Mijn baby van 4 maanden is nu al zeker 6 weken verkouden. Ik ben meerdere keren naar de huisarts geweest hiermee. Soms had die 2 dagen verhoging , soms alleen snotteren soms voelden je het gewoon helemaal vast zitten op zijn ruggetje. Als die niet snottert , knort die omdat het vast zit en vervolgens is die een paar dagen later weer snotterig en komt het er met bakken uit. De huisarts zegt dat ze er niks aan kunnen doen. In mijn huisartsen praktijk zitten er twee en we hebben er 1 2x gezien en de ander 1 keer. Ook zijn we een keer naar de hap geweest omdat mijn mannetje er bijna in stikten. Nou hadden ze het wel over luchtwegen problemen. Mijn vriend heeft heel erg astma gehad , en nu nog last met pozen (weersovergangen etc) en in mijn familie zitten ook luchtwegen problemen. vandaag knorde die weer behoorlijk. Het lijkt wel een oude man. Zijn neusje is nu wel weer schoon zeg maar. Ik vind het zo vreemd kunnen ze er zo lang last van houden ? Dat kan toch nooit goed zijn. En kan dit echt een teken van luchtwegen problemen zijn ? Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen , hij is met posen echt niet lekker en heb er soms me handen aan vol.
Dit hebben wij ook af en aan, soms een dagje goed en daarna weer helemaal vol en hoesten als een malle, er word elke keer gezegd als je kindje goed drinkt, plast, poept en alert is. Kunnen ze niks doen, in elk geval geen antibiotica
Ohms, ik moet zeggen dat bij ons abc dophilius geholpen heeft, een probiotica die vanuit de darmflora werkt, haar immuunsysteem is hiermee zeker wat meer opgebouwd !
weet je wat ik me ook afvraag... De huisarts zei steeds longetjes zijn schoon. Maar hoezo voel ik het dan zo in zijn ruggetje echt iedereen valt het op en zegt het.... Ze had het wel over ventolin , maar wilden daar nog even mee wachten. Maar goed we zijn ruim 6 bijna 7 weken veder en mannetje wordt er niet vrolijker van.
Mijn dochter is al verkouden sinds maand 2. En is nu 1 jaar. Slaapt erg slecht en de dokter wil ook geen antibiotica geven. Wellicht een andere dokter proberen? Dat is waar ik nu ook mee bezig ben. Beterschap voor de kleine!
Mijn dochter heeft laatst wel AB moeten krijgen omdat op 3 dagen het wel heel vast op haar longen zat. Had 2 kuren nodig omdat het maar niet wegging.
Ons zoontje is dan wel wat ouder maar die is al 3 weken verkouden. Vorige week naar de HA gegaan hij zat vol met "slijm" kon amper ademen. Je hoorde het gewoon vast zitten als hij ademde idd het knorren! Heb antibiotica en een pufje gehad wat zeker helpt. Zo een pufje gaat per lichaamsgewicht en antibiotica weet ik niet vanaf welke leeftijd dat mag. Kan me voorstellen dat dit niet opschiet en vooral omdat je mannetje er last van heeft. Zou gewoon weer heen gaan en aangeven dat er echt iets is desnoods neem je iemand mee die het kan bevestigen. Snap niet dat er zo makkelijk over wordt gedaan door je HA hij is 4 mnd.
Lastig. Veel kindjes zijn nu makkelijk verkouden door alle virussen. Geef je bv of fv? Omdat je vriend astma heeft is er kans op kea. Als je bv geeft kan je eens alle koemelkproducten laten staan. Geef je fv, dan is het wat lastiger, maar zou je wellicht pepti kunnen proberen. Je kan het zelf kopen of via recept van een arts. Verder kan je het hoofdeinde van het bed ophogen, baby zoutoplossing proberen, neuspeertje, ui op de kamer.
Hier is dochter ook af en aan verkouden... Is het een week rustig, begint het weer Wat hier ook wel goed helpt is Luuf baby, alleen mag pas vanaf 6 maanden. Ik zette een pannetje gekookt water met een theelepeltje Luuf in haar kamer (voor het slapen). Zo kon ze wel wat vrijer ademen
Mijn zoontje is ook al een tijdje verkouden maar t werd steeds erger. Sinds 2 weken roggelt en piept hij, hij hoest veel slijm op en sinds gister heeft hij koorts. Vorige week zaterdag toen hij zn slijm niet meer kon ophoesten en we dachten aan een longontsteking naar de hap geweest. We hadden een super fijne arts. Die heeft hem ventolin voorgeschreven. Ik moest toen de ma erop naar de huisarts om zn longen te laten controleren controleren. Hij had toen overigens geen koorts. De huisarts wil hem morgen weer zien, omdat hij nu wel koorst heeft ben ik nog steeds bang voor longontsteking. Ik heb zelf ook een puffer gehad vroeger en mn broert heeft vroeger 10 dagen in t zieke huis gelegen met ademhalingsproblemen. Het zit dus in de familie en dat vroeg de huisarts ook als eerste. Ik denk dat je eens naar een andere huisarts moet gaan voor een 2nd opinion. Als er zoveel astma geschiedenis in de familie zit vind ik het raar dat de andere 2 artsen daar niks mee doen. Goed zn kamertje ventileren en idd wat luuf in warm water doen en laten stomen op zn kamer. Neus spray gebruiken maar ook niet te vaak. Hoop dat hij snel opknapt!
Ik geef flesvoeding. Ik heb bij de kinderarts gelopen ivm moeilijke start na de bevalling en later bleek die reflux te hebben. Over kea hebben we het wel gehad omdat vaak samen gaat met reflux. Wij hadden niet het idee dat hij hier last van heeft (wij zijn ka en ik ). Maar ga het zeker in de gaten houden en anders toch pepti geven en gaat dat beter of denk ik dat het echt verschil maakt het via een arts krijgen ivm hoge kosten. Hoofdeinde staat inderdaad omhoog , baby neusspray met zout gebruik ik , ui op kamer heb ik op de erge dagen en ik heb zown apparaatje waar ik het snot er uit kan zuigen. Veder vind ik het ook een beetje vreemd allemaal. Juist omdat alle 3 de artsen gelijk vroegen zitten er luchtwegen problemen in de familie ? Ik ben toch bang dat hij ook die kant op gaat. Ventolin wilden ze hem nog niet voorschrijven want goh alle kindjes waren verkouden en kon wel de hele winter duren Nu denk ik hoezo ben ik niet naar de kinderarts gegaan. Officieel hoef ik er alleen nog maar heen als over 2 maanden de medicijnen van de reflux afgebouwd moeten worden en mijn kleine reageert daar niet goed op. Als het goed gaat hoef ik niet meer te komen. De reden dat ik niet naar de kinder arts ben gegaan gelijk was omdat ik dacht hiermee ga je naar de huisarts. En je vertrouwt toch op artsen. Het lijkt nu weer iets beter te gaan. Piepen wordt minder. Ik kijk het nog even aan , mocht het zo weer terug komen of niet helemaal overgaan bel ik gewoon de kinderarts. Ik heb bij de ka een beter gevoel omdat ik me niet echt gehoord voel bij de huisarts. Kijk verkouden snap ik maar je kan me niet vertellen dat het goed is om non stop verkouden te zijn als je net 4 maanden bent. Morgen moet ik naar het consultatie bureau en laat ik ook even naar de longetjes luisteren. Doen ze toch automatisch. Mochten hun zeggen hij zit vol of iets ga ik natuurlijk eerder. Thanks meiden !!
Baby's zijn het eerste jaar over het algemeen heel veel verkouden. Onze dochter is ook non stop verkouden.