Ik heb vandaag een echo gehad: Er klopt een hartje!!!!! Helaas klopte het hartje nog wel aan de trage kant. Dus dat zou alsnog een mk kunnen betekenen. Anderzijds mag in dit prille stadium het hartje ook nog traag kloppen. 8 mrt moet ik terugkomen of bij verandering eerder. Volgens de echo ben ik 6 wkn, als ik terug tel en mijn eisprong aanhoud en een cyclus van 30 dgn zou ik vandaag ook precies 6 wkn zijn. Dit zou ook het wat trage hartje kunnen verklaren zei de vk. 8 mrt mag ik terug komen en moet er een sterk hartje te zien zijn. Zijn er meer mensen die dit gehad hebben? Ik lees wel verhalen an mensen die bijv 8 wkn waren en het kindje volgens echo 6 wkn en dan een traag hartje, maar ik zoek ervarings verhalen van mensen die even ver als de echo waren ,in een pril stadium en een traag hartje hadden.
hier ook geen ervaring met een traag kloppend hartje. Ik had met 6 weken wel een vruchtzak maar er was geen vruchtje te zien...en zie mijn banner! met 7,2 weken wel een vruchtje en hartje maar ik kon het niet zien. heel veel succes! Groetjes Dorianne
Bedankt voor jullie reacties. Het zal een spannende anderhalve week hier worden denk ik. @dorianne,dat is ook wel heel bijzonder! Fijn dat je nu al zo ver op weg bent. Geniet lekker van je zwangerschap.
Het is zoals mijn gyn uitlegde als volgt.. Rond de 6 weken (tussen de 5.3 en 5.6) gaat het hartje kloppen.. Eerst heeeeeel zachtjes en dan steeds harder en sterker? Pas rond de 7 weken is de hartslag stabiel en redelijk op sterkte!
Ik heb een echo gehad met (volgens mijn gok) 6w+2d. Maar; onregelmatige cyclus, dus niet helemaal zeker. Het vruchtje was toen 3,2 mm (komt overeen met 5w+5d). Op zich zou dat ook wel kunnen. Maar; de meting is zo vroeg nog niet echt betrouwbaar. Het kan dus ook best zijn dat mijn gok klopt. Snap je hem nog? Anyway: ik had een echo bij een vruchtje van rond de 6 weken, zou 2 dagen meer of minder kunnen zijn. Ook bij mij klopte het hartje nog traag. Mijn vk zei ook dat dit gewoon kon bij die leeftijd. Ik heb nog geen nieuwe echo gehad, wil gewoon wachten tot 12 weken (Hoe vreselijk moeilijk ik het ook vind om zo lang te wachten.) Maar na de 1e echo zijn er alweer 4,5 week voorbij en ik heb geen bloedverlies gehad ofzo. Ik ga er dus maar vanuit dat het goed zit. Hoewel ik pas echt gerust zal zijn na de 12 weken echo. Hoop ik.
Hier met 6+1 weken een echo, maar er was alleen een vruchtzak te zien die 5 wkn groot was. Geen vruchtje aanwezig Een week later weer een echo en toen idd een vrucht met kloppend hartje aanwezig! En hij was netjes 7 wkn groot (het vruchtje). En ben inmiddels alweer 15 weken zwanger
bij onze eerste echo klopte het hartje ook nog niet op volle toeren... ik was precies 6 weken volgens de gyn (vruchtje was 3,5 mm) en het hartje klopte met 94 slagen per minuut. een week later mocht ik weer voor een echo en toen klopte het hartje stevig! komt vast goed meid, het is heel normaal voor de 6 weken dat het hartje nog niet volop klopt, het kan net pas begonnen zijn met kloppen... en nu ben ik de 33 weken voorbij...
Hier ook met precies 6 weken een echo en een nog langzaam kloppend hartje. nu al ruim 11 weken en het hartje gaat als een treintje. heb vertrouwen meid!
@tupp,oh jij al bijna een echo weer. Idd met 12 weken zie je echt veel meer! Hier krijg ik eigenlijk net als de vorige zw extra echo's ivm bloedverlies.orige zwangerschap heb ik het 1e trimester bijna constant bloedverlies gehad en daarna om de paar weken. Nu bij deze zw duid het daar weer op.
Hier ook een zenuwachtige zwangere.. Vandaag echo. Wel hartactie, maar vruchtje zou te klein zijn met 3,1 mm . Nou ja, lekker die vroege echo's he, het is ergens alleen maar stressend. Laten we hopen dat onze erwtjes lekker blijven zitten en groeien! Ik ben niet voor niets moe en misselijk
Tessa81 en Babel44 ik hoop voor jullie dat het gewoon nog erg vroeg was en dat alles helemaal goed mag gaan!
Mijn Fröbeltje was op de vorige echo 3.2 mm. De verloskundig heeft niet gezegd dat dat niet goed was. Ik heb natuurlijk nog geen zekerheid dat het wèl goed is, daar moet ik nog een week op wachten. Maar ik heb in ieder geval geen bloedverlies gehad ofzo. Dus tenzij het een ma, ga ik er maar vanuit dat het goed zit.
Hey Tupp, (Stuurde je net ook al PB ) Wilde je niet zenuwachtig maken hoor, sorry. Ik was bij de poli gynaecologie omdat ik bang was voor bbz door aanhoudende pijn aan een kant. De arts assistent zei dat het te klein was (1/2 van wat het moest zijn) voor 6wk1d. Misschien ben ik naief, maar ik wil me hierdoor eigenlijk niet laten stressen, heb hier rondgekeken en het kan op deze vroege termijn gewoon heel erg varieren, dus ik wacht het gewoon af. Zo'n arts-assistent is natuurlijk wel goed opgeleid maar nog niet zo ervaren, denk ik dan. We zien het wel hoor! En voor jou, meid, als het er al die tijd nog zit, zal het toch wel goed zijn!! Voor Tessa duim ik ook, deze termijn is gewoon nog te vroeg voor zekerheid.
Oh, ik word ook niet zenuwachtig van jou hoor. Was ik al, haha 't Is gewoon een onzeker tijd. "Vertrouw op je lichaam", zouden de verloskundigen van het forum roepen. Ik doe mijn best, maar het gaat soms wat moeizaam. Ik zou heel graag een raampje in mijn buik willen hebben, zodat ik af en toe (lees: elk half uur) even kan kijken of alles nog goed gaat daarbinnen.
Haha elk half uur kijken, en dan denken: waar blijft de tijd toch!! (Heb ik ook al als ik hier zit te lezen, hartstikke leuk of soms niet leuk maar wel fijn om info te vinden, maar ik doe soms bijna niets anders meer . Daarom ga ik ook nu nog mijn werk van vandaag afmaken )
Bij Eva had ik met 6 weken en 5 dagen de eerste echo, toen klopte het hartje ook nog helemaal niet zo snel. En Eva is inmiddels 2 jaar .