Hoi allemaal! Hoop dat iemand me hier advies kan geven. Ik heb op dit moment de Isis IQ Uno kolf, maar deze doet mij ontzettend veel pijn, bovendien wil ik graag een dubbele kolf omdat ik straks 3 dagen + een halve dag moet gaan kolven en dit lijkt mij tenminste wat sneller gaan (dan ben ik ook niet zo lang weg van mijn werkplek ). Nu twijfel ik een beetje welke ik het beste aan kan schaffen. Mijn oog is gevallen op de PISA of de Freestyle. Wat zijn jullie ervaringen met deze kolven? Klopt het dat dubbel kolven inderdaad sneller gaat? Hoe lang zijn jullie ongeveer bezig per 'kolfsessie', en wat is de opbrengst? Poeh, wat een vragen zeg. Hoop dat jullie me willen helpen.
ik wilde ook die freestyle maar die hadden ze op het moment dat ik er eentje nodig had niet....en ik had hem meteen nodig...dus heb de voorganger...die van 300 euro...super ding...ik heb ook in het ziekenhuis met een ziekenhuiskolf gekolft en dat deed zeer...en dit ding geen zuchtje pijn! en volgens mij maakt het weinig verschil tussen deze en de freestyle...maar daar kunnen ze je in de winkel wel over informeren
Als ik nu een nieuwe kolf zou moeten kopen dan zou ik zeker voor de Freestyle gaan. Dat lijkt me een superding! En over de duur en de opbrengst kan niemand je echt een duidelijk antwoord geven want dat verschilt zo veel per persoon. Ook kolf je 's morgens altijd meer dan bijvoorbeeld eind van de middag, je bent dan dus ook langer bezig . Laat je ook echt niet gek maken waneer je van andere mama's hoort dat ze per keer wel 200 ml kolven want dat wil niet betekenen dat dit bij jou ook het geval is! Dit overkwam mij nml en ik zat er toen echt ff flink doorheen. Mijn vriendin kolfde met gemak flessen vol en ik kolfde toen 80 ml per keer. Toen dacht ik dat ik niet genoeg melk produceerde maar nu weet ik dat ik gewoon weinig kolf. Dat komt dus vaker voor bij vrouwen maar ja, wist ik veel. Ik denk dat het gewoon belangrijk is dat je zoveel mogelijk op de voedingstijden van jouw kindje gaat kolven en dan gaat het zeker goed. ps:Je kan trouwens speciale 'soft' borstschilden kopen van Medela mocht het kolven pijn doen (igv zo'n ziekenhuiskolf).
Hoi, ik heb de swing van medela, maar als geld geen rol had gespeeld, was ik voor die freestyle gegaan hoor! Veel fijner, zo'n dubbele kolf, omdat je idd twee borsten tegelijk kunt doen, ipv eerst de ene en dan de andere. Als ik kolf, doe ik namelijk wel altijd beide borsten, op m'n werk althans, omdat ik dan gewoon minder kolf uit 1 borst, dan wat Thirza eruit zou drinken. Thuis kolf ik meer, blijkbaar toch ontspannener, Overigens, ben het ff kwijt, maar was het nou de freestyle waarmee je handsfree kunt kolven, of was dat nog weer een andere van medela... Nouja, handsfree is wel zo fijn iig, dus als geld geen rol speelt, is dat wel aan te raden, omdat je dan ondertussen wel lekker een kopje thee kunt drinken, wat lezen, enz... Wel zo fijn om toch zo ontspannen mogelijk te kunnen kolven, (want dan zit je tenminste niet de hele tijd te kijken hoeveel je al hebt... ).
Ook met een PISA kun je wel handsfree kolven hoor. Gewoon de schelpen in je bh stoppen of je hebt er speciale bh's voor. Alleen rondlopen zal dan wat moeilijker worden met zo'n grote rugtas eraan Maar kopje thee drinken op de bank moet zeker lukken op die manier.