wanhopige oproep!!

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Help324, 13 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Wat had je verwacht? Dat je in een gespreid bedje terecht zou komen en dat jij en je kleintje meteen dolgelukkig zouden zijn??
    Natuurlijk niet!
    Je zult nu heel veel moeten overwinnen en je tanden flink op elkaar moeten zetten!
    Je komt er zeker te weten beter uit maar dat zal niet makkelijk zijn.
    Geef jezelf een schop onder je kont en vecht!
    Je zegt wel: Het is MIJN kind maar als jij nu niet het beste voor haar kiest ( namelijk heeeel ver uit de buurt van je ex blijven) zal er straks een instantie ingrijpen (en terecht) en haar van je afnemen.
    Er zijn hier hele goede tips gegeven ( in mijn werk vaak te maken met Kompaan de Bocht en hele positieve ervaring mee), dus doe iets!
    Ik geloof je verhaal, al is het zo triest dat het bijna een soap is, maar zolang jij niet los bent van je ex, is het gedoemd om te mislukken.
    Ga ervoor!
     
  2. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Lees je eigen verhaal is terug.

    O.a. 24 uur geleden wilde je nog weer terug naar je ex in huis. Terwijl je nog geen 48 uur weg bent bij hem? Dat is toch drama.
    Wat vind je daar zelf van. Die kwaadheid die je nu voelt om wat geschreven wordt was eigenlijk wel een beetje mijn bedoeling. Want ik denk dat je nu wil laten zien dat je het wel kan toch?
     
    Adrianna en A je to vinden dit leuk.
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Het is inderdaad makkelijk praten vanaf hier. Maar je maakt mij niet wijs dat terug gaan naar je ex de beste keus voor je kindje is. Dat ze nu niet lekker in haar vel zit is logisch, ze heeft waarschijnlijk gewoon een griepje, maar daar gaat ze niet dood van. Is vast met een paar dagen weer beter.

    En geef je zelf nou eens een vette schop onder je hol. Ga aangifte doen tegen je ex. Vraag op het politiebureau gelijk of je even naar die nummers mag bellen en ga eens dingen regelen ipv hier hele verhalen te typen. Dan kun je nadat je alles geregeld hebt voor jou en je dochter hier alles van je afpraten. Maar ik zou eerst eens actie ondernemen, in belang van je dochter.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. Help324

    Help324 Lid

    19 aug 2017
    64
    5
    8
    ik snap niet waarom er word doorgegaan?
    Heb ik ergens wat gezeikt over hoe ik daar leef? ik heb het enkel gehad over welzijn van mijn kind en dat de mensen daar dagelijks zeuren over het gehuil.
    Overdrijven is ook een vak! Heb ik ergens gezegd dat ik terug bij mijn ex wil? Ik ga terug naar mijn huis. Dat is ook mijn huis! Hij gaat er binnen een paar dagen weg en men maakt ervan dat ik doe wat niet goed is voor mijn kind? Nee hier blijven zeker terwijl het hartstikke slecht met haar gaat in deze onbetrouwbare omgeving! Jeetje zeg. Kap er maar mee. Ik hoef geen zeikberichten van mensen die het ineens beter denken te weten terwijl ze niet eens goed lezen wat ik neerschrijf. Dat terzijde. Ik zal verder geen informatie hier delen, na sommige reacties vind ik dat het jullie niks meer boeit.
    dag.
     
  5. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Zo wat kan jij uit je vel gaan zeg, nou als je uit dat huis bent weg gegaan vanwege huiselijke geweld wat je zelf beweerd. Dan zou ik zelf geen minuut aandenken om terug te gaan, de welzijn van je kind is om weg te blijven van dat huis. Dan regel je toch een ander opvang, als je dat samen met de politie en de opvang of iemand die daarover gaat bespreekt dan kunnen zij kijken wat de beste alternatief is voor jouw en je kind!

    Het kan inderdaad misschien een paar dagen duren maar zo gaat dat in opvangs, wat had je zelf verwacht?

    Mensen die weg zijn gegaan van huis, vanwege huiselijke geweld. Denken er echt niet aan om terug te gaan naar huis omdat het een groot impact op een persoon heeft achtergelaten. Ik begrijp dat je aan je kind denkt, maar denk realistisch zolang hij in jouw buurt kan komen is het niet VEILIG!!!

    Je zit nu in een veilige plaats, hij weet niet waar je zit. Dus blijf dan ook aub weg uit zijn buurt, ga nou geen stomme beslissingen maken. Je hebt de stap genomen om weg te gaan, blijf dan ook weg!
     
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Lezen is ook niet jouw sterkste kant he? Daaaaaaag!
     
    Adrianna en suikerklontje vinden dit leuk.
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Blijkt toch alweer uit sommige van bovenstaande reacties dat vrouwen toch hard kunnen zijn voor elkaar.
     
  8. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Het is wel duidelijk dat er een hoop vrouwen zijn die duidelijk geen idee hebben waar ze over praten..

    Ts, ik hoop dat je snel een oplossing vind en de reacties hier naast je neer kunt leggen.
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Ik denk niet dat je kan zeggen dat het ons niet boeit ik denk dat ik en een aantal anderen goed ons best doen/gebben gedaan om je tips te geven/je te helpen :)
     
    Adrianna, Nescio, lies276 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Zeg, ik heb je aangeboden te helpen voor een veilige verblijfplaats te zoeken.

    Ik hoop dat het niet nodig is, maar ALS je een verblijfplaats nodig hebt kan ik je misschien wel helpen. Dat is wat ik heb aangeboden en ik krijg niet eens een reactie.
     
    Adrianna, Kolibrie, Lafelife en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Daardoor krijg ik het idee dat het niet waar is, omdat ze op alle hele lieve aangeboden hulp niet ingaat.
     
    Nescio en Adrianna vinden dit leuk.
  12. Pietel

    Pietel Actief lid

    21 mrt 2013
    385
    31
    28
    Hier ook een goede optie....maar ook geen reactie. Kan mij ook niet voorstellen dat hier akkoord voor wordt gegeven door de hulpverleners.....
     
    Adrianna vindt dit leuk.
  13. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk niet dat naar Nederland gaan zo'n goed plan is. Met een kind kan dat zich in zo'n situatie erg tegen je keren, omdat je een kind niet naar het buitenland mag meenemen zonder toestemming van beide ouders. Bovendien heb ik geen idee hoe OCMW etc dan werkt, en óf het nog werkt.
     
  14. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Ik geloof niet dat dit verhaal nep is. Maar dat even terzijde.. wat ontzettend jammer dat iemand hier zo neergesabeld word.
    Ts, ik hoop dat je toch wat gehad hebt aan de tips die gegeven zijn en dat je snel een veilige plek hebt met je kindje.
     
  15. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.294
    477
    83
    near rotterdam
    heel eerlijk dat is niet altijd waar. Ik heb in een omgangshuis meegemaakt dat een kindje verkracht was en na de 8x begeleide omgang toch naar haar vader moest! Die moeder is ondanks het huiselijk geweld toch terug gegaan bij die man omdat voor haar dat de enige manier was om haar kindje veilig te houden aangezien instanties dat niet altijd doen.

    Ik ben het dus niet eens met deze uitspraak. Ik zie het vrouwtje soms nog lopen met die man. En ondertussen nog een kindje erbij. Gevangen in haar huis en geen kant op kunnen
     
    Mama-in-love en Zoe123 vinden dit leuk.
  16. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Hoe is het nu met je TS?
     
  17. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
  18. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Wat erg :( Ik hoop dat het nu beter met je gaat? Laat je a.u.b. wat van je horen?
    Ik geloof je verhaal wel en ik snap heel goed dat het moeilijk is om weg te gaan bij iemand met wie je een leven hebt opgebouwd, je bent niet gevallen voor zijn slechte kant. Je bent ooit op hem gevallen omdat hij liefdevol en goed voor je was eerst, dit soort enge eigenschappen komen later pas aan de orde. Je moet echt van een stevig stuk hout gesneden zijn om de beslissing te maken om weg te blijven. Vooral nu het ook minder gaat met je kleine en je niemand hebt begrijp ik heel goed dat je dan terug wil, als het kindje maar veilig bij je blijft. Maar je ziet niet in dat de omgeving voor jou kindje niet veilig is daar. Ook al gebeurd dit niet in haar bijzijn. Denk a.u.b. heel goed na, ook aan jezelf. Wil je dit? Wil je dat dit zo doorgaat? Wil je dat jouw kindje later ook geslagen wordt? Als je dit niet wil, bijt door en laat zien hoe het wél moet aan jou kind. Ik snap ook heel goed dat het erg moeilijk voor je is, probeer zoveel mogelijk te praten. Je mag me berichten als je daar behoefte aan hebt. Ik ben ook van België en wil je graag een luisterend oor bieden als je daar behoefte aan hebt. Ik weet niet waar je van België bent, maar waar je je ook bevindt, bouw wat voor jezelf op. Wees zelfstandig, onafhankelijk. Zoek werk, bouw sociale contacten op en leer van jezelf houden!

    Heel veel liefs!
     
  19. Help324

    Help324 Lid

    19 aug 2017
    64
    5
    8
    het gaat niet zo goed geestelijk of nja.. hoe moet ik het anders noemen
    met de kleine gaat het wel goed nu
    ik probeer te kijken wat ik nu op termijn wil bereiken
    wat wil ik niet etc
    en dan even buiten de situatie met mijn man om
    ik zou graag aan mijzelf willen werken
    mijzelf ontplooien d.m.v een opleiding
    tijd doorbrengen met de kleine wat ik niet veel gedaan heb en ontzettend mis (door werk)
    een baan vanuit huis, want nu ben ik degene die voor t brood moet zorgen

    @LolaBloem ik zal je een berichtje sturen onwijs lief van je!
     
  20. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kom op, je bent goed bezig hoor. Het is alleszins goed dat je al plannen maakt voor de toekomst.

    En trouwens, buitenshuis werken betekent helemaal niet dat je geen kwaliteitstijd met je kindje kan doorbrengen. Het is vaak een kwestie van prioriteiten leggen: niet opruimen terwijl ze wakker is, maar 's avonds als ze slaapt. Samen was opvouwen, zelfs al gaat dat trager. Dat soort zaken.
     

Deel Deze Pagina