van mijn zoontje was ik in ronde 3 zwanger en natuurlijk slikte ik toen foliumzuur. Maar nu zijn we bezig voor nr 2 en ineens zit ik al in ronde 6, nog zonder resultaat. En natuurlijk is dat peanuts vergeleken hoelang sommige moeders al wachten! Maar nu vraag ik me af voor de dames die al wat langer bezig zijn, slikken jullie allemaal iedere dag foliumzuur en wordt je dat niet helemaal zat? Ik vergeet het ook de hele tijd, dan is het ineens weer op.... Hebben ze dan spul niet in pleistervorm.. of injecties, dat je voor een hele maand genoeg hebt?
Haha in pleistervorm zou handig zijn ik ben ook pas in ronde 4 had m'n eerste potje van de kruitvat al bijna op maar ik blijf gewoon doorslikken maar idd vervelend als je het vergeet er zijn ook genoeg vrouwen die er pas mee beginnen als ze zwanger zijn of helemaal niet
Hier altijd foliumzuur geslikt tijdens de jaren van het zwanger proberen te worden. Kleine moeite om 's avonds na het tandenpoetsen een pilletje te slikken, zo belangrijk voor je kindje! Dus ik snap niet zo goed waarom je dat zat zou moeten worden.
Ik slik al 29 maanden foliumzuur, het risico wel zwanger te raken en geen foliumzuur vind ik te groot. Dan liever iedere dag vitamines... Ik slik dan ook wel de davitamon compleet mama plus (hier zit visolie al in), dus wat extra vitamines zijn sowieso mooi mee genomen Hier is het een ritueel, bij de lunch pak ik mijn pilletje
Ik denk zelf ook dat dit een kleine moeite is, als je er gewoon routine van maakt. Ik slik m'n pilletje altijd trouw tijdens m'n ontbijt. Tegelijk met m'n multivitaminepil. In het begin vergat ik ze nog wel eens. Maar nu komt dit zelden nog voor. Ik vind het ook een kleine moeite, wetend dat een toekomstig kindje hier heel veel baat bij kan hebben.
ik slik ook trouw foliumzuur elke dag. routine van elke dag pilletje slikken was er al, nu alleen ander pilletjes
Ik vergat ze telkens, en toen dus maar opzij gelegd. Toevallig vannacht bedacht weer te beginnen Vind het ook zo tegenstrijdig, hoe 'nodig' het is, maar alle beetjes helpen natuurlijk (ow en ik stopte ongeveer 6 weken deze cyclus nu in, na een overduidelijke negatieve test)
Ik slik het ook gewoon elke dag netjes bij het ontbijt, het is gewoon erg belangrijk in de eerste weken van je zwangerschap. Het kan geen kwaad om het lang te slikken dus dan maakt het toch niks uit?
Hi, Ik begrijp niet zo goed waarom je überhaupt stopt als je een kinderwens hebt of dat je het zat zou worden? Het risico is veel te groot. Ik slik al bijna 2 jaar braaf elke dag m'n foliumtabletje! Hij ligt op het plankje naast m'n tandenborstel dus de routine van 's ochtends eerst een pilletje en dan tanden poetsen zit erin. Daarnaast slik ik ook nog Gravitamon bij m'n avondeten, daar zit ook foliumzuur in maar het extra pilletje kan geen kwaad, sterker nog er zijn dames die zelfs hogere doses voorgeschreven krijgen. Daarnaast slik ik nog meer extra's op eigen initiatief. Als je het doel maar niet vergeet wat stelt 1 tabletje foliumzuur per dag dan voor?
Ik blijf foliumzuur slikken, maar ik ben ook gewend om pillen te slikken voor mijn eigen gezondheid. Daar kan ik dan ook niet mee stoppen als ik het beu ben, dus voor de gezondheid van een evt. kindje blijf ik dat ook doen. En ik vergeet er wel eens eentje ja (vooral in het begin vaak), maar alles wat je binnen krijgt is beter dan niets denk ik.
Ik slik al 47 maanden foliumzuur, dus ja iedere ronde blijf ik foliumzuur slikken omdat de hoop op een wondertje blijft en ik mezelf voor mn hoofd zal slaan dat wanneer ik dan eindelijk eens zwanger mag zijn het kind een afwijking heeft omdat ik geen foliumzuur heb geslikt Dus vandaar Maar goed ieder zijn keuze. Ik weet dat mijn zus 2 gezonde kindjes heeft gekregen en nooit foliumzuur heeft geslikt omdat ze dat zelf niet nodig vond.
Ik slik ook al meer als 1,5jaar braaf elke dag foliumzuur. Idd op het begin vergat het ook weleens, maar nu is het gewoon standaard voor of na dat ik me boterham eet smiddags ff snel pilletje innemen.
Jarenlang de pil geslikt, dus ik heb dit nooit als een probleem gezien. Ik slikte een multivitamine met folium, dus dat leek me sowieso geen kwaad kunnen.
Ik slik de Etos zwanger worden capsules, hier zit ook foliumzuur bij in. Moet 2x per dag, ik vergeet ze niet zo gauw zolang ze in beeld in de keuken liggen. Maar als we bezoek krijgen moet ik er wel aan denken ze weg te leggen, op de achter kant staat namelijk "zwanger worden multivitamine" gedrukt. Zou jammer zijn als iemand dit op deze manier te weten komt....
Ik slik ook al multivitamine tabl met foliumzuur sinds 2010. Ik ben alleen even gestopt toen ik zeker wist dat we even niet zwanger konden worden door alle onderzoeken.