Bedplassen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Sonja839, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Hi dames!

Mijn dochter is 6,5 en plast nog steeds in bed. Niet dagelijks,maar wel vaak. Als ze na het avondeten niks meer drinkt gaat het goed. Soms maak ik haar 's avonds laat wakker om te gaan plassen. Ik krijg haar dan moeilijk wakker en plast dus eigelijk in haar slaap. De volgende ochtend weet ze dan ook niet meer dat ze naar de wc is geweest. Dat heeft dus niet zo veel nut denk ik.
    Ze wordt dus niet wakker als ze moet plassen.
    Iemand hier ervaring mee?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zowiezo stoppen met wakker maken snachts. Dit verstoort het dag en nacht ritme en kan zelfs plassen in bed veroorzaken omdat als je wakker wordt je vaak een signaal krijgt om te plassen. Dit gaat automatisch.

Wat je kunt dien is vanaf 6 uur geen drinken meer geven, laten plassen voor het slapen gaan en hopen dat ze smorgens nog droog is. Ze zal uiteindelijk wel een dag/nacht ritme krijgen. Zo niet even laten uitzoeken of er Niksmedisch is. Moet ze bijv overdag ook meer plassen dan andere kinderen kan ze misschien niet lang ophouden of een gevoelige blaas bij. Het is niet ongewoon en er zijn meer kinderen die hier last van hebben. misschien met haar der over hebben om pyjama pampers te kopen?

3. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Noord Holland
    Hi bedankt voor je reactie!
    Ja dat klinkt me eigelijk ook wel logisch wat je zegt over dat wakker maken. Er is tegen mij gezegt,en nu weet ik nu niet meer of dat de huisarts was of iemand anders, dat dat wakker maken wel ok is maar dat ik dan wel zeker moet zijn dat ze wakker is,omdat het anders geen zin heeft. Maar wat jij zegt over dat automatisch plassen zodra je wakker wordt, klinkt mij wel logisch. Dat heb ik zelf ook.
    Ik merk wel dat als ik haar na het avondeten geen drinken meer geef dat ze 9 van de 10 keer wel droog is smorgens. Maar als ze 's avonds dan als ze naar bed moet gaat zeuren dat ze zo'n dorst heeft, geef ik toch weer toe en geef ik haar een heel klein beetje water. Dat ga ik dus niet meer doen! :)
    Ze plast altijd voordat ze naar bed gaat. En wat betreft die pyamabroekjes... die heeft ze een jaar of 2 gedragen en ik vond het eigelijk zelf wel welletjes. Ze vond het zelf wel makkelijk want als ze dan smorgens wakker werd deed ze daar nog ff lekker een plas in.Dus ik dacht weg ermee...
    Ze hoeft overdag niet overdreven veel naar de wc en ze kan het ook goed ophouden. Ze slaapt gewoon harstikke vast en wordt niet vanzelf wakker als ze moet plassen.
    Toch maar streng zijn wbt het drinken na het eten!

4. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ken ik er ook nog een. Zoonlief heeft daar ook een handje van: overdag niet veel gaan en dan gaat het wel eens mis 's nachts. Wij porren hem op de avond van de zwemles altijd wel wakker, die drinkt namelijk het halve zwembad leeg :D. Maar dan wel goed wakker.
    Voor de rest niet of heel klein beetje na het eten en verplicht naar de wc voor het naar bed gaan.

5. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Noord Holland
    Hahaha Sorry moet wel ff lachen om het zwembad leegdrinken! Hij zal dan wel lekker schoon zijn van binnen hahaha!
    Nou,ik heb haar vandaag medegedeeld dat ze echt niks meer krijgt na het eten,hoe erg ze er ook om zeurt. Aan mij de taak om dat vol te houden!
    En plassen voor het slapen gaan was al verplicht. Soms ligt ze er net in en dan bedenk ik dat ze nog moet. Pff je zou haar dan eens moeten horen! Hahaha. Maar ze gaat dan wel..
    Dus vanavond niks meer gedronken na het eten,plas gedaan vóór het slapen,dus ik ben benieuwd of ze morgenochtend droog is..
    Ik hou jullie op de hoogte! Haha

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn oudste is vanavond voor de 2e x achtereen zonder luier naar bed gegaan. Maar hij krijgt an mij gewoon nog wat drinken hoor en ik zet m wel op de pot als ik naar bed ga. Gister was ie droog!

7. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Noord Holland

Ja mijn meissie is ook droog als ik haar 's avonds laat nog laat plassen, maar daar wil ik nu zo graag vanaf.
    Mijn oudste heeft daar nooit last van gehad.Die was in 1 x snachts zindelijk. Maar bij hem duurde het overdag juist langer tot de ongelukjes stopte.

8. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Noord Holland
    Nou dames, ze was droog vanmorgen hoor. :) dit was dag 1.... Tellen jullie mee? ;)

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wel vervelend maar 6,5 jaar is nog te jong voor de Plaspoli zeg maar. Mijn nichtje is nu 10 en die plaste ook bijna elke nacht in bed..werd echt nergens wakker van. Die had dus ook gewoon nog luiers om! Plaspoli is erg goed..ze is er nu helemaal vanaf..dat duurde denk ik een maand of 4.
    Misschien red je het zelf nog met dr, ik hoop het. Er is meestal geen aanwijsbare reden voor.

10. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    R. wordt gelukkig wel wakker als hij een ongelukje heeft gehad. Maar toch maar liever voorkomen dan 's nachts opruimen. Het is wel zo dat hij er meer last van heeft als hij moe is. Voor de herstvakantie was het bijna elke avond bal, nu gaat het juist weer heel goed.

11. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Fijn dat ze droog was.
    Vindt ze het zelf ook vervelend als het bed nat is of valt dat wel mee?

Ik vind geen drinken meer geven vanaf een bepaalde tijd geen oplossing. Dan is ze s´ochtends natuurlijk droog omdat haar blaas leeg was, niet omdat ze het werkelijk kan en het blaas vol/wakker worden seintje werkt.

Mijn dochters zijn nog wat jonger en krijgen voor het slapen gaan nog een beker warme melk. Hier heeft het echt geen invloed op het bedplassen.

12. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Noord Holland
    Ja ze vindt het natuurlijk niet leuk als ze nat wakker wordt, maar meer omdat ze zich schaamt denk ik. Ik zeg ook steeds dat dat niet hoeft en dat het vanzelf wel goed komt!

Ze was vanmorgen wederom droog! Dus voor haar helpt het wel om haar na het eten geen drinken meer te geven. En als ze 's avonds voor het slapen gaan naar de wc gaat en een goede plas doet, is haar blaas toch ook leeg?

Maar het feit blijft dat ze idd niet wakker wordt als ze moet plassen.
    Ik zie hier steeds de plaspoli voorbij komen. Wat doen die dan eigelijk? Ik weet overigens wel dat ze nog te jong is om me echt zorgen te gaan maken.
    Zou het ook aan de genen kunnen liggen? Ik was nl ook een bedplassertje vroeger, en dat heeft best een poos geduurt. Durf niet meer te zeggen tot hoe oud dat was maar ik kan het me nog heel goed herrinneren dat mijn moeder me ook 's avonds laat liet plassen als zij zelf naar bed ging. Ik sliep niet zo vast als mijn dochter, ik werd wel wakker ,maar pas als ik voelde dat mijn bed ineens heel warm werd haha. Zij niet, zij slaapt er zo doorheen. Soms zie je wel aan de natte plek dat het er al een tijdje ligt zeg maar. Dan begint het al zowat weer op te drogen.

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Lastig hoor.

Wij werken met een beloningssysteem. Als ze droog is mag ze een sticker plakken.

De december maand is bal, sinterklaas, verjaardag.

Esmee slaapt ook ontzettend vast. Je kunt een bom naast d'r afschieten. Volgens de huisarts voelt ze de prikkel niet. Ze vind het ook erg vervelend dat ze s'morgens nat is. Ze heeft wel een broekje aan in bed.

Mijn man plaste ook nog lang in bed ( jaar of 8) dus hoop dat het snel beter gaat. ;)

14. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Zoonlief hier plast ook nog in bed bijna 8...Ik deed eerst ook sávonds geen drinken meer geven, kind uit bed halen enz. enz.

uit eindelijk bij de arts geweest, Je kan er niets aan doen! Wel drinken geven s'avonds anders is de blaas te leeg en voelen ze niet dat die vol zit en laten ze het dus makkelijker lopen, Wel oppakken s'avonds mits ze goed wakker worden. Het schijnt dat het moet groeien...Rustig afwachten! Verder hebben wij een tabletje meegekregen voor de logeerpartijen en de vakanties ed.

15. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Noord Holland

Ja stickers plakken is een handig ding voor heel veel dingen. Maar heeft dat wel zin in dit geval? Als ze niet wakker wordt wordt ze niet wakker.
    En ik geef haar ook geen broekjes meer,wat dat vindt ze zelf veel te makkelijk. Als ze dan smorgens wakker wordt,denkt ze oja broekje,ik hoef niet naar de wc te gaan.. haha,lekker lui ding! :)

16. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Noord Holland
    Over dat drinken geven.. Ik vind het ook niet zo gek om niks meer te geven eigelijk hoor. ls ze om zeg half 7 klaar is met eten en ze heeft een flinke beker melk op ,vind ik het ook niet nodig om haar darna nog drinken te geven. Ze gaat immers net een uurtje later naar boven. En ik denk dat ze met tanden poetsen ook stiekum nog wel een slokje water neemt eerlijk gezegt ;)
    In het weekend gaat ze wel later naar bed dus dan drinkt ze natuurlijk nog wel wat na het eten. Maar dan gaat ze natuurlijk ook later naar bed,en dus later naar de wc. Dat gaat dus ook goed.

Ik ga het ook rustig afwachten hoor. Ze is pas 6,5. En vandaag was ze wéér droog! Dus tot nu toe gaat het de goede kant op!

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja met 6,5 vind ik het nog niet zo'n slecht idee om 's avonds niet zoveel te drinken.
    Ga zelf ook geen enorm glas water drinken voordat ik naar bed ga...
    (En ik word wel wakker maar heb gewoon een hekel aan opstaan in de nacht)

En het is voor haar eigenwaarde vast heel prettig als ze niet in bed plast.

18. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Haha! Ik hou er ook niet van, ook al moet ik.....ik ga er echt niet uit!

Maarre..ik geef mijn zoon ook geen liters hoor, vind het ook niet nodig. Maar zelfs als hij maar een glas krijgt na het eten en dan goed plast voor hij gaat slapen, en als ik hem oppak kan hij nog nat zijn smorgens....(en dat stinkt!!!)

19. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Noord Holland
    Hahaha nou als ik moet dan ga ik echt wel hoor,anders doe ik geen oog meer dicht!

Als ik Lies liet plassen 's avonds was ze altijd droog Smorgens. Nog niet meegemaakt dat ze dan alsnog in dr bed plast.

Vanmorgen was ze wéér droog! Dag 4 achterelkaar al! Gaat prima zo,dat niet drinken na het eten. En nog belangrijker; ze is er zelf ook ontzettend blij mee dat ze steeds droog is.
    Net vroeg ze om wat drinken,maar dat kreeg ze niet. Nou,ze zeurde er niet eens meer om,omdat ze nu ook doorheeft hoe het werkt! :)

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beloningssysteem heeft inderdaad geen zin omdat ze waarschijnlijk het fysiek gewoon niet kan. Eerder zielig dus om met stickers te werken, want het is niet iets wat ze expres niet doet of vergeet oid.

Deel Deze Pagina