weet niet hoelang ik zwanger ben nu echo vrijdag!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door carretje25, 22 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    De titel zegt het al, ik weet dus niet precies hoelang ik zwanger ben. Ben in februari gestopt met de pil en daarna alleen mn pilbloeding gehad verder niks, wel steeds negatieve testen en sinds afgelopen woensdag een positieve, van de vk mag ik een echo laten maken om te bepalen hoever ik ben maar vraag me af of ze het wel kunnen zien mocht het nog heel pril zijn! Hoe zien z dan dat ik daadwerkelijk zwanger ben? Zijn er meiden die hetzelfde hebben gehad? Groetjes Caro

2. aardbei

aardbei Lid

16 mei 2006
    79
    0
    0
    Vrijwilligster
    Amsterdam
    Gefeliciteerd,
    Ik weet wat je bedoelt, heb ik ook twee keer toe gehad bij de ene was ik al ruim 3 maanden zwanger de tweede zo'n 8 weken. Hebben ze bij de vk al aan je buik gevoelt, het is nl. zo dat de eerste weken je de baarmoeder niet kunt voelen zit dan achter het schaambeen, bij ongeveer 8 weken kunnen ze het wel net boven de rand voelen uitkomen en dan hebben ze een aardige indicatie dan zul je een echo mogen doen rond de 10 a 12 weken (termijn echo) dus als je al snel mag zal je denk ik al een beetje zover zijn. ze kunnen het dan wel zien, maar let op wel met een volle blaas komen dan.

3. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Aardbei...ik heb alleen via de telefoon contact gehad met de vk dus ze heeft niks gevoeld, zij zie dat het kon, dus we zien wel. Maar hoezo een volle blaas? Groetjes Caro

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik weet het ook niet hoe je dan moet rekenen.
    Wel wil ik je als tip geven dat de kans bestaat dat je alleen een vrichtzakje ziet en meer niet. Dit is gewoon heel normaal dan ben je gewoon niet verder dan 5 weken. Wij hadden hetzelfde vandaar.

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ze zal waarschijnlijk eerst wel even aan je buik gaan voelen, en verder moet je even afwachten, ze kan je vrijdag vast veel meer vertellen.

6. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Een volle blaas is nodig bij een uitwendige echo.
    En bij een inwendige echo hoef je niet een volle blaas te hebben.

Soms word het eerst uitwendig geprobeerd ( volle blaas ben je dan dus nodig) en als het niet duidelijk is dan gaan ze een inwendige echo maken.

Heel veel succes vrijdag!!

7. aardbei

aardbei Lid

16 mei 2006
    79
    0
    0
    Vrijwilligster
    Amsterdam
    De volle blaas zorgt ervoor dat alles beter zichtbaar wordt op de echo. Meestal geeft een test na zo'n 10 dagen na de bevruchting pas aan dat je zwanger bent daar moet je dan weer 14 dagen bij optellen (om aan de 40 weken zwangerschap te komen ze tellen nl. normaal gesproken vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie en dat ik dus zo'n 14 dagen voor de werkelijke bevruchting) Dus je bent dan al gauw 4 a 5 weken zwanger. Van een internet echo, kwa termijnbepaling weet ik niet veel. Wel eens een interne echo gehad om te kijken of het hoofdje niet te groot was, was niet had gewoon veel vruchtwater waardoor kindje lekker geen zin had om in te dalen (bij de eerste). Maar bij mij zag je een groot rond hoofd, wat ze bij jou zullen zien, weet ik dus niet. fleur1 heeft je dus al verteld wat je tezien krijgt bij zo'n 5 weken.
    Ik was al zover zwanger dat de baarmoeder al heel ver boven het schaambeen kwam, daardoor wisten ze dat ik al rond de 3 maanden zat voordat ik de echo liet maken. Ik moet nu 12 juni voor een termijn echo maar het zal maximaal 2 weken plus zijn of 1 week min. dus het zal niet veel varieren. (denken we)
    succes vrijdag en we horen het graag.
    Groetjes

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat heb ik dus net vanmorgen gehad. Ik heb afgelopen vrijdag getest en bleek zwanger...maarja hoelang? Zou t niet weten precies. Dus mocht n echo gaan maken van de verloskundige die me idd ook alleen aan de telefoon sprak.
    Maar de echo is feitelijk te vroeg gedaan (zo zei de gyneacoloog t) en dan zie je alleen n zakje. Hij heeft t zakje opgemeten en daaraan kon hij in een tabel zien dat ik ongeveer 6 weken zou zijn.
    Nu moet ik over 2 weken weer terug voor een nieuwe echo en dan is er waarschijnlijk wel wat te zien.
    Was wel n erge teleurstelling voor mij en mn vriend :(

Overigens over die volle blaas.
    De gyneacoloog legde uit dat dat niet nodig was: als ze zo niets kunnen zien dan nemen ze de inwendige waarmee ze dichter bij de baarmoeder kunnen komen.

9. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Wilma...Dan denk ik dat wij waarschijnik ook niet veel meer gaan zien dan dat, daar ga ik maar van uit denk nl ook niet dat het erg lang is, maar we zullen zien ben wel benieuwd. Maar ze kunnen dus wel zien dat je zwanger bent iedergeval? Want je ziet dan toch wel een vruchtzakje.
    Ik laat het jullie weten. Groetjes Caro

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wees blij dat ze je niet weken laten wachten. ik kan pas met 10 en een halve week voor echo. dus het is voor iedereen afwachten en een spannende periode

11. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    En carretje weet je al wat meer?
    Heb je je echo al gehad?

Silly

12. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Hoi!

Ben dus voor een echo geweest, was nog weinig te zien alleen het vruchtzakje en een zwangerschapsring, ben waarschijnlijk 4/5 weken zwanger zei ze, ik mag nu de 14e terug voor een 2e echo, ze denkt dan beter te kunnen zeggen hoever ik ben en wanneer ik uitgerekend zal zijn, spannend!!! Groetjes Car

Deel Deze Pagina