Wanhopig op zoek naar tips - baby 4 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rijo, 15 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikaya

Nikaya Actief lid

27 mrt 2013
    428
    0
    0
    Gelderland
    ik heb de rest van de reacties nog niet gelezen.

Eerst wat info nodig.
    Geef je borstvoeding? Slaapt hij bij jullie op de kamer of apart?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Natuurlijk, maar hier blijft het ook stil, min mogelijk licht enz.

3. tuc

tuc Niet meer actief

heel bijzondere adviezen hier, waarvan ik van een aantal hoop dat ts ze links laat liggen.

ts, weet je of het honger is? Mijn kindjes aten niet meer op die leeftijd maar andere kindjes blijkbaar wel. Is dat niet het probleem, dan vermoed ik dat het gewoon een kwestie is van mama/papa wil horen of voelen. Dat is ook heel normaal gedrag op deze leeftijd en ik vind dus dat een kindje (hoe oud ook) erop mag rekenen dat papa of mama komt wanneer dat zij daar behoeften aan hebben. Ik heb daar ook ervaring mee met mijn kindjes en het komt echt vanzelf goed. Hier juist door daaraan toe te geven.
    Ik lees niks over papa, kunnen jullie het niet afwisselen? En als je er zo moe van bent zou ik overwegen om het kindje op jullie kamer naast je bed (of co sleeper) te laten slapen. Vaak is een arm van mama al voldoende en dan hoef jij dus niet eens klaarwakker te worden.

Ik denk wel dat het belangrijk is om dag en nacht duidelijk aan te geven. s nachts wordt niet gekletst of gespeeld (althans hier niet) dus zachtjes sussen en duidelijk maken dat er weer terug geslapen moet worden. Bij mijn zoontje was dat met een spuugdoekje over zn oogjes (ja ook in het donker), niet helemaal over zn gezicht uiteraard maar half over zn voorhoofd/oogjes. Het teken voor hem dat hij moest gaan slapen.

4. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Even voor alle duidelijkheid ik zeg ook zeker niet dat ts moet gaan spelen s'nachts. Dit was bij ons een fase van 1 week en daarna was het over en dit was onze keuze.

Ik vind dat Samarinde01 het heel mooi omschrijft het is een fase of je nou gaat spelen, flesje geeft, in bed neemt enz het gaat over.

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.279
    2.037
    113
    #25 rijo, 16 nov 2014
    Laatst bewerkt: 16 nov 2014
    Wat veel reacties! Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik hoop alle vragen te kunnen beantwoorden.

Laat ik allereerst voorop stellen dat ik 's nachts met alle liefde naar mijn zoontje toe ga en dat ik hem echt niet laat huilen! Tenzij hij tegen het slapen aanhikt, dan wil hij wel eens wat jengelen en is hij het liefst alleen. Mijn man slaapt er 9 van de 10 x doorheen ;) , in de weekenden maak ik hem wakker (ik werk nog niet). Ik wil gewoon uitsluiten dat er iets met mijn zoontje aan de hand is... Maar als ik al die herkenning lees dan is het normaal op deze leeftijd, en dat stelt me wel gerust moet ik zeggen. Ik heb hem vandaag extra vaak bij me. In de draagzak bijvoorbeeld, en hij is al twee keer op schoot in slaap gevallen. Dat heeft hij een hele poos niet gedaan, dan ging hij pas slapen als hij in zijn eigen bedje lag. Zelfs de kinderwagen was dan niet goed.

Als hij 's nachts wakker wordt en gaat huilen, dan krijgt hij zijn speentje (als hij die wil), aai ik hem over zijn hoofdje, pak zijn handjes even vast (naar mijn idee 'zoekt' hij mijn handen, hij grijpt soms om zich heen, hij heeft overdag ook vaak onze vingers vast) en sus ik hem. Als hij weer rustig is geef ik hem een kusje en fluister 'Weltrusten'. Ik laat hem in zijn bedje liggen en laat de lampen uit, tenzij ik merk dat er iets is (boertje, vieze luier etc). Over het algemeen gaat hij daarna weer slapen. Als hij wakker wordt en hij gaat brabbelen of andere geluidjes maken, dan ga ik in de regel niet naar hem toe.

Bijvoeding krijgt hij niet structureel, af en toe een paar hapjes pap om te wennen aan het eten van een lepeltje en een vastere structuur, en hij heeft een paar keer een paar hapjes groente gehad.

Hij kreeg tot een paar dagen geleden 4 flessen van 180+6, maar sinds een dag of drie zit hij op 5 flessen van 180+6. Ik heb geprobeerd om vaker een kleiner flesje aan te bieden, maar hier was meneer het niet mee eens. We hebben voor de nacht ook een paar keer rijstebloem geprobeerd, maar dat was ook geen oplossing. Het voegt niets toe, dus dat krijgt hij niet meer (alleen af en toe als hapje).

Tandjes, dat zou kunnen, daar hebben wij ook aan zitten te denken. We zien en voelen echter nog niets, maar sinds een paar dagen zien we wel verandering in zijn ontlasting en heeft hij regelmatig een of twee vuurrode wangetjes. Hij heeft verder geen koorts of luieruitslag en is overdag lekker vrolijk en actief.

Hij slaapt overdag niet teveel. Hij heeft 's nachts geen honger, hij drinkt nog geen 30cc. Ik geef dus flesvoeding, hij slaapt op zijn eigen kamertje.

Ik heb er vandaag wel aan gedacht om tijdelijk op een matras naast hem te gaan slapen (of mijn man dus in het weekend). Of een nachtlampje aan te doen? Hij slaapt namelijk in een compleet donker kamertje.

Overdag probeer ik inderdaad zoveel mogelijk rust te pakken, gelukkig helpt mijn man veel in het huishouden. Gezond eten doen we, naar buiten, daar heb ik momenteel bijna geen energie voor :( Ik probeer wel iedere dag een stukje te wandelen met mijn zoon, al is het maar een kwartiertje. Dat uur dat red ik momenteel niet. Ik ga ook vroeg naar bed, ik lig meestal rond half negen, negen uur.

Nogmaals bedankt allemaal. Ik ben wel enigszins gerustgesteld, dat het normaal is en dat er dus in die zin niets met mijn zoontje aan de hand is. Voor mijn gevoel geef ik alles wat ik kan, hij komt niets tekort en hij doet het prima. Maar ja, die onzekerheid...

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.958
    113
    Vrouw
    Met 3,5 maand.beginnen met bijvoeding gaat tegen álle medische adviezen in.
    Niet echt de bedoeling.
    Beter gewoon meer voeden, het gaat weer over.

Deel Deze Pagina