baby lust en wilt geen enkel fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door Zanetti, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hallo,

Het gaat ontzettend goed met ons ventje, groeit tot nu goed, drinkt goed, eet goed, nou ja dat laatste... hij eet alles behalve fruit. Ik hoef maar aan te komen met een stuk fruit, of hij doet z'n vuistjes al voor zijn gezicht. Hij wilt het niet, hij hoeft het geeneens te ruiken. Heb alles geprobeerd. Gepureerd, stukjes, zelf laten doen. En we hebben alle fruit al geprobeerd. Als ik hem een stuk fruit in het vuistje geeft speelt hij ermee en daarna gooit hij het op de grond, het gaat geen sec richting z'n mondje. ;)

Heb al wel een paar tips gekregen van de voedingsdeskundige van de site, dat ik er een shake van moest maken, of door de melk. Dat wilt hij ook niet. Zelfs geeneens door zijn yoghurt(toetje). Alle soorten groente daarentegen daar krijgt nooit genoeg van, z'n bordje heeft hij binnen no time op.

Maar fruit... Wat moet ik hier nu mee, komt dit ooit goed? Hij krijgt nu wel voldoende voedingstoffen binnen via zijn opvolgmelk maar hoe zit het wanneer hij straks 1jr is (dat is bijna) en over gaat op gewoon melk, waar moet hij dan zijn vitamientjes vandaan halen? Ja je hebt ook nog groeimelk ofzoiets. Het liefst willen we dat niet geven, maar gewoon dat hij lekker aan het fruit gaat...

Ga vandaag wel even langs het cb, wil hem toch eventjes wegen aangezien het nu al 3mnd geleden is en dan vraag ik het daar ook wel even, al weet ik het antwoord al 'zolang hij goed groeit, geen zorgen'. Maar ja dat doe ik dus wel, kan ik niets aan doen, ik vergelijk dan ook altijd met andere baby's, die wel een lekker potje/ of stuk fruit eten. Soms denk ik dat het komt omdat ik met groente ben begonnen (bijvoeding), had ik misschien niet eerst met fruit moeten beginnen. (Ik draai soms door).

Hebben de mama's hier ooit over gelezen, gehoord, en komt dit vanzelf goed?

Vriendelijk bedankt alvast voor het meedenken.

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    zolang je kindje de rest wel goed eet is er opzich geen probleem.
    Denk dat wij het een groter probleem vinden dat dat hij/zij het ervaart.

Gewoon doorgaan hoe je het nu doet en met de tijd zal je kindje het vast wel gaan waarderen

3. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

22 nov 2010
    114
    0
    0
    Mja, ik zou er inderdaad ook niet een grote kwestie van maken.

Je kunt spelenderwijs af en toe iets proberen. Bijvoorbeeld granaatappelpitjes, die zijn leuk om op te pakken en heel fris en sappig.

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

als ie goed zijn groente eet zou ik me niet al te druk maken. misschien is het een fase. en daarbij:: ik eet ook zelden fruit. zelfs nu krijg ik het gewoon niet weg. maar eet wel groente, snoeptomaatjes, komkommer, rauwkost enz. ik ben er goed groot mee geworden en ben haast nooit ziek

5. pijman

pijman Niet meer actief

fruit is vaak koud en dat kan je kleintje niet lekker vinden. Hier warmde ik een fruithapje van appel en peer even op, dan heb je het warme oma's appelmoes idee en dat ging er wel goed in. Proberen waard misschien en anders ... geen probleem van maken als je kindje wel goed groenten eet dan varieer je daar toch mee en probeer je fruit later weer.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M was precies zo. En ze eet pas sinds kort met smaak dr appel, mandarijn en peer. Heeft wel wat aansporing nodig trouwens. Banaan gaat ook, maar doen we even niet ivm verstopping.

Zo lang hij zn groente goed eet, is er echt helemaal niets aan de hand: daar zitten ook vitamine's ed in. Dus geen rare sprongen maken (door yoghurt ed), gewoon blijven aanbieden. Ik zou het in stukjes geven (appel kort koken) en hem er vooral ook mee laten spelen: knijpen, smeren etc. Komt vanzelf.

je kan eventueel ongezwavelde gedroogde abrikozen halen, die even wellen en dan in kleinere stukjes aanbieden, dat vond M heerlijk! Ander gedroogd fruit kan ook, maar daar zit meestal (extra) suiker in/op, dus is niet zo geschikt (rozijntjes wel). Even navragen bij notenboer ;)

7. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Het fruit wat opwarmen heb ik ook geprobeerd, dat helpt ook niet. Ik denk dat ik me er inderdaad niet zo druk over moet maken en dat het misschien vanzelf wel op een dag goed komt. Bij het cb zeiden ze dat het vaker voorkomt dat kinderen geen fruit willen en als ze wat ouder worden het vanzelf wel goed komt.

In ieder geval hartstikke bedankt voor de reacties allemaal, toch wel weer fijn zulke geruststellende woorden van andere mama's te lezen. :)

Deel Deze Pagina