Beste verloskundigen, Al voor mijn positieve test was ik misselijk, dit is in de loop van de tijd steeds heftiger geworden. Ik zet mijn wekker ruime tijd voor ik echt op moet staan maar ben al misselijk zodra ik wakker word. Alle gangbare dingen als: rustig wakker worden, crackertje nemen, kleine beetjes per keer eten etc. etc. hebben geen effect. In de ochtend en aan het einde van de middag is de misselijkheid op zijn ergst. Tijdens de lunch kan ik gelukkig een normale broodmaaltijd eten maar ontbijt en avondeten is echt een ramp. Mijn maag lijkt een bodemloze put te zijn, ik zit te hele dag op soepstengels en droge crackers te knagen omdat de misselijkheid anders nog erger wordt en ik het spugen dan niet meer kan tegen gaan. Nu kan ik het nog binnenhouden. Het zal ongetwijfeld een kwestie van 'uitzitten' zijn maar is er iets (homeopatisch) wat ik kan nemen of doen dat niet schadelijk is voor de baby? Alvast dank voor jullie reactie. Gr. Wendy
Hoi Wendy, wat vervelend zeg. Het hoort er allemaal wel bij, maar jij hebt het wellicht nu even erger dan een ander. Maar vervelend is het zeker. Ik lees dat je al voor je opstaat iets kleins eet. Heel goed. Verder zul je niet veel zin hebben in drinken waarschijnlijk, maar zorg in ieder geval wel dat je vocht binnen krijgt. Als dit niet goed lukt, drink dan in ieder geval niet alleen water, maar bijvoorbeeld thee met suiker of roosvicee. Je moet ook weer niet te veel zware dranken drinken (zoals sap en sterke roosvicee) want daar wordt je ook weer missleijk van. Zorg er in ieder geval voor dat voor je iets drinkt, je eerst iets eet! Anders wordt je sowieso misselijk van het drinken. Verder inderdaad kleine beetjes eten en doe dat vooral van wat je lekker vind en wat je kunt verdragen. Het is belangrijker dat je nu wat binnen krijgt, dan dat het allemaal gezond is! Iets homeopatisch; dat zou je eens in een reformhuis moeten vragen bijvoorbeeld. Die hebben daar meer verstand van. Ik houd me daar persoonlijk namelijk niet zo mee bezig. Heel veel sterkte, misselijkheid kan wel tot 16 weken duren helaas..... Groetjes Brigitte