Ik had het ook niet over mijn hart gekregen om haar de deur uit te zetten met koffer en al. Maar wel telkens als ze de boel blokkeerde naar buiten gestuurd net zo lang tot ze zich maar aanpast omdat ze geen zin heeft om buiten wat te doen.
Hoe lang woont je moeder al bij je in en waarom is ze bij je in komen wonen? Heb je duidelijke afspraken gemaakt toen ze introk? Je zou bijvoorbeeld kunnen afspreken dat ze de avonden op haar eigen kamer doorbrengt tenzij jij aangeeft dat ze die avond in de woonkamer welkom is. Ga uit van huisgenoten en niet van moeder/dochter. Zo kun je over en weer de irritatie misschien beperken zodat de relatie met je moeder niet gaat lijden onder het samenwonen.
Je laat jezelf enorm door haar manipuleren. Hoezo is het jouw probleem? Je stelt je nu heel afhankelijk op naar jouw moeder. Je bent een soort marionet en zij heeft de touwtjes in handen. Toon jouw zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Als jouw moeder niet wil oppassen... prima, dan regel je een betaalde oppas. Jouw huis, jouw kind, jouw beslissing. Daar kan zij niets tegenin brengen. En nee, dat is niet jouw probleem (zoals zij zegt). Het is jouw huis. Als jij een oppas inhuurt om op jouw kind te passen en jouw moeder wil geen oppasmeisje op de bank, dan is dat haar probleem. Dan gaat jouw moeder maar op haar eigen kamer zitten. Uiteraard zou het anders zijn als het haar eigen huis was, maar wat ik begrijp uit jouw berichtjes woont ze nu (ongewenst) bij jou in huis. En als het lastig is om een oppas te vinden, dan laat je jouw vriend toch naar jou toe komen? Het is jouw huis, dus jij bepaalt wie je wil uitnodigen. Of vind je het vervelend als ze elkaar ontmoeten? Ik neem aan dat jouw moeder niet de hele avond tussen jullie in gaat zitten. Ook dat kun je met haar bespreken. Jouw huis, jouw regels. (En om in haar termen te spreken: het is HAAR probleem dat ze een avond buitenshuis of op haar kamer mag doorbrengen.) Verder vind ik dat je haar zeker een ultimatum kunt stellen. Ik begrijp dat je haar niet van de ene op de andere dag uit huis wil zetten (zou ik ook niet doen). Maar je kunt bijv. wel aangeven dat je haar nog 2 maximaal maanden de tijd geeft om een andere oplossing te vinden. Een huurwoning is toch wel te vinden, desnoods in een andere (goedkopere) plaats? En als haar inkomen zo laag is, kan ze wellicht gebruik maken van huurtoeslag (of meer gaan werken, als dat mogelijk is). Voor ieder probleem is een oplossing te vinden. Kan ze niet tijdelijk bij een ander familielid inwonen?
Je zet je moeder niet zomaar de deur uit... maak je wel zomaar het leven van je dochter zuur dan? Volgens mij snapt zij het niet helemaal.. Maargoed is logeren van je dochter een optie? In het weekend overdag iets doen en je dochter een keertje mee nemen?
Ik heb het idee dat je niet het volledige verhaal hier vertelt. Je hebt recent nog een aantal Posts gedaan waarin je zei dat je best wel close was met je moeder en dat je liever geen oppas voor je dochter wilde inhuren en alleen je moeder vertrouwde... Als je moeder je ook zoveel helpt (met je dochter) dan is het natuurlijk wel een beetje geven en nemen. Neemt niet weg dat het wellicht beter is om apart van elkaar te gaan wonen, maar dat betekent dus ook dat jullie beiden dan alle lasten zelf moeten gaan dragen. Ik zou eens diep in je hart kijken naar wat je nu echt wilt.
Zijn er echt mensen die hun moeder op straat zouden zetten TS, huur gewoon die oppas in. Ik snap het probleem niet? Jij wil naar je vriend, dan zou je een oppas in moeten huren.
Als mijn moeder zich dusdanig sneu opstelde kreeg ze vier weken om het pand te verlaten. En hoe ze dat deed deed ze dat. Voor die vier weken huurde ik een oppas in die inderdaad dan naast je moeder op de bank mag zitten. Of je stuurt je moeder die avond het huis uit en nodigt je vriend uit. Alsof zij ff de boel bepaald. Ja daaagg
Ik kan me ergens wel vinden in dat het lastig is om een oppas te vinden. Niet vanuit het perspectief van je moeder, want die heeft dat dan maar te accepteren, maar als ik terug denk aan mezelf als 15-jarige die voor een extra zakcentje oppaste, weet ik niet of ik het wel gedaan had wanneer er ook een geschifte oma op de bank zou hebben gezeten. Dus in die zin kan ik ts wel begrijpen dat het een stuk gecompliceerder is, vind maar eens een oppas die los van het kind ook wil babysitten op een onredelijke volwassene. Ik zou dus vooral focussen op je grenzen en daar duidelijk in zijn. Ik neem aan dat toen jij onder haar dak woonde je je ook te houden had aan afspraken, dan draai het maar om. Als ze zich daar niet aan houd dan is het niet zo dat 'jij haar op straat zet', maar je geeft haar zelf de keuze en verantwoordelijkheid om haar verblijf te verdienen. Wel een lastige situatie zeg, sterkte!
Nou nee. Jij hebt een huis. Zij njet. Echt meid, je moet je grenzen aangeven en bewaken. Ze gaat veel te ver
Sorry ik kan er niks aan doen, maar ik word echt nijdig van die reactie. Wat een lef zeg! Stel gerust een ultimatum voor een woonruimte zodat jij zsm je eigen leven weer terug hebt.
Ik zie t ook echt niet voor me... Je pleurt je man er toch ook niet zomaar uit omdat ie vervelend is... Maar goed, das een andere discussie
Vind je? Het is toch niet normaal dat moeder de wet bepaald in het huis vannhaar dochter waar ze nota bene opgevangen is?
Nee dat is niet normaal... Maar ik vind het ook niet normaal Om je moeder zonder pardon op straat te zetten.... ‘ zo, dag ma! Slaap jij vanavond maar lekker onder de brug, tabee’ KLOINK deur dicht.. Nee hoor vind dat echt debiel
Daarom benoemde ik ook in m'n ot dat ik al vaker over mijn situatie gepost had, het is een te lang en ingewikkeld verhaal om hier neer te zetten. Mijn moeder en ik waren inderdaad altijd heel close en mijn dochter is erg moeilijk met vreemden (ben ik mee aan het werk). Voorheen werkte ik meer maar mijn moeder gaf aan dat dit teveel voor haar was. Omdat ik vind dat ik blij mag zijn als mijn moeder wilt oppassen, ben ik dus minder gaan werken om haar tegemoet te komen. Nu werk ik nog maar 1 dag, en doe ik het huishouden en zorg ik voor mijn dochter. Verder doet zij niets meer qua helpen met mijn dochter. Natuurlijk zou ik nog steeds het liefste hebben dat mijn moeder op mijn dochter past maar als zij dit niet wilt snap ik dat ook. Het gaat er om dat ik geen ruimte krijg/heb om zelf nog iets met mijn leven te doen. Puur omdat ik dus inderdaad geen oppas naast mijn moeder op de bank ga zetten.
Maar zo gaat t niet natuurlijk. TS verzoekt meermaals om mee te werken en oppassen hoeft natuurlijk heus niet maar mokken en weigeren mee te werken aan een andere oplossing en dreigen is nogal Destructief . Je schopt haar niet direct de deur uit, maar als ze zich njet wil aanpassen kan ze beter elders gaan waar de regels wel door haar gemaakt kunnen worden