Meiden even een vraagje. Spuiten jullie nog puregon (of Gonal F) op de dag dat je 's avonds je pregnyl prik hebt? Mijn gyn zegt dat het niet hoeft, maar een vriendin deed dat altijd wel.... Vorige IUI's niet gedaan, maar toen ook mislukt. Misschien wel beter voor de rijping?
Ik kom toevallig net uit het ziekenhuis voor ons intakegesprek. En ik stelde de vraag aan de arts, en zij zei dat het niet altijd nodig was... Maar dat is eigenlijk een vrij vaag antwoord...
Het hangt een beetje van de grootte van je follikel af. Als je de opdracht krijgt om Pregnyl te spuiten, is je follikel meestal al minimaal 18 mm. Voor de rijping heb je dan geen hormonen meer nodig, want dat is groot genoeg. En je follikel groeit ook zonder stimulatie gewoon door totdat je de eisprong hebt. Ik hoefde op de dag van de Pregnyl geen Puregon/Menopur meer te spuiten. Het heeft geen meerwaarde, dus ik zou het niet doen. Je hebt dan ook kans dat je follikel nog een flinke groeispurt maakt, waardoor 'ie misschien eerder dan gepland springt.
Hoi LadyZorra, Ik heb gisteren mijn 4e IUI gehad. Vorige week vrijdag had ik voor mijn FM een andere gyn. Van hem moest ik za en zo ochtend nog puregon spuiten en zondag avond de pregnyl zetten. Normaal gesproken doe ik dit met mijn eigen gyn ook nooit en ben nu ook vergeten te vragen waarom ik dit nu moet doen. Weet eigenlijk ook niet wat de meerwaarde is. Succes iig met je IUI, hopelijk is het voor ons een keertje raak. De hoeveelste IUI wordt het voor je? Liefs Maaike