Wanneer 1e Pretecho?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by jenli, May 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jenli

jenli Lid

May 23, 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn vrouw is verzekerd FBTO en in de voorwaarden staat dat er een Pretecho vergoed wordt.

Ik vroeg me af wanneer het het leukst en mooist is om de pretecho te plegen... (klink zo raar maar ik kom even niet op een betere zin)

Ik lees heel veel verschillende verhalen en ben benieuwd naar jullie ervaringen....

Groetjes J....

2. pepe

pepe Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    1,021
    0
    36
    Hoi, ik ga een pretecho doen met 16 weken en 1 met 27 weken, dat is dan een 4-d echo. Het verschilt denk ik per persoon wanneer je een pretecho laat maken, sommige doen het helemaal niet. Die met 16 weken doe ik omdat ik er zo lang tijd tussen vond zitten, tussen de 12 weken en de 20 weken echo en we hopen het geslacht dan te zien.

Succes.

3. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Hier met 16 weken geslachts-pretecho en met 27 weken een 3d echo!

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik heb tussen de 1e echo en de 20 weken echo een geslachtsecho laten doen. Vond de tijd tussen 1e echo en 20 weken lang. Tijdens deze echo hebben ze ook even snel de kleine in zn geheel laten zien..
    En met 27 weken heb ik een pretecho laten doen. 3D-4D.. Maar het ligt eraan wat voor soort pretecho je laat maken. 3d-4D echo is het mooiste tussen de 26 en 32 weken. Ruim vruchtwater, kind duidelijker te zien en vaak nog niet ingedaald. Je ziet met zo'n echo vaak duidelijk hoe het eruit gaat zien. Na de geboorte herkende ik echt dat het het kindje van de foto was, zeg maar:)
    En nu met de 2e zag ik tijdens de echo duidelijk gelijkenissen met de 1e. Erg leuk. Heb bij de 1e ook met 15 weken kort 3D-4D echo gehad maar dat kan er dus een beetjje eng uit zien. Een klein marsmannetje...

5. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Als er geen maximum aan het bedrag van de vergoeding zit zou ik zeker tussen de 25 en 30 weken voor een 3d/4d pretecho gaan! Die zijn duurder dan de 2d echo's tussen de 12 en 20 weken dus is voordeliger om die op kosten van fbto te laten doen :)

6. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    na 20 weken heb je wel een veeel en veel mooier echo
    voor die tijd is het meer een alien haha zit weinig vet aan enzo als je echt een mooie herrinnering wilt aan je baby dan zou ik gaan tussen de 25 en 35 wkn!

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Dit dus!

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb van beide kinderen een pretecho laten maken (3D/4D), zo rond 26 weken.
    Ik heb in elk geval gekozen voor een echo ná de 20 weken echo. Had niet zo'n zin om tijdens een pretecho te horen te krijgen dat er misschien iets grandioos verkeerd zat bij m'n kind. Dus eerst de medische echo's goed door, en daarna voor een pretecho.
    En ik vind de beelden met 26 weken mooi: een wat voller gezichtje dan bij eerdere termijnen.

(overigens bij m'n tweede heb ik die echo pas bij 30 weken laten maken, en dat is nogal laat: een flinke baby past dan al niet meer volledig in beeld, en je kunt ook hebben dat het beeld niet mooi meer te maken is doordat de baby meer 'knel' komt te zitten ipv lekker rond te dobberen in het vruchtwater. Mijn advies is dus: 26-28 weken.)

Share This Page