Hoe maak jij je papfles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Johannal, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Eigenlijk geeft ik nog steeds borstvoeding maar Seph eet al best goed ander eten. Wat helemaal niet hoeft hoor maar zo is het nu eenmaal... Daardoor heb ik vooral 's avonds niet meer zoveel melk... (echt niet) Hij eet meestal best goed zijn bordje leeg en heeft dan genoeg aan een slokje...

Alleen na het kdv is hij zo moe dan wil hij gewoon echt niet meer eten en ik vind het eigenlijk ook onzin om daar dan mee te gaan zitten 'vechten'.... Dus nu krijgt hij dan pap (Bambix avondpapje) alleen hij is dan zo moe dat hij steeds met zijn hoofdje gaat schudden, dan komt er dus pap op zijn wangen, neus enz en dat wrijft hij dan weer in zijn oogjes en smeert het aan zijn oren enz enz (lichtelijk overdreven maar in de kern wel waar).

Nu lees ik hier heel vaak over de papfles maar hoe maken jullie die??? Want ik heb het al wel eens geprobeerd maar hier is hij eigenlijk altijd te dik!?!? Seph kreeg rond de 5 a 6 maanden wel eens een fles borstvoeding met rijstbloem dat wilde hij wel. Maar nu ik geen voorraadje meer heb heb ik het wel eens met kv gemaakt toen wilde hij het niet meer?!?!

Ik heb hier flessen van Avent en spenen t/m nr 4 en die speen met die streepjes voor pap. En zo'n grote groene fles van Drifax met de speen waar mee je hem koopt (nog niet gebruikt).

Maar nou ja mijn vraag is hoe maken jullie een papfles? Welke fles, speen en welke voeding en hoeveel ed...

Thanks!

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    #2 Lynn77, 15 nov 2010
    Laatst bewerkt: 15 nov 2010
    dr. brown fles met papspeen
    180 cc water opwarmen in magnetron
    6 schepjes voeding
    6 schepjes bambix 8 granen
    roeren een een beetje schudden en klaar, ze heeft het in 2 minuten :$ op

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dr brown fles met papspeen
    80 CC kokend heet water
    6 schepjes Friso comfort 2
    2 flinke scheppen JBPM
    goed roeren, en dan aanvullen tot 200 met koud water
    2 eetlepels bambix licht volkoren groei ontbijt
    Goed roeren en klaar om te geven.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Difrax S-fles met een M-speen.

Toen maakte ik een fles van 180cc water met 6 schepjes voeding.
    Daarna 6/7 schepjes Nestle Fijne Granenpap.

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

180 cc water 6 schepjes nutrilon standaard 1 en dan 3 schepjes rijstebloem.
    ik heb zo'n grote groene fles van difrax met een 1 2 3 speen. ik doe het dan op stand 3 en dan is het binnen 10 minuten op.

6. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Hier geven we sinds vorige week Pyama papje in de laatste fles.
    Overdag krijgt hij 180+6 (5 flessen totaal) maar als ik dan 's avonds ook 180+6 en dan 3 schepjes pyama papje doe komt hij over de liter.
    Doe dan gewoon 150+5 en dan 3 schepjes is dat voldoende?

7. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

als ie daarmee tevreden is dan is het goed maar anders kun je de een na laatste fles iets minder geven en de laatste een volle zeg maar..

8. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier nuby fles met F-speen de grootste zeg maar

210+7 en 3 schep rijstebloem
    of
    160 cc met 7 schep avondpapje biscuit van bambix

9. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik heb voor de rijstebloem een difrax fles met speenmaat m.
    ze krijgt dan 150cc water met 3scheppen nutrilon en 2 scheppen rijstebloem.

10. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Is je pap dan dikker als bijvoorbeeld onze eigen drinkyoghurt (even voor mijn beeldvorming)? Want hier wordt hij zo dik...

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als hij er tevreden mee is is 150+5+pap natuurlijk prima. Maar als hij meer wil mag je gewoon een fles 180+6 met pap geven. Het gaat namelijk niet zozeer om max 1L voeding, alswel om een max van 30 schepjes melkpoeder. En daar kom je dan niet overheen...

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

TS: Ik maak een fles 180+6 met 2 scheppen rijstebloem. Ik heb Difrax flessen en voor de papfles gebruik ik een 1-2-3 speen. Op standje 3 gaat het prima.

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Johanna: Nee eigenlijk wordt de pap niet zo heel dik, alleen het laatste beetje is dik, dat laat ze dan staan, maar de rest gaat er zo in.
    de papspeen van dr.brown heeft een Y als gaatje, daar gaat het dus best goed doorheen, want als ik de fase 3 speen erop zet krijgt ze er niks door, maar met de papspeen gaat het dus prima.

het schepje voor de bambix is even groot als het schepje voor de melkvoeding

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hm, waarom zou je dan een papfles geven?
    Waarom niet een borst om 'm lekker in slaap te laten vallen en als hij dan later op de avond wakker wordt nog iets geven?

Deel Deze Pagina