Eigenlijk geeft ik nog steeds borstvoeding maar Seph eet al best goed ander eten. Wat helemaal niet hoeft hoor maar zo is het nu eenmaal... Daardoor heb ik vooral 's avonds niet meer zoveel melk... (echt niet) Hij eet meestal best goed zijn bordje leeg en heeft dan genoeg aan een slokje... Alleen na het kdv is hij zo moe dan wil hij gewoon echt niet meer eten en ik vind het eigenlijk ook onzin om daar dan mee te gaan zitten 'vechten'.... Dus nu krijgt hij dan pap (Bambix avondpapje) alleen hij is dan zo moe dat hij steeds met zijn hoofdje gaat schudden, dan komt er dus pap op zijn wangen, neus enz en dat wrijft hij dan weer in zijn oogjes en smeert het aan zijn oren enz enz (lichtelijk overdreven maar in de kern wel waar). Nu lees ik hier heel vaak over de papfles maar hoe maken jullie die??? Want ik heb het al wel eens geprobeerd maar hier is hij eigenlijk altijd te dik!?!? Seph kreeg rond de 5 a 6 maanden wel eens een fles borstvoeding met rijstbloem dat wilde hij wel. Maar nu ik geen voorraadje meer heb heb ik het wel eens met kv gemaakt toen wilde hij het niet meer?!?! Ik heb hier flessen van Avent en spenen t/m nr 4 en die speen met die streepjes voor pap. En zo'n grote groene fles van Drifax met de speen waar mee je hem koopt (nog niet gebruikt). Maar nou ja mijn vraag is hoe maken jullie een papfles? Welke fles, speen en welke voeding en hoeveel ed... Thanks!
dr. brown fles met papspeen 180 cc water opwarmen in magnetron 6 schepjes voeding 6 schepjes bambix 8 granen roeren een een beetje schudden en klaar, ze heeft het in 2 minuten op
Dr brown fles met papspeen 80 CC kokend heet water 6 schepjes Friso comfort 2 2 flinke scheppen JBPM goed roeren, en dan aanvullen tot 200 met koud water 2 eetlepels bambix licht volkoren groei ontbijt Goed roeren en klaar om te geven.
Difrax S-fles met een M-speen. Toen maakte ik een fles van 180cc water met 6 schepjes voeding. Daarna 6/7 schepjes Nestle Fijne Granenpap.
180 cc water 6 schepjes nutrilon standaard 1 en dan 3 schepjes rijstebloem. ik heb zo'n grote groene fles van difrax met een 1 2 3 speen. ik doe het dan op stand 3 en dan is het binnen 10 minuten op.
Hier geven we sinds vorige week Pyama papje in de laatste fles. Overdag krijgt hij 180+6 (5 flessen totaal) maar als ik dan 's avonds ook 180+6 en dan 3 schepjes pyama papje doe komt hij over de liter. Doe dan gewoon 150+5 en dan 3 schepjes is dat voldoende?
als ie daarmee tevreden is dan is het goed maar anders kun je de een na laatste fles iets minder geven en de laatste een volle zeg maar..
hier nuby fles met F-speen de grootste zeg maar 210+7 en 3 schep rijstebloem of 160 cc met 7 schep avondpapje biscuit van bambix
ik heb voor de rijstebloem een difrax fles met speenmaat m. ze krijgt dan 150cc water met 3scheppen nutrilon en 2 scheppen rijstebloem.
Is je pap dan dikker als bijvoorbeeld onze eigen drinkyoghurt (even voor mijn beeldvorming)? Want hier wordt hij zo dik...
Als hij er tevreden mee is is 150+5+pap natuurlijk prima. Maar als hij meer wil mag je gewoon een fles 180+6 met pap geven. Het gaat namelijk niet zozeer om max 1L voeding, alswel om een max van 30 schepjes melkpoeder. En daar kom je dan niet overheen...
TS: Ik maak een fles 180+6 met 2 scheppen rijstebloem. Ik heb Difrax flessen en voor de papfles gebruik ik een 1-2-3 speen. Op standje 3 gaat het prima.
Johanna: Nee eigenlijk wordt de pap niet zo heel dik, alleen het laatste beetje is dik, dat laat ze dan staan, maar de rest gaat er zo in. de papspeen van dr.brown heeft een Y als gaatje, daar gaat het dus best goed doorheen, want als ik de fase 3 speen erop zet krijgt ze er niks door, maar met de papspeen gaat het dus prima. het schepje voor de bambix is even groot als het schepje voor de melkvoeding
Hm, waarom zou je dan een papfles geven? Waarom niet een borst om 'm lekker in slaap te laten vallen en als hij dan later op de avond wakker wordt nog iets geven?