Wanneer (1e) kindje ongeveer voelen???

Discussion in 'Zwangerschap' started by FutureMama81, Sep 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wanneer voelden jullie je 1e kindje voor het eerst?

1. Tussen de 12 en 16 weken

2. Tussen de 16 en 20 weken

3. Tussen de 20 en 24 weken

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier bij ruim 16 weken. Het voelde bij mij als een soort zenuwtrekjes.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Met 15 weken voelde ik voor het eerst wat plopjes en kriebeltjes. Met 18 weken een duidelijke schop. Ik had de placenta aan de voorkant.

3. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij 13 weken voelde ik voor het eerst gekriebel aan de binnenkant van mijn buik. Ik vermoed dat dat ook al de baby was. Het spartelen voel ik vanaf 18 weken.

4. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Ik heb ons kindje inmiddels gevoeld :) gelukkig maar. Morgen nog 20 weken echo. Hopelijk is alles goed!! Vind het toch wel spannend hoor!! Bedankt voor alle antwoorden!!

5. Aecatz

Aecatz Actief lid

Apr 2, 2009
    276
    1
    0
    Blijft altijd spannend. Ik vind het nog altijderg apart hoe zwangerschappen, buikjes en voelen bij een ieder zo anders is. Elke
    zwangerschap en elk kindje is uniek.

Plopjes had ik met 14 weken, VK zei dat het m'n kindje was. Sindsdien komen ze vaker. Ik speel/oefen al ruim twee weken met buik en baby'tje en vanavond voor het eerst een voelbare duw/trapje terug van buitenaf gevoeld. ik had gewoon traantjes in mijn ogen (van geluk)

6. Sara86

Sara86 Lid

Jun 8, 2009
    80
    0
    0
    Ik voelde ons beebje rond 18 weken voor het eerst. Het was toen nog een beetje vaag, en alweer weg voordat ik het besefte ;)
    Rond 20 weken voelde ik ons kindje duidelijk. Afgelopen zondag heeft mijn mannetje ons kindje voor het eerst gevoeld, echt geweldig!!

7. Skye

Skye Niet meer actief

Hier voelde ik de kleine echt duidelijk met 17/18 weken.

8. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

Aug 28, 2008
    1,902
    0
    0
    Brielle
    Ik voelde met 15 weken de eerste zachte kriebels, daarna een paar dagen niets dus dan begin je te twijfelen..
    Met 16 weken weer dat gevoel maar toen duidelijker, toen wist ik zeker dat het toch de kleine geweest was ;)
    Het echt duidelijke schoppen kwam pas wat later..

9. Mavaty

Mavaty Lid

Sep 20, 2009
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste 'plopjes' heb ik met 18wkn gevoeld.

10. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik had trouwens met 19 weken voor het eerst dat ik het ook met mijn hand van buiten kon voelen. Dat is zoo mooi, vooral omdat ik het mijn man ook kon laten voelen. Sinds week 18 zijn het erg duidelijke schopjes, bij 16 weken de eerste zenuwtrek-plop-achtige dingen. Maar dat had ik hier al es gepost ;)

11. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij 14 weken twijfelde ik nog, maar anderhalve week later was het echt duidelijk ons kindje dat bewoog! heerlijk, kijk er al naar uit het weer te voelen!

12. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    1,473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Ik voel momenteel al 4 dagen van die plopjes en soms een paar keer achter el kaar op de zelfde plek en dan iets verder weer. Weet zeker dat dit me darmen niet zijn.

zo bijzonder

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi

Mijn oudste zoon voelde ik pas rond 22 23 weken dat kwam door dat de placenta voor op lag. En daarna is hij in een stuit gaan liggen. Hij is nu bijna negen 7 november is het zo ver .

Nu mijn tweede die voelde ik rond 13 weken al en bleek de placenta lag nu wel onder op dus het scheelt al een hoop alleen de laatste dagen laat ze zich niet veel voelen maar als ik de angelsound aan zet dan hoor ik van alles en gelukkig ook het hartje. Misschien is ze vlink in de groei ben vandaag met de kop af 20 weken officeel en on officeel rond 19.5 dus laten we het maar gewoon op 20 houden haha. voor het gemak dus hoop dat ze deze week weer wat duideljker aan wezig zal zijn misschien komt het ook door dat ze nu echt onder mijn vet laag aan het gaan is en dus veel harder moet trappen voor dat ik het voel laat ik dat maar hopen en dat ze het verder wel naar haar zin heeft in mijn buikje, boven mij dikken buik alhihi groetjes

Share This Page