afleiding en scherpe groenten

Discussie in 'Voeding' gestart door Mamatss, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Ik heb 2 vragen, vandaar de rare titel :)

- vanaf welke leeftijd begonnen jullie met de wat scherpere groenten zoals ui, prei, kool enz? En hoe ging dat?

- mijn meisje is de laatste ontzettend snel afgeleid tijdens het eten. Dat maakt de groentenap een nog grotere uitdaging. Als we bij oma en opa zijn, eet ze haar groentenhap zelfs niet op.

Voor beide vragen ben ik benieuwd naar ervaringen en tips. Dank alvast!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ui zie ik niet als groente maar meer als smaakmaker, net als knoflook, geloof dat we dat zo'n beetje na 9 maanden gingen gebruiken. De andere groente ook, maand of 9 a 10.

Afgeleid zijn betekende bij ons eigenlijk gewoon: niet eten.
    Ze kregen meestal 2 happen tegelijk voor zich om te pakken, en pas als er één in de mond was legden we er een nieuwe bij.
    Voeren hebben we zelden gedaan.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Scherpere (gasvormende?) groenten vanaf een maand of 9-10. Even goed kijken hoe het valt maar hier ging dat allemaal prima.

Afgeleid? Tja, dat hoort erbij. Je kindje is nog zo jong. Het is BIJvoeding dus maak je er vooral niet te druk over.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook met een maand of 9 opgebouwd, samen met de diverse kruiden. Afleiding en eten werkt hier ook vaak niet, even apart zitten helpt soms. Maar op een iets oudere leeftijd is 't juist weer handig, dan eten ze ongemerkt wel iets terwijl ze thuis samen aan tafel soms niets eten.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij gaven de scherpere dingen tegen het jaar oud.
    Qua afleiding is mijn tactiek om vooral niet te willen opdringen maar ik accepteer dat hij het niet opeet. Ik hoop zo te bereiken dat het eten nooit een strijd zal worden en dat hij gewoon eet als hij honger heeft en anders niet.

Deel Deze Pagina