Wanhopig in slechte relatie met moeder

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Mijn moeder hoeft hier niet eens binnen te komen voor een glaasje water, niet iedere moeder verdient de naam moeder. Vaak is daar al een hele hoop aan vooraf gegaan, en wordt zo'n keuze ook niet ligt genomen.

Treez, Kinderwens87, NdNk en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.136
    113
    Home
    Dan regel je een oppas je doet nu net alsof als je moeder niet wilt oppassen je geen kant uit Kan en dat is niet zo je regelt gewoon een oppas voor je dochter

3. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Tuurlijk, maar in de situatie van TS? Ik vind dat echt achterlijk. Als je zelf geen oppas in wil huren maak je je eigen probleem.

Biny vindt dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Precies je bent geen 16 meer.

Ik zou dus serieus een oppas regelen, dan zitten ze maar naast elkaar op de bank, ik weet zeker dat je moeder dan heel snel van de bank is. :p

Biny en Blijdorp vinden dit leuk.
  5. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ik zou al nooit mijn moeder in huis nemen (yup ik weet het klinkt hard) maar dat is geheid vragen om problemen

On topic.. of je zegt je moeder de waarheid en voegt daad bij woord of je moet ophouden te klagen

Het word tijd om voor jezelf te kiezen

6. In your eyes

Ik heb de andere topics van TS niet gevolgd (of kan ze me nu in ieder geval niet voor de geest halen), maar ik denk wel dat in het belang van beiden en om in de toekomst nog een band te hebben het belangrijk is dat die moeder zo snel mogelijk een eigen verblijfplaats krijgt zodat er wat meer ruimte ontstaat.

Blijdorp vindt dit leuk.
  7. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Ja eens, lijkt me ook het beste! Maar om dan te zeggen binnen x week gaat ze maar weg vind ik niet kunnen. Als het puur is om moeders in actie te laten komen oke...maar echt uitvoeren? Nee vind ik achterlijk.

Zara75, Biny en In your eyes vinden dit leuk.
  8. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Hahaha hier was ik heeeeel gauw klaar mee geweest, "mijn probleem"... Prima hierbij heb jij 4 weken de tijd om wat anders te zoeken, dit is MIJN huis en dan wil ik je er uit hebben, lukt het niet tja dat is dan JOUW probleem!

Ja dikke doei!!!

Blijdorp en Elmyra vinden dit leuk.
  9. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Even de zaken op een rij:

Jouw moeder woont bij jou in huis en bepaalt min of meer jouw leven op relatie gebied. Ze wil niet oppassen maar wil zich ook niet terugtrekken.

Je wil geen oppas naast jouw moeder neerzetten.

Je wil het liefste dat jouw moeder oppast, maar dit wil ze dus niet. Dus je kunt kiezen: of toch een oppas of gewoon thuisblijven met jouw vriend.

Thuisblijven wil je ook niet met jouw vriend want je vindt het gênant als jouw moeder ernaast zit.

Je wil met jouw moeder praten maar dit werkt niet want zij geeft aan dat 'het jouw probleem is'. Dus dat werkt niet.

Dan wil je je moeder de deur uitzetten maar dit doe je ook niet. Want ze vertrekt niet en jij vindt het (begrijpelijk) rot.

Conclusie: jij doet verschrikkelijk moeilijk en ingewikkeld. Jouw moeder heeft jou enorm in de tang en jij laat dit toe. Je vindt dit vreselijk maar er verandert eigenlijk niks.

Wat ga je nou doen om deze cirkel te doorbreken dan?

soppie, Louise11110, Ella1988 en 13 anderen vinden dit leuk.
  10. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wow, je werkt nu nog maar 1 dag per week omdat jouw moeder dat zo wilde. :eek: Meen je dat nu echt? Kom eens onder jouw moeders vleugels vandaan en laat je leven niet meer zo door haar beinvloeden. Ik denk dat je er een stuk gelukkiger van zou worden.

Hoe is het zo gekomen dat jouw moeder bij jou in huis is beland? En hoe lang is de situatie al zo? Hebben jullie van te voren afspraken gemaakt over het samenwonen en hoe lang deze tijdelijke situatie maximaal zou duren?

Is de vader van jouw dochter nog in beeld? Gaat ze daar ook wel eens heen? Kun je op die momenten niet naar jouw vriend?

(Zomaar wat vragen die me te binnen schoten terwijl ik probeer met je mee te denken...)

NdNk en lloorrtt vinden dit leuk.
  11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dit zou ik ook doen.
    Gewoon een 16 jarige babysit inhuren. Netflix klaarzetten en chips inkopen.

Denk dat de moeder de keer erop niet meer moeilijk doet als ts een avondje weg wil :roflmao:

Ysabella en Blijdorp vinden dit leuk.
  12. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Jeetje, ik mag hopen dat mijn kinderen anders zullen worden als de meeste hier. Je gaat je moeder toch niet wegsturen/sleutel laten inleveren als er eigenlijk niks aan de hand is? Ja, tuurlijk, de situatie is verre van ideaal en de moeder reageert wel erg kinderachtig. Maar ts geeft toch zelf aan dat haar moeder een woning zoekt en dat hun relatie vanwege omstandigheden niet goed loopt? Het is niet zo dat ze al een wankele relatie hebben die al jaren moeizaam loopt. Moet ze de hele relatie met haar moeder dan maar weggooien?

Maar wat is nou het probleem dat er een oppas thuis komt terwijl haar moeder ook thuis is? Oppas is oppas, eventueel een paar euro meer betalen en niemand die gaat zeuren lijkt mij.

Biny, Ysabella, Blijdorp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik denk dat je op deze manier ook je nieuwe relatie op het spel zet. Ik zou me afvragen of je moeder dat waard is.

14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.218
    113
    Maar waaaaarom huur je geen oppas?
    Waarom is het een probleem als de oppas naast je moeder op de bank zit.

Biny vindt dit leuk.
  15. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Dan is het toch ook haar probleem als je haar de deur uit zet?!?!

16. In your eyes

Maar je weet toch hoe zp werkt, dat is altijd op hoge poten vertrekken en voor jezelf kiezen ;)
    (Behalve wanneer je een topic opent dat je dat gedaan hebt of gaat doen, dan wordt je gelyncht :roflmao:)

Ik vind het een lastige situatie om over te oordelen, omdat beide partijen in mijn ogen fout zitten en we maar een kant van het verhaal horen. Ik begrijp jouw positie wel, maar tegelijkertijd vind ik ook dat dit een erg ongezonde situatie is en daar snel verandering in moet komen. In het uiterste geval misschien wel de deur uit zetten, maar er is me niet duidelijk wat ts al geprobeerd heeft, en of er nog andere opties zijn voordat het uiterste punt bereikt wordt.

Biny, lloorrtt en Blijdorp vinden dit leuk.
  17. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.184
    113
    Oh die zet ik zeker op het spel. Voor as vrijdag zou ik met mijn vriend naar een leuk hotel gaan (uiteraard in overleg met mijn moeder) maar nu heeft zij dus besloten dat ze dan niet meer oppast. Vriend natuurlijk helemaal niet blij... Daarnaast geeft het hem wel een bepaald beeld van mij en mijn situatie, dat vind ik nog het vervelendst...

18. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Kun je je dochtertje meenemen of is het nog te vroeg in de relatie? En nog een brutale vraag, kan papa niet een weekend met zijn dochter doorbrengen? Geen idee of dit een mogelijkheid is hoor

19. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.184
    113
    Ik weet ook dat ik veel te veel onder de duim zit en meer voor mezelf op moet komen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Mijn moeder is sinds mijn zwangerschap in huis om me te helpen met m'n dochter (ik ben een bewust alleenstaande moeder dus geen vader in beeld ). Ik ben daar ontzettend dankbaar voor en het was een hele fijne tijd. Door mijn pnd is onze relatie helaas slecht geworden (en ook dingen van haar kant die er gebeurd zijn en waar ik veel moeite mee heb). Kortom: we hebben beiden schuld aan deze situatie. Uiteraard weet mijn moeder ook dat we asap apart moeten gaan wonen maar dat is in de praktijk behoorlijk lastig.

20. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.184
    113
    Daar ken ik hem nog te kort voor :)

Deel Deze Pagina