Ijzer

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kikibo, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb toch nog een vraagje over de hb waarde. Door veel bloedverlies tijdens de mk en curretage had ik na de ingreep een hb waarde van 4,8 (voor de ingreep was deze 6). Nu slik ik sinds 7 juli ijzerpillen en vandaag was de waarde 6,7. Is het onverstandig om met deze lage waarde weer te proberen zwanger te worden? (Note: wel vrijdag en zaterdag weer bloed verloren door menstruatie).

Verder nog een vraagje over de menstruatie: 6 juli ben ik gecurreteerd en 6 augustus weer voor de eerste keer menstruatie. Die verliep als volgt: woensdag en donderdag bruinverlies en buikpijn. Vrijdag gewone menstruatie (zoals voor de zs de ergste dag) en erge buikpijn. Za ochtend nog wat bloedverlies en erge buikpijn. Za middag en zondag alleen nog bruinverlies.
    Ik lees overal dat de 1e menstr. na een curr. vaak heftiger is en onzeker als ik ben, maak ik me toch weer even zorgen. Moet ik me hierover zorgen maken?

Alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi kikibo,

De 1ste menses 'Kan'Inderdaad heftiger zijn. Hoeft niet.
    Je kan gerust weer gaan proberen om zwanger te worden het is wel verstandig je ijzer te blijven slikken! ZIt ook in gravitamon of mama en kind.

Imke

3. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Bedankt voor je antwoord!

Deel Deze Pagina