overal lees je dat de baby meteen na de geboorte aan de borst wordt gelegd. maar ik wil GEEN borstvoeding geven maar flesvoeding. Ben benieuwd wanneer je dan de 1e fles geeft. ik wil in het ziekenhuis gaan bevallen, poliklinisch. neem je dan een fles en voeding mee of doe je dat pas na een paar uur?
Niet om vervelend of eigenwijs te zijn maar je kunt ook als je kiest voor flesvoeding kiest, de allereerste melk van je borsten toch aan je kindje geven. Dit is de allerbeste, supergoeie melk die echt voor een boost zorgt. Dit doet echt niets met je productie maar wel heel veel je kind. Daarna kun je gerust nog steeds gewoon flesvoeding geven. Overleg voor de gewoonte na geboorte met je gyn of vk. Zij kunnen je vertellen wat in het ziekenhuis gewoon is.
Hier geloof ik binnen 2 uur na de geboorte. Weet het niet meer exact. Flesvoeding was gewoon in het ziekenhuis aanwezig en werd in een klein glazen flesje gebracht waar de melk al kant en klaar in zat. Ik kon kiezen voor nutrilon of frisolac. Volgens mij zijn er wel ziekenhuizen waar je het zelf mee moet nemen. Ligt er ook aan wat voor voeding je wil gaan geven. Als je bijvoorbeeld hypoallergeen wil gaan geven moest je dat hier zelf meenemen. Gewoon even met je vk overleggen die weet dat vast wel en anders in het ziekenhuis vragen als je daar gaat kijken.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar van wat ik gezien heb in het ziekenhuis is dat je niet zelf je flessen en voeding mee hoeft te nemen. Ziekenhuis is voorzien van verschillende merken voeding. En verder wordt je ook helemaal geholpen door de verpleegkundigen.
Ik ben het met Cygnet eens en heb het zelf ook zo gedaan. Eerst gewoon aan de borst, 24u de eerste melk zelf gegeven, daarna flesvoeding gegeven en die kreeg ik in het ziekenhuis. Je hoeft niets zelf mee te nemen maar moet wel zorgen dat je het in huis hebt natuurlijk als je thuis komt met je baby.
aangezien je geen BV wil geven is het inderdaad binnen 2 uur na de geboorte dat ze het eerste flesje krijgen
Er staat toch dat ze GEEN bv wil geven? Je krijgt idd flesjes in t ziekenhuis. Dat is Nutrilon. Wij wilden kruidvat-voeding geven en hebben dat toen zelf meegenomen.
Ik kan nog steeds lezen en zei er ook bij dat ik niet vervelend ofzo wilde doen. Je kan prima GEEN borstvoeding geven en toch je kind die supermelk geven van de eerste 24 uur. Als er geen medische reden is om geen borstvoeding te geven, zou ik het altijd overwegen en je laten voorlichten over colustrum! Nutrilon is zeker niet de keuze van ALLE ziekenhuizen. Er zijn ook zienehuizen die Nestle of Friso in huis hebben.
Mijn jochie kreeg na een uur of anderhalf zijn 1e flesje. Hij moest dit hebben, omdat hij ook medicijnen kreeg, en ik nog een paar uur op de OK zou liggen. En hem dus niet kon voeden (BV in de planning).. Ze hebben in het ziekenhuis gewoon voeding en flesjes/spenen, dus je hoeft niks mee te nemen.
Dames, Het is vooral niet mijn bedoeling om een discussie los te weken over borstvoeding of flesvoeding. Laten we daar ook maar niet aan beginnen, dat is er al genoeg naar mijn mening, Ik vind gewoon dat er heel weinig informatie over flesvoeding is omdat iedereen ervan uit gaat dat de baby meteen de borst krijgt. Vandaar ook mijn vraag wanneer je dan het 1e flesje moet geven. In elk geval al bedankt voor jullie reacties.
is dus binnen 2 uur, en het ziekenhuis kan dit voor je leveren, maar als je perse een bepaald merk wilt gaan gevevn vanaf het begin mag je ook gewoon zelf meenemen naar het ziekenhuis hoor!