Roos krijgt nu iedere 3 uur 120 cc plus 4 scheppen maar nu komt ze steeds sneller en 's avonds krijgen we haar niet meer stil wel als we haar na 2 uur weer een fles geven. Nu heb ik het idee dat ze toe is aan de 150 cc maar ik weet niet wanneer ik daarmee mag beginnen. het is een lange meid woensdag word ze pas gewogen en gemeten maar ze zit al in 62 en dat past precies. Bedankt alvast Liefs Fleur1
Volgens mij mag je al over hoor, kijk ook even op de verpakking ivm gewicht en weeg jezelf met de kleine op je eigen weegschaal en haal je eigen gewicht eraf dan weet je ongeveer hoeveel ze weegt. CB zegt vaak ook, bied je kind iets meer aan en kijk wat ze ervan opdrinkt. soms zie je dat ze er dan soms in de avond langer wegblijft dan 3 uur, is ook wel fijn.
Wij zijn met een week of 7/8 overgestapt op de 150 cc. Bij ons was het precies hetzelfde als wat jij schrijft. Het viel ons op dat onze zoon steeds sneller wakker was en ook echt eerder honger had als daarvoor. Qua gewicht wisten we dat hij al meer mocht hebben, dus hebben we gewoon een grotere fles klaargemaakt en dat ging zonder problemen naar binnen. Vandaag toevallig overgestapt naar de volgende hoeveelheid, 180 + 6 scheppen. Qua gewicht zit hij inmiddels tegen de 6 kilo aan en ook nu weer was het als vorige keer, eerder honger hebben. Zolang je niets forceert en kijkt wat er per voeding opgaat, komt het allemaal dik in orde.
hey jennyS, dat van die weegschaal dat klopt niet hoot, hebben wij ook gedaan, maar er klopte helemaal nix van ons zoontje van bijna 6 wk drinkt nu al 150 cc op, hij zat met 2 wk geleden op bijna 8 pond, dus ze mogen het dan ook wel hebben hoor. en idd...je kunt altijd proberen en kijken hoeveel hij ervan opdrinkt! suc6
Gewoon meer aanbieden hoor, en kijken of het op gaat. Wellicht gaat ze dan ook om de vier uur komen en kun je weer een voeding minderen. Voor haar leeftijd zou ze al best 6 x 150/5 mogen hebben. Silke zat met die leeftijd zelfs al op 5 x 180/6 (nu nog trouwens)