Ik wacht al 4 jaar op een inhaalslag! Mijn oudste zit nogsteeds op de -2,5 lijn (geboren met 1600 gram bij bijna 37 weken, dus wel echt klein) ze is nu 95 cm en hooguit 13 kg en mijn jongste van 6 maanden die ook niet heel groot geboren is p10 geloof ik (3kg bij 41 weken) zit al op de +1,5 lijn en is al 70 cm en 8 kg. Dat was mijn oudste bij 1,5 jaar
Mijn nichtje is geboren met 2985 gram met een zwangerschaps duur van 41 weken maar daar is nooit van gezegt dat ze dysmatuur was! Is ook helemaal niet geprikt ect.. de zelfde dag ook gewoon nog thuis!
Die van ons met 40+1 2740 gram en er werd ons gezegd dat ze dysmatuur was. Moesten dus ook 24 uur blijven. In de officiele documenten van het ziekenhuis staat ook dat ze dysmatuur is. Gek dat dat dus kan verschillen.
Hij heeft het dan echt goed ingehaald zeg!! Ik zie dat jou zoontje iets jonger is als mijn zoontje maar ik vind het echt super knap dat hij zo snel is aangekomen! Mijn mannetje is van 1 april zijn gewicht was toen 3250 dus gewoon perfect! Maar hij is nu met 3 maanden 5350 gram! Dus jou zoontje is echt een stuk harder gegroeid!
Mijn dochter is geboren met 1120 gram met 32w4d. Ze is nu al aan het inhaalgroeien, de curve loopt heel stijl omhoog. Op 31 mei, toen was ze 4 maanden, was ze 54 cm en woog ze 3925 gram. Morgen ga ik weer met haar wegen, ik ben benieuwd.
Mijn dochter was met 42.1 2890 gram en wel dysmatuur. Volgens mij moeten ze meerdere problemen hebben om met deze duur van de zwangerschap dysmatuur genoemd te worden en niet gewoon klein. Mijn dochter had de typische uiterlijkheden (grote ogen, klein hoofdje ( niet erg knap toen, gelukkig wel mooi bijgetrokken hoor!) en problemen met drinken. Ze heeft nog een week in het ziekenhuis gelegen. Daarna werd het druk op de afdeling met veel kindjes die veel meer zorg nodig had dan onze dochter die alleen moest groeien en rijpen. We kregen haar dus ineens mee met 9 /10 voedingen. Nog heel veel hulp gehad van de verloskundige thuis qua drinken van haar. Kortom aardige zorgen gehad om haar. Dochter is nooit erg groot geworden, maar broer die met een normaal (ook nog steeds een klein licht baby'tje ) gewicht geboren is. Hij is ook niet erg groot, maar wij zelf zijn ook niet lang.
Mijn middelste zoontje was nog lichter dan jou kindje met 2680 gram, maar hij is geboren met 38+1 wel een moeilijke start! Maar hij was net geen dysmatuur, misschien door het termijn dan. Hij had ook geen typische uiterlijkheden van een dysmatuur. Verloskundige heeft tegen mij gezegt alles onder de 2500 is dysmatuur bij een voldragen zwangerschap. Ik heb er verder geen verstand van, maar zo heeft ze dat uitgelegd.
Scheelt natuurlijk wel 4 weken, ze zat op 42.1 ik kwam er achter door het dossier bij de zwangerschap van nummer 2.
Mijn zoontje was dysmatuur en heeft nooit een inhaalslag gemaakt. Hij blijft tenger en licht, maar volgt wel redelijk zijn lijn. Buigt soms iets af (naar beneden). Krijgt extra controles bij t cb. Hij eet als een dokwerker en beweegt voor een heel leger. Lengte is wel redelijk gemiddeld.
Ik vind de weegmomenten altijd weer beetje spannend. Afgelopen keer viel het helaas beetje tegen. Nog geen 170 gram aangekomen in ietsje meer dan 2 weken. Maar het is nog altijd een stijgende lijn. Hoe was het voor jullie vandaag? Goed gegroeid weer?
Wij hebben een vergelijkbare situatie, denk dat onze kindjes in dezelfde periode geboren zijn. Mijn zoontje is van 6 maart, geboren met 37w en 2080 gram en 45 cm. Nu bijna 4 maanden. Afgelopen week bij t cb geweest en hij weegt nu 3980 en 55 cm. Mijn kleintje is dus nog licht qua gewicht, wat zeiden ze bij jou??
Ze lopen beetje gelijk! Zoontje is vandaag 3 maanden. Anderhalve week terug was ie 55 cm en 4300 gram. Onze dus ook nog steeds onder het lijntje. CB zegt bij ons niet zo veel. Hebben ook absoluut geen verstand van premature en/of dysmature kindjes. Moet ook iedere keer uitleggen dat hij niet te vroeg geboren is. Maandag gaan we voor de tweede prikjes, benieuwd wat hij dan weegt! KA gaf aan op nacontrole aan dat zolang ze hun eigen lijntje volgen het goed is. Maar dan lees ik weer ergens op internet dat ze voor hun eerste verjaardag een inhaalslag moeten maken en dan maak ik mij ineens weer zorgen. Heb overigens niet echt het idee dat ie qua ontwikkeling ook achter loopt. Bij jullie?
Aah zo, ik maak me niet zoveel zorgen want dochter was ook dysmatuur en daar is het allemaal goed bij gekomen. Natuurlijk destijds wel zorgen gehad. Ik zit met mijn kleintje bij het pnb, premature nazorg bureau. Hij is niet prematuur maar wel dysmatuur en die kindjes vallen daar dus ook onder. Ga dus telkens op controle in het ziekenhuis en niet bij het cb. Ziekenhuis werkt wel samen met het cb. Ik gaf eerst borstvoeding maar sinds kort flesvoeding, zat eerst eerst op 100cc maar moest de voeding dus verhogen en zit nu op 5 x 120 (met voeding dus 135 cc). Echter hij krijgt dat niet altijd op.... Mocht dus daarom deze week al beginnen met tussendoor groentehapjes.. Moet zeggen dat de adviezen wel raadzaam zijn!