Wiens kleintje sloeg kruipen ook over?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

mijn uk van bijna tien maanden tijgert al maandenlang in hoog tempo de kamer door. Maar kruipen doet hij niet.

Nu hij steeds vaker op handen en knien gaat zitten dacht ik dat het kruipen zou gaan beginnnen. Maar hij lijkt dat mer te doen om zich vervolgens op te trekken. Zou hij het kruipen overslaan en meteen gaan staan?

Hoe deden jullie kleintjes dat die niet kropen?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje tijgert sinds hij 6.5 maand is. met 8.5 maand ging hij eerst zelf staan en kleine stukjes langs de tafel lopen, toen zelf zitten en sinds vorige week ook kruipen. dus je hebt grote kans dat je kindje het nog gaat doen hoor :)

groetjes, Miranda

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Hier een dame die nog steeds niet kruipt ;)Zij komt kontschuivend overal ;)

4. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hier een die aan billenschuiven deed,en sinds dat ze loopt ( dat was met 15 maanden) doet ze af en toe kruipen.... :(

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn dochter kruipt sinds 3 weken, maar ze kon al eerder staan en langs muren lopen en achter loopwagen enz. Verbaasd me dus wel dat ze ook nog ging kruipen!
    Tijgeren kon ze met 6 maanden, dat heeft ze echt lang gedaan!

6. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    mijn dochter charissa tijgert ook al een hele poos en ik dacht ook dat ze het kruipen ging overslaan maar tot onze verbazing ging ze vorige week kruipen dus kan alle kanten nog op. ik heb wel gehoord dat het kind verschillend is.

7. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    mijn dochter kruipt ook niet, die buikschuift alleen maar. :) zelf staan kan ze ook nog niet, alleen als we haar neerzetten, ze gaat wel zelf op haar knietjes zitten

8. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars ging ook eerder staan als kruipen. staan met 9 maand, kruipen met 10.

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ging Joris pas kruipen nadat hij liep. Had de tijd voor het lopen alleen maar getijgerd. Met 11 maanden liep hij al hele stukken en ik geloof met 12 maanden ging hij af en toe kruipen als hij aan het spelen was!

10. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Ik heb vroeger nooit gekropen zat altijd op mijn gat en kwam al schuivend vooruit of wees wat aan wat papa of mama dan maar moest pakken ;) hopelijk wordt mijn kleintje niet zo verwend als zijn mama ;)

11. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    misschien een hele stomme vraag hoor,
    maar wat is tijgeren? :oops:

ik ken alleen maar kruipen en kontschuiven :)

12. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Mijn dochter heeft nooit gekropen én nooit getijgert!
    Mijn zoontje is 15 maanden en die tijgert alleen nog maar. Sinds een paar dagen kan hij langs de tafel lopen. Maar trekt zichzelf nog niet op..

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva ging met bijna 7 maanden staan, met 7 maanden tijgeren, toen overal langs lopen en ze kruipt nu een paar weken :). Ik dacht ook dat ze het zou gaan overslaan, vooral omdat het lopen al zo goed ging. Maar daar heeft ze niet zoveel interesse meer in op dit moment (druk bezig met praten, fijne motoriek en dus kruipen ;)).

14. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.821
    4.057
    113
    Ik weet niet of het waar is hoor, want ik hoorde het ook maar van de kraamzorg. Maar zij vertelde dat ik moet stimuleren dat Demi wel leert kruipen. Dingen zoals dislectie waar mensen op latere leeftijd last van hebben, zou namelijk vaak terug te voeren zijn om het niet hebben gekropen als baby zijnde. Dat zou iets te maken hebben met de samenwerking van de hersenhelften.
    Weet iemand of daar een kern van waarheid in zit?

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Geen idee of het waar is, maar je kan een kindje niet dwingen om te kruipen.

16. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    dat is allang weer achterhaald..Geloof me, je hoeft je echt geen zorgen te maken...Bovenstaand is een vermoeden die ooit in de jaren 80 is uitgesproken maar nooit bewezen nav weteschappelijk onderzoek! En het valt ook niet te bewijzen omdat het gewoon een onzin verhaal is! Kinderen die het kruipen namelijk overslaan, zijn vaak in de mentale ontwikkeling al stukken verder dan een kind wat niet kruipt en of loopt...

Meid maak je niet druk, komt echt goed allemaal!

17. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ik vrees dat ze het hier ook over gaat slaan. Tot 9 maanden ging mevrouw al tijgerend als een speer door de kamer. En nu loopt ze met de loopwagen/tafel/wasmand de hele kamer en stapt ze over. Ik denk niet dat ze nog gaat kruipen, want er is geen reden meer voor. Nouja, helemaal prima hoor, dan maar niet.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Suus, Eva liep overal langs vanaf ongeveer 8 maanden en daarna ook achter haar loopauto, ze kan ook heel goed aan 1 hand lopen sinds een maandje. Maar ze kruipt nu dus ook sinds een paar weken... ik had ook gedacht dat ze het zo overslaan.

19. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    tijgeren is buikschuiven :-D zoals militairen doen onder zon net door op de stormbaan.

20. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Lijkt me een raar principe want dyslectie en motoriek worden heel anders aangestuurd vanuit de hersenen en ik ken genoeg mensen die nooit gekropen hebben die nergens (?) last hebben. Ikzelf en mijn neefje zijn voorbeelden. Wij vonden kruipen onzin (deed pijn aan de knieën ofzo...weet het niet) maar neefje is klaar met zijn boekjes op de lagere school (zit in groep 4) en ik heb gestudeerd en nooit last gehad van dyslectie.

Deel Deze Pagina