Hey meiden, Zoals het topic al luidt heb ik de laatste tijd ongelooflijk last van maagzuur en dan altijd in de avond. Ik weet niet meer wat ik ertegen moet doen. Ik heb al cola geprobeerd, rennie en gewoon keelsnoepjes maar niks helpt. Heeft iemand een ander idee voor me? Alvast bedankt
Hi, bij mij werken melkproducten redelijk goed. Dus (warme) melk, yoghurt of vla. Maalox is beter dan rennies. En ik dacht dat koolzuurhoudende dranken het niet echt beter maken. Sterkte!
gaviscon misschien (bij de drogist verkrijgbaar) is een drankje of een lepel vla wil nog wel eens helpen. Cola verergert de klachten over het algemeen alleen maar. Verder rechtop zitten, op de bank, en op bed een extra kussen Je zou ook even bij je HA kunnen vragen, ik heb in het begin van de zwangerschap een drankje van de HA gehad wat erg goed geholpen heeft toen. Sterkte ermee.....
Bij mij helpt inderdaad vanille vla en warme melk. Rennies, gaviscon werkten hier ook niet. En cola maakt het inderdaad alleen erger (tenminste hier wel) of zure producten daar werd ik ook niet vrolijk van....
bedankt voor de reacties meiden. De reden dat ik het idee had voor cola was omdat dit bij mij ook helpt als ik misselijk ben. Maar weet nu dus dat het geen nut heeft. Yoghurt en vla zal ik eens gaan proberen. Ik ben niet zo`n melkdrinker maar dit vind ik gelukkig wel lekker. Ik wil niet te snel de HA raadplegen eigenlijk, straks zal het ongetwijfeld nog erger worden. Als ik wat verder zwanger ben is de kans daar groot op natuurlijk. Liefs
Bij mij hielpen de Rennies gelukkig wel. Ik heb het eerst heel lang kunnen "wegdrinken" met karnemelk en toen dat niet meer hielp dus de Rennies. De HA heeft mij wel gevraagd of ik een receptje wilde hebben, maar aangezien ik het dus met Rennies aardig kon onderdrukken heb ik vriendelijk bedankt.
Hier hebben gelukkig ook de rennies hun werk gedaan. Ik neem als ik het voel aankomen, gelijk een rennie in dus niet pas als ik het al heb zeg maar.. Of 2 tegelijk nemen helpt ook goed Melkproducten verergen hier de boel alleen maar.
melkproducten hebben mij ook veel geholpen en eisjes ( vanille smaak) en ook eisblokjes ,en ik had ok "reni"een soort van zuigtabletten , die zijn ook heel goed ! eet geen vette maaltijden , , vermijd ook zware maaltijden
Eventjes antagel halen bij de apotheek, is hier vrij verkrijgbaar, anders even bellen voor recept, is voor mij een wondermiddel geweest, bijna geen last meer van maagzuur!
pff wat een ideeen zeg. Moet maar even gaan bekijken wat voor mij het beste werkt. In ieder geval bedankt voor de tips, ik ga er gauw mee aan de slag. Liefs
mijn verlosk zei dat ik maar een kop bouillon moet nemen iets zoutigs of het helpt weet ik niet ik heb tot week 13 aleen maar overgegeven en daarna alleen smorgens maagzuur mijn hele maag deed pijn maar warme melk helpt ook dat heb ik wel uitgeprobeerd
heel veel mensen zeggen dat warme melk helpt maar dit vind ik echt ongelooflijk vies. Dan komt er wel meer omhoog dan alleen maagzuur hihi.
Bij mijn werkt bijna niets meer behalve melk de normale melk word vermengt met water, maar sinds een paar maanden halen we de melk bij de boer daar word het zit eigelijk een laag op niet iedereen vind het lekker maar het helpt echt. ik heb de vk gevraagt of het mocht en als je het nog x kookt is er niets aan de hand, als wij het bij de boer kopen is het bijna tot het vriespunt zo koud dus de bacterie zijn dan al dood alleen ik kook het nog 1x thuis. ik heb wel vla maar moet zeggen dat het ok niet meer altijd helpt.