hoi meiden, ik ben morgen 13 weken zwanger, en ik ben nog steeds zo moe als ik weet niet wat, de misselijkheid is bijna weg,alleen sávonds nog,al heb ik nog steeds totaal geen trek in eten, maar daar is mee te dealen, maar die vermoeidheid,ik wil zo graag vanalles doen,maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar, vanmiddag al zitten huilen van frustratie, en ik ben echt niet iemand die snel zeurt of de moed opgeeft, maar het lijkt wel of alle energie uit me getrokken is, sávonds lig ik om negen uur in mijn bed, dan trek ik het niet meer om nog langer wakker te blijven, ondertussen vraag ik me dan ook nog af of het met de kleine wel goed gaat? ik ben vorige week op controle geweesd en alles was toen helemaal goed, ook mijn bloeddruk ed, ik hoop niet dat jullie me een zeur vinden, maar ik vraag me af of er meer zijn die dit na de 12 weken nog zo erg hebben, en hoe jullie ermee omgaan, alvast bedankt! liefs maris.
Ik hoop voor je dat het met een week of 2 afneemt (was bij mij wel) Ik merk wel dat ik het 's avonds wel wat rustiger moet houden, ik ben dan sneller moe dan overdag. Wat betreft je zorgen maken om je zwangerschap; ik herken het. ik heb regelmatig een dag dat ik me dan afvraag of alles nog goed is. Gelukkig heb ik om de 4 weken controle bij de VK en dan is het altijd weer een feest om het hartje te horen!
Hey meid, Ik ben morgen 16 weken en nog steeds heel erg moe. Geef er gewoon aan toe meid.. zwanger zijn kost nou eenmaal veel energie. Bij de één wat meer als de ander.. Ik ben ook nog steeds elke ochtend kots en kots misselijk .. Het enige wat je moet doen is naar je lichaam luisteren, dat is het belangrijkste! Probeer ook veel groente en fruit te eten voor de vitaminen/energie.. En lekker je rust nemen als je dat nodig hebt! Knuf
IK ben bij mijn dochter de hele zwangerschap moe geweest. Verder had ik geen klachten, alleen maar moe. HB was goed. Ik kon zo 2 uur slapen 's middags. Gewoon aan toegeven.. m'n dochter was ruim 7,5 pond... dus alles ging prima
Vanaf een week of 9 begon mijn vermoeidheid en misselijkheid en die is niet meer weggegaan tot week 19-20 Nu voel ik me fit, niet meer misselijk, ik kan weer van alles eten (heb ook echt honger haha) en ben eigenlijk erg blij/happy. Maar die 2 maanden... pff... wat voelde ik me beroerd. Vond het echt niet leuk om zwanger te zijn! Kon wel janken (en deed dat ook)! Ik lag de hele dag op de bank of in bed (ik werk niet). Geef je er gewoon aan over; het hoort erbij. Zorg goed voor jezelf en laat je man/vriend ook goed voor je zorgen Sterkte!!!
Het enige wat je kunt doen, zoals al aangegeven, is je eraan toegeven. Ik ben de 1e 16 weken heel erg moe geweest, nergens zin in, alleen maar willen slapen en nix doen. hierna 2 maand heel fit geweest en vanaf een week of 30 weer moe nix aan te doen, goed naar je lichaam blijven luisteren en blijven genieten van je zwangerschap!
Ja, het is vervelend die vermoeidheid..! Heel erg slopend! Ik herken het. Ik ben morgen 14 weken en het lijkt alsof het zo heeel langzaamaan een beetje beter wordt. Maar natuurlijk zijn er genoeg vrouwen die het langer hebben, maar ik denk dat het bij jou met een week of 2 ook wel minder gaat worden. Hou vol meid!!! Dan kun je echt gaan genieten!
Geen opbeurende tips helaas - ik had ook last van extreme vermoeidheid en nu is het nog steeds hetzelfde. Het ging beter vanaf het moment dat ik eraan toe gaf: ik heb vanaf begin december halve dagen gewerkt, tot de 2e week van februari, toen ben ik 3 weken volledig gestopt en daarna heb ik van 1 maart tot mijn verlof 18 mei 2 dagen 2 uurtjes gewerkt. Niet bepaald wat ik me van een zwangerschap had voorgesteld, maar ik kon niet meer. Ik was bijna overspannen, puur door de vermoeidheid. Door eraan toe te geven en de rust te nemen die ik nodig had, ging de baby weer beter groeien (zat eerst onder de gemiddeldes en met wk 34 ruim aan de bovengrens!) en voelde ik me ook beter. Niet leuk, wel verstandig, kalm aan hoor! Oja en alle opmerkingen over dat vermoeidheid "erbij hoort" en "nog even doorbijten" lekker langs je heen laten gaan. Dat gaf mij heel veel stress omdat ik dacht dat iedereen vond dat ik me aanstelde. Als je het niet hebt meegemaakt weet je niet wat het is om zò ontzettend moe te zijn!
Pff... weet hoe het voelt! Heb heb ook heel erg gehad maar nu gaat het sinds een week of 3 heel veel beter. als het goed is moet je rond deze tijd ook bloed laten prikken toch? Misschien heb je een beetje een laag ijzergehalte ofzo. schijnt ook veel voor te komen tijdens zwangerschap en is met tabletjes te verhelpen... en voor de rest, lekker aan toegeven! Veel succes! xxx
Ook ik was zooooo moe en dat duurde (helaas) tot en met de 4e maand...Daarna sliep ik niet echt goed omdat restless legs me begonnen te plagen!! Nu slaap ik weinig omdat m'n buik te groot wordt en de kleine behoorlijk beweegt (maar dat is een fijn soort van slapeloosheid haha!). je kan het treffen en ook niet... Die behoefte aan slaap is moeilijk en je voelt je labiel maar het is niet anders. Ik heb me er niet tegen verzet en ging slapen wanneer ik kon en voelde dat het genoeg was. Meestal komt het wel goed na 14 of 15 weken...probeer er eerder in mee te gaan. Klinkt gek maar als je je verzet raak je gefrustreerd...
bedankt meiden voor jullie lieve reacties, en tips waar ik echt iets mee kan,gelukkig dat er meer zijn die dit herkennen,ik hoop dat het met een paar weekjes echt minder wordt! liefs maris.