wanhopige oproep!!

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Help324, 13 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat @Nescio zegt. Zelf mailen of opsturen.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
  3. Help324

Help324 Lid

19 aug 2017
    64
    5
    8
    Doktersbriefje kan ik niet ophalen, maar hij kon het niet inscannen omdat de scanner kapt was. Ik hoor mrogen of het lukt anders vraag ik om een foto via zijn mobiel te maken en via zijn persoonlijke mail door te sturen oid...

Shakes vindt dit leuk.
  4. Help324

Help324 Lid

19 aug 2017
    64
    5
    8
    Ik neig nu heel erg om terug te gaan naar huis.. ik wil geen risico's nemen met mijn baby. ik ben nu onwijs wantrouwig geworden. Ik moet zo nog horen wat het besluit is van ocmw want ze zijn er over aan het vergaderen.. Ik ben echt zenuwachtig

ik laat jullie weten wat ze zo zeggen

mijn kindje wil niks eten/drinken... ze heeft vandaag maar 1/4 snee boterham en 1/3 blok la vache qui rit en maar 30ml gedronken. En heel veel groene snotjes.. ze is 8 maand

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Weet niet hoe het in belgie zit maar in NL ga je naar je advocaat en vraagt voorlopige voorzieningen aan, dit betekend kort door de bocht gezegt vaak dat papa uit huis moet en moeder met kind in het huis kunnen blijven wonen totdat ze wat anders hebben. Dus ik zou eeen advocaat zoeken den at in gang zetten, zij kunnen je ook meer vertellen over hoe en wat een voorlopige voorzieningen is vaak snel geregeld zeker als er kinderen in het spel zijn

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Doe dat nu alsjeblieft niet. Als je gevlucht bent voor geweld, hoe denk je dan dat hij gaat reageren als je terugkomt? Nog harder, niet?

Bel alsjeblieft naar dat gratis nummer als de uitkomst van de vergadering niet is wat je hoopt. Natuurlijk ga je je kindje echt niet achterlaten bij hem. Maar dat hoeft ook echt niet, er zijn tal van opties voor vrouwen met kinderen.

Kom voor jezelf op. Maar vooral: kom op voor de toekomst van je kindje. Zij kan hier niets aan doen, jij moet het voor haar doen om haar te beschermen.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar als er geweld in het spel is, is dat niet zo evident. De politie gaat niet 24/7 een patrouille voor je deur plaatsen om je te beschermen. Helaas.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee hoor niet teruggaan!
    Dan neem je veel grotere risico’s met je kind!
    En ook met jezelf

Kom op je kan het wel, niet opgeven!
    Bel naar dat nummer wat shakes je heeft gegeven

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar dan heeft ze wel een plek om te wonen.
    Als ze van binnenuit de haken op de deur doet kan haar man ook niet binnen

Wat is overigens het omcw precies? En wat voor ‘uitspraak’ doen die?

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bel eerst naar dat nummer wat @Shakes heeft gegeven.

Je bent sterk, nu niet opgeven. Waar woon je?

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het OCMW is het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn. Er is er eentje in elke stad of gemeente, daar moet je naartoe als je financiële of sociale hulp nodig hebt.

En tja, een plek om te wonen... Maar als je ex gewelddadig is, ben je wel niet veilig. Je kan immers niet altijd binnen blijven, toch?

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Aangifte doen bij de politie. De politie kan je man een verbod geven bij je woning in de buurt te komen.

Sowieso zou ik aangifte doen. Dan sta je ook veel sterker.

13. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw

Ja voor 15 dagen en daarna kan hij komen. De politie doet ook vrij weinig, zij heeft meer aan de instanties dan aan politie, maar ik zou wel een aangifte doen dan sta je wel sterker!

14. Help324

Help324 Lid

19 aug 2017
    64
    5
    8
    Ik heb net het ocmw gesproken.
    Volgens haar heeft ze nooit meegemaakt dat een kindje word weggenomen. Ik weet niet waarom, misschien omdat ze het mooier maakt dan waar is, is mijn wantrouwen ng groter geworden. Ik heb 2 nummers gekregen van vrouwenopvang waar ik misschien terecht kan. Hier hebben ze blijkbaar last van de baby.. Baby is erg gefrustreerd omdat haar neus helemaal dicht zit en haar ogen jeuken enorm.. Ze huilt ook heel veel en jammert bijna de hele dag door, s nachts slaapt ze ookal niet.. Ik denk dat dit gewoon teveel impact heeft op haar.
    Bovendien moet ik vanaf morgen 40 euro per dag betalen zonder eten. Als ik ook hier wil eten komt er nog 26 euro bij. Dus moet dan 66 euro per dag betalen voor een crisisopvang waar men last heeft van mijn kleine. Ik vind het belachelijk duur! In nog geen 2 weken ben ik dan al rond de 1000 euro kwijt!
    Ze gaan kijken of mijn ex open staat voor bemiddeling en zijn problematiek op te lossen zodat
    we na lange tijd weer thuis kunnen komen als 1 gezin. Voor nu heb ik tijd gekregen tot woensdag om na te denken wat ik wil gaan doen etc...

Ik zit eraan te denken om contact me hem op te nemen en te kijken of hij het ziet zitten dat ik daar kom wonen met de kleine en hij ergens anders slaapt. Hij wil deze relatie ook niet meer voortzetten begreep ik voor ik vertrok van hem. Diepe zucht.

Elk andere opvang oid zal geld kosten. Ik verwacht niet gratis te leven maar op zn minst een redelijke prijs.. Ik vind het onwijs duur. En ik sta echt versteld van deze regelingen. Ik probeerde het nummer te bellen hier maar dat lukte niet, ik denk omdat er een 0 eerst extra ingetikt moet worden. Ik ga morge even eigen mobiel etc regelen en dan zelf even bellen

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Zijn problematiek oplossen? Dat doet ie maar in zijn eigen tijd.
    Deze man heeft je in elkaar geslagen.
    De weg naar verzoening lijkt me toch een afgesloten verhaal..

lies276, Paardenbloem en Biny vinden dit leuk.
  16. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    Als je niks weet loop naar een kerk toe en vraag daar om hulp hun deur staat altijd open en helpen je verder op weg

lies276 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ProblemTiek oplossen?
    1 gezin zijn?!

Zijn die mensen wel wijs...
    Hij heeft je in elkaar geslagen!! Meer dan een keer

lies276 vindt dit leuk.
  18. Help324

Help324 Lid

19 aug 2017
    64
    5
    8
    :(

het ziet er naar uit dat ik niks opschiet met hun hulp.. nu wil ik wel met me ex overleggen over het huis enz.. maar als hij erachter komt dat ik bij de politie ben geweest da is het einde verhaal..

ik heb totaal geen vertrouwen meer in de hulp die ze zogenaamd bieden. Het kost je bijna evenveel als een hotel terwijl je hier ergens in nowhere bent.
    Ik voel me nu ook zo ongemakkelijk omdat de kleine zoveel huilt... Ik wil het liefst morgen weg hier, omdat ik dan ook zoveel moet betalen wat ik echt niet kan missen. Ik weet niet eens of ik het wel heb.. zucht

Ik ga denk ik straks vragen aan iemand op de groep of ik even me ex kan bellen ofso...

19. Help324

Help324 Lid

19 aug 2017
    64
    5
    8
    Ik heb zo een gevoel nu.. Dat ik me maar wil overgeven aan hem. Doe maar wat je met me wil... Als de kleine maar een veilige thuis heeft en weer de oude word..

ze is helemaal niet meer zichzelf nu :( ze is nrmaal zo een vrolijke meid, goed eten lekker spelen, rustig slapen.. nu zie ik dat ze echt niet goed is. In haar slaap schrikt ze steeds ... en het doet me allemaal gewoon zo veel pijn als ik haar zo zie :( :(

20. Help324

Help324 Lid

19 aug 2017
    64
    5
    8
    ik ben zo verward
    enerzijds wil ik daar he le maal niet terug!! ik ben hier zo klaar mee :( en wil me eigen leven opbouwen waarin ik gewaardeerd word...

maar anderzijds zie ik het niet meer zitten en heb ik nu zo een slecht gevoel hierbij dat ik niet kan stoppen met piekeren hierover. Ik heb alles over voor de kleine.. als zij het maar goed heeft.. zucht!

Deel Deze Pagina