Wanneer test

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by tinkerbel, Nov 30, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Hallo,

Ik vroeg me af hoe het nou precies zat met testen. Ik ben nog niet zolang geleden gestopt met de pil en ik ben nog steeds onregelmatig ongesteld.
    Dus ik kan heel moeilijk beslissen wanneer ik overtijd ben. Wanneer is dan de beste tijd om een zwangerschapstest te doen als ik een vermoeden zou hebben dat ik misschien zwanger ben.

Alvast bedankt,
    Tinkerbel.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Tinkerbel,

dat is inderdaad het lastige eraan. Je zou kunnen beginnen met temperaturen (zie ander deel van deze site voor info) Dan kun je op een gegeven moment in de gaten krijgen wanneer je eisprong ongeveer is en dan 14 dagen erna wordt je ongesteld. Het is niet helemaal 100% zekerheid, maar je zou het kunnen proberen. Probeer verder goed een lijstje bij te houden met wanneer je steeds ongesteld wordt. Dan kun je zien of er een regelmaat in zit. En verder is het goed letten op de secundaire kenmerken; gevoelige borsten, misselijk, je gevoel(!), heel erg moe. Je zult met een onregelmatige cyclus nu eenmaal vaker een testje doen dan anderen... En die onregelmatigheid kunnen de naweeen van de pil zijn en dat kan wel een half jaar duren, maar misschien hoort het wel bij je.

Groetjes Brigitte

Share This Page