WANHOPIG: Speen afleren bij 20 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kuki, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    :D :D Het begin is er! Hoop voor je dat ze zo snel haar speen gaat vergeten. Evt. proberen om hem te 'vergeten' te geven als ze naar bed gaat? Als ze er niet zelf om vraagt bedoel ik

2. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Gisteren eens geprobeerd, nou nee hoor, mevrouw schreeuwt heel hard: "die die" en wijst met haar handje!

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik trek de speen er altijd uit als ze slaapt, heel langzaam, en 9 van de 10 keer floept hij eruit zonder dat ze wakker wordt. Ze slaapt dan de hele nacht gewoon door.
    Maar lastig is het wel, en ik denk ook niet dat je de speen er makkelijk uit krijgt als je kindje al tandjes heeft..

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Kritiek geven is natuurlijk ook veel makkelijker dan goed advies geven ;)
    maar goed... daar hebben we het niet over...

Het lijkt mij een heeel moeilijk probleem Kuki en ik snap je dat je gewoon heeel erg opziet tegen een week lang elke nacht een krijsend kind! Ik weet wat het is om een krijsend kind te hebben die niet stil te krijgen is.. Die van mij wou niet naar school nl en elke morgen kon ik van 06.00 tot 08.30 uur zorgen dat ik een krijsend kind gewassen, in de kleren, met een volle maag al krijsend de straat over op school kreeg...
    Ik ben er op een gegeven moment gewoon mee gestopt en bracht mijn dochter om 10.00 uur op school... Jammer dan!
    Nu loopt ze alleen naar school en is gewoon op tijd ;)

Een kant en klare oplossing heb ik helaas niet voor je!

20 maand is je dochtertje... Zou een sticker-beloningssysteem- tot haar doordringen denk je? Of zou ze daar te jong voor zijn?
    Denk je dat dat zou lukken... Dan zou ik overdag beginnen met het middagdutje..
    Maak op de pc een mooi stickerplaat zeg maar... Dagen van de week erop en met middagdutje en nacht... En als ze zonder haar speentje gaat slapen mag ze een stickertje uitzoeken... Heeft ze bijvoorbeeld 5 stickertjes dat ze dan een klein cadeautje mag uitzoeken of grabbelen...
    Bij mijn dochter werkt dit altijd super!

Mijn dochter zoog altijd op haar duim... Op een gegeven moment zijn we een spelletje met haar gaan doen waar zij heeeeeeeel erg om moest lachen... Als ze haar duimpje in haar mondje had trokken wij het duimpje eruit... (je hoorde dan echt zo een plopje hahahha) en zeiden dan: "Vies doempie!" Even later duimde ze niet meer... maar of het nou aan het spelletje lag.. dat weet ik niet ;)
    Je zou dat met het speentje ook kunnen proberen...

Succes en sterkte!

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ Kiki, hoe gaat het nu?

Mag ik even op jou topic inhaken en hopelijk ook wat advizen krijgen. Mijn zoontje is bijna 1. Tot 2 maanden geleden kwam hij nooit voor de speen. Toen hij verkouden werd kwam hij sporadisch 's nachts voor de speen. Inmiddels is dat opgelopen tot wel 20 x per nacht. Nou heeft mijn zoontje een nacht in het ziekenhuis gelegen en daar geen enkele maal om de speen gevraag.:confused: volgens mij heeft hij er thuis gewoon een gewoonte van gemaakt. Nu zitten we er om te denken om vanaf vanavond de cold turkey manier te doen aangezien we beiden pas weer woensdag hoevent e werken. Zou dit effect hebben bij zo'n kleintje?

6. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hier is het nog steeds helemaal bal. Ben er vannacht zelfs 11x geweest! Normaal gemiddelde is zo'n 5x per nacht.

Ik zit erover te denken eens te overleggen met de manueel therapeut waar ze destijds onder behandeling heeft gestaan voor haar KISS. M.i. heeft ze daar al heel lang geen klachten meer van, maar wie weet.....

Deel Deze Pagina