met de medicatie zou mijn baarmoedermond wat meer open staan wat de curettage makkelijker maakt..
    Mijn advies stel je kiest voor medicatie, maak na een paar dagen al een controle afspraak en vraag/eis als dat niet (voldoende ) werkt je snel de curettage kunt krijgen. Ik vond dat wachten echt emotioneel heel zwaar. Het klinkt misschien gek, maar nu pas kan ik dit gaan afsluiten en uitkijken naar een hopelijk nieuwe zwangerschap..
    Nogmaals sterkte meid..

12. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Ik had er nog nooit van gehoord tot dat ik het ook afgelopen februari heb moeten meemaken. Ik was toen 7.5 wkn en had alle kwaaltjes.
    Vruchtzakje groeide gewoon door en baarmoedermond potdicht. Gyn liet me 3 wkn wachten voor ik medicatie meekreeg om de miskraam op te wekken.

Ik was toen zooooo boos op mijn lichaam want vorig jaar augustus braken mijn vliezen spontaan en begon de bevalling met 23 wkn zwangerschap. En met een leegvruchtzakje was geen spoor van een miskraam te bekennen:x

Veel sterkte meid
    Knuf

13. Wen82

Wen82 Lid

19 jul 2012
    14
    0
    1
    Zuid-Holland
    Wat een verdrietig nieuws!

Wij hebben dit ook mee gemaakt. Vol goede moed gingen we naar onze intake bij de VK, zij kon echo's maken. En helaas kregen wij daar de mededelingen dat de vruchtzakjes leeg waren. Ik ben daarna doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar kregen wij 3 opties; wachten, pillen of curettage. Wij hebben uiteindelijk voor een curettage gekozen, omdat er 2 lege vruchtzakjes zaten. De kans dat alles opgeruimd zou worden door de pillen was klein. En een week na de curettage ben ik ook nog de pillen moeten gebruiken omdat mijn baarmoeder niet helemaal schoon was...

De week tussen de echo en het afwachten op de curettage namen mijn klachten gelukkig wel al af.

14. LoesjeK

LoesjeK Lid

20 feb 2014
    47
    0
    0
    Dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties en verhalen! Afgelopen weekend de medicijnen gebruikt voor het opwekken van de miskraam (wat een hel was dat zeg....pffff.....) en nu afwachten tot de controle echo van 4 december of ook echt alles weg is.

Nogmaals dank en ook allemaal veel sterkte en geluk!

15. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Ik heb 4 maanden geleden ook een blighted ovum gehad, ik heb 3 weken gewachtmmaar er kwam niks op gang. Toch gecurreteerd en pas daarna voelde ik me niet meer zwanger en namen de klachten af.
    Ik vond het wachten op erg zwaar, sterkte..

Deel Deze Pagina