Uitslag spermaonderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door roca81, 30 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hallo allemaal

Gisteren de uitslag van het spermaonderzoek van mijn vriend gekregen.

Mijn vriend heeft vorige week sperma in moeten leveren en hij zelf was niet echt blij met het "resultaat", het leek weinig en was ook erg waterig.

De uitslag was inderdaad niet zo goed. Weinig zwemmertjes en luie zwemmertjes.... :( :(

Natuurlijk best een teleurstelling, al hadden we wel zoiets verwacht. Maar aan de andere kant wel blij dat er tenminste zwemmertjes zíjn!

Over 1,5 week gaan we naar de fertiliteitsarts in het ziekenhuis. Mijn vriend wil graag nogmaals sperma inleveren, omdat hij bij deze keer al een slecht gevoel erbij had.

Een sperma onderzoek is een moment opname. Kan het zijn dat bij een volgend onderzoek het resultaat wel goed is?

Ben benieuwd naar ervaringen.

Groetjes Roca

Op naar een heel vruchtbaar 2007 !

@ iedereen: succes met wachten !

2. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Fertil Marq spermatest
    TIJDELIJK IN PRIJS VERLAAGDnu voor 25 euro per verpakking ipv 39,95. De FertilMARQ® zelftest is een eenvoudig te gebruiken screeningstest om uw spermacelconcentratie te meten. De test stelt vast of de spermacel concentratie boven of onder 20 miljoen spermacellen per milliliter (miljoen/ml) is. Spermacel concentraties onder 20 miljoen per milliliter kan een indicatie zijn voor verminderde vruchtbaarheid.Direct uit voorraad leverbaar.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zou het alleen laten onderzoeken door mensen die ervoor gestudeerd hebben ;)
    Iedere 3 maanden maakt een man een nieuwe voorraad zwemmertjes aan. Het kan dus heel goed dat het de volgende keer beter is!
    Veel succes meid!

4. Niet meer actief

Hier iemand met ervaring met zaadonderzoek ;)

De eerste keer dat hubbie zijn kwakje in ging leveren was de uitslag erg slecht. (24 uur onthoudig) 11 miljoen zwemmers waarvan 9% snel. Ver onder het minimale en dus de kans op een spontane bevruchting was nihil.

Week later nog een keer een kwakje weg gebracht (3 dagen onthouding) en deze keer werden we blij verrast. 27 miljoen zwemmers waarvan 34% snel. Onder het gemiddelde maar boven het minimale. Niet slecht dus en kans op spontane bevruchting is er opeens wel.

De uitslagen kunnen soms zo verschillen daarom vragen ze dit ook altijd 2 keer te doen. Het is idd een moment opname. Ligt er maar net aan hoelang je voor de inlevering onthouding hebt gehad en wat je man 3 maanden geleden heeft gedaan ;)

De uitslag van mijn man is nog steeds 'verminderd vruchtbaar' maar niet onmogelijk. En daar ben ik toch al heel blij mee. Alles is nog steeds mogelijk. Al dan niet met hulp van de MM

Ik ben benieuwd naar de volgende uitslag van je man. Succes

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel succes Gerrina, wij zitten inmiddels in de MMM

6. Niet meer actief

Wij staan er ook met anderhalve been in hoor. Eerst nog een paar andere onderzoekjes afwachten. Met mij zijn ze ook nog niet klaar ;)

Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik het ook helemaal niet erg vind om in de MM terecht te komen. We zijn nu al ruim 2 jaar bezig zonder, en we vinden het nu toch wel erg lang duren. Dus die hulp is welkom ;)

Jullie ook veel succes. Hopelijk wordt 2007 een goed jaar.

Deel Deze Pagina