Dl is nu ruim 2 en heeft wel vaker te maken gehad met een behoorlijke bult ten gevolge van een muggenbult. Nu is het zo dat ze een gigantische vochtzwelling heeft onder haar oog. Vreselijk om te zien. Dit is vanaf gister middag en zelf heeft ze er geen last van. Omdat het nog niets minder is geworden vraag ik me af of ik gewoon kan afwachten of toch even contact op moet nemen met de hap.
Bellen voor advies kan geen kwaad. Mijn zoontje kan ook zo erg op muggenbulten reageren, bedenk me nu dat hij ook al 2 x met een dicht en opgezwollen oog heeft rondgelopen door een muggenbult, het worden vaak enorme bulten, het zwelt flink op. Niet fijn, maar vaak is het na een paar dagen weer beter.
Hier hetzelfde. Als het bij haar oog is krijgt ze vd huisarts Desloratadine , dat zorgt ervoor dat de zwelling afneemt (langzaamwerkend; volgende dag is het dan weg). Ze heeft er dan nl. wel last van omdat het haar zicht belemmert, en ze zit er zelf de hele tijd aan. (En omdat iedereen op straat meelijwekkend naar haar gaat kijken haha, vind ik ook altijd sneu).
Dochter reageert hier ook altijd allergisch. Poosje geleden ook bij het oog gehad en het leek op een gegeven moment net alsof ze een blauw oog had Durfde niet eens meer met haar over straat, het zag er echt net uit alsof ze mishandeld was... Uiteindelijk werd het allemaal wel heel erg doordat ze heel veel muggenbulten had en werd ze er ook gewoon ziek van. Toen hebben we haar reactine gegeven, topspul de zwelling was zo weg!
Bedankt voor jullie reacties. Net de hap gebeld. Zij adviseerde om te koelen met een koud nat washandje. Dat word een uitdaging bij een peuter van 2. Idd kreeg ik gister al een vraag wat er gebeurd was. Toen was het alleen rood en iets dikker. Maar nu ziet het er zo zielig uit...
Inderdaad flink koelen en zorgen dat je een anti histamine drankje in huis hebt voor de volgende keer. Onze oudste is ook heel erg allergisch voor muggenbulten, met koorts aan toe. Als hij dat drankje neemt, gaat de ergste zwelling en jeuk weg.
Herkenbaar, wij hebben inmiddels desloratidine drank voorgeschreven gekregen. Als ze geprikt is drankje geven en zwelling neemt vaak binnen 24 uur af. Soms is het nodig de volgende dag nogmaals te geven. Dochter vind het drankje alleen heeeeel vies.... Succes met koelen, idd een grote uitdaging bij een peuter.
Hier ook een dochter die hele extreme reactie heeft op muggenbulten. Hier inderdaad ook koelen en zij heeft een anti allergische drankje wat best goed werkt en wat ik ook geef wanneer ze opnieuw wordt gestoken. Is alleen na opening maar 2 maanden houdbaar maar ik heb het wel in huis. Bizar eigenlijk dat we nog steeds muggen hebben. Ik hoop dat we snel van die monsters af zijn. Gisteravond kwam ik er ook weer 1 tegen boven op de overloop en mijn man maar roepen dat ze nu niet meer steken jajaja
Hm mja ik zag vandeweek ook al een paar keer een wesp voorbij komen. Zo eentje met een extreem augustus-humeur. Het is duidelijk nog niet koud geweest.
Wij hebben hier hele jaar door steekmuggen (buurman heeft een vijver, vermoedelijk daarom zoveel) Mug heeft tweelingzusje dat in winter voor overlast zorgt - Wageningen UR
Hier ook zo maar is geen allergische reactie is gevoellige huid. Vaak ook gaat samen met eczeem. Hier muggenbulten ook groot rood en blijven nog maanden!!! Helpt antihystamine cream, hormoonzalf en laatst hadden we van homeopaat korrels gekregen oplossen en smeren en dat helpt enorm volgende dag muggenbult die al 4mnd zit verdween bijna!
Hier gisteren ook bij de voetbal nog een aantal hardnekkige wespen. Ik denk dat ze de kluts een beetje kwijt zijn. Gisteren tikten we hier de 18 graden aan. Kinderen dragen weer hun zomerjas. Bizar in november.