Het CB gaat altijd uit van de standaard, jij ziet het beste wat je kindje nodig heeft. 3 of 4 flessen met 9 maanden is volgens mij heel normaal. Dus als je denkt dat het honger is: gewoon dat flesje geven. Voor een kindje met honger is inderdaad niets goed en vaak is het maar een fase dat ze meer willen drinken. Hoe gaat het overdag? Eet hij goed, slaapt hij goed, is hij vrolijk?
dat is juist zo vreemd..Het is een supervrolijk kindje!! Lacht naar iedereen, al is ie,nu een beetje eenkennig. Slaapt goed, 2 slaapjes ene,keer half uur andere keer anderhalf. Eet ook goed, kan vaak niet gwnoeg krijgen. Hij is ook iets voller, maar dat is ie al vanaf dat ie in mn buik zat . Ik weet dat ze bij t cb volgens een boekje werken en ik probeer er ook alleen uit te halen waar ik iets aan heb, maar wat die flesjes betreft hij heeft nooit een late fles,gehad om 11 uur ofzo. laatste was altijd tussen 7 en 8 en dan sliep ie door. ik zal eens proberen als hij wakker wordt savonds een extra flesje te geven, misschien helpt het.
Ik denk dat je kindje overdag te weinig slaapt. Hier is het zo dat hoe beter hij overdag heeft geslapen, hoe beter hij in de nacht slaapt. Vind 1 uurtje overdag echt weinig. Hier word er zo'n 3 uur tot soms 4 uur per dag overdag geslapen en dan in de nacht ook zo'n 11 uurtjes (soms meer en soms iets minder). Hier gaat de uk eind van de ochtend slapen (10-12) en vaak nog even eind van de middag.
Wij hebben vanaf een maand of 8 ook zo'n periode gehad, heeft een dikke 2 maanden geduurd en je wordt inderdaad wanhopig, 6,7 keer wakker op een nacht was eerder regel dan uitzondering. Omdat het tussenin slapen ook geen succes was (ik deed geen oog meer dicht) hebben wij toen uiteindelijk een campingbedje bij ons op de kamer gezet. Als de kleine wakker werd namen we hem tussenin tot hij weer sliep en dan legden we hem over in het campingbedje. Dan werd hij nog steeds vaak wakker daarna, maar we waren er dan iig gelijk bij, waardoor hij sneller weer sliep. Na een paar maanden was het opeens weer voorbij.
Het is idd een fase: verlatingsangst. Niet (gecontroleerd) laten huilen, even jengelen natuurlijk prima. En vooral die fles geven. S heeft dat ook. En hij eet normaal voer minder en veel meer flessen. Ik geef aan HEM toe, niet aan het CB ...
Mijn zoontje is morgen 10 maanden oud en hij wordt nu sinds een week standaard wakker rond 01.30 en dan is het bal. Hij begint te kletsen/brabbelen en dat gaat dan over in jengelen. Echt huilen doet hij niet. Als ik dan toch ga kijken (of hij niet gepoept heeft) dan verwelkomt hij met een grote glimlach en dat om 02.00 uur 's nachts, gaaaaap. Dat duurt soms wel 2 uur en dan valt hij opeens weer in slaap. Dan moet ik hem om 07.15 uur wakker maken omdat ik moet werken en hij naar de opvang moet. Nu voelde ik vanmorgen dat zijn 2 boventandjes doorkomen, zou het dat zijn. Of wil hij een flesje melk maar dan zou hij toch echt gaan huilen en dat doet hij niet, het blijft bij jengelen. Overdag slaapt hij 's ochtends nog 1,5 uur en 's middags nog 2 tot 2,5 uur dus dat is prima en hij ligt er 's avonds om 19.45 in en slaapt dan meteen. Wat kan het zijn?