Hallo, Onze kleine moet binnenkort de BMR prik, maar kan dit wel gewoon i.v.m. de Mex. griep? Aangezien kinderen van de BMR prik lichte ziekteverschijnselen kunnen krijgen van bof, mazelen of rode hond. Ze zijn dan natuurlijk iets verzwakt en daardoor misschien vatbaarder voor Mex. griep? Weet nog niet of we de kleine laten vaccineren voor de Mex. griep mocht dit plan erdoor komen bij de regering.
Ik persoonlijk zou het gewoon wel doen. Als het beter is van niet krijg je van het cb wel bericht dat het een andere keer moet lijkt me......
ik zou even de nieuwsberichten van vandaag afwachten om te kijken of het doorgaat en zo -ja, wannéér het dan gebeurd. En daarna even overleggen met het cb. Bij mijn dochtertje werd de bmr ook uitgesteld, omdat ze pas net aan het herstellen was van 2,5 week diarree (het leek beter te gaan) . Ze wilde geen risico's nemen, dus werd het een week uitgesteld (uiteindelijk 2 - en ze had er weinig last van). Maar altijd even overleggen en aangeven waarom je twijfelt.
Die kleine van mij heeft anderhalve week geleden haar bmr prik gehad. Nix aan de hand. Ze heeft trouwens ook nergens last van gehad.
Mijn jongens zouden ook op 8 december de prik moeten hebben. Heb contact gehad met de huisarts en die vond het een goed idee om deze uit te stellen mede omdat de weerstand dus wel een dip krijgt. Mijn jongens krijgen deze nu in maart.
Volgens de arts op het cb, is het wel de bedoeling om de eventuele mex.griepprik apart van het reguliere vaccinatieprogramma te geven Met een aantal weken er tussen.
Even buiten de eventuele Mex. griep vaccinatie om (want daar gaat het mij nu niet om); Is een kindje vatbaarder voor Mex. griep na de BMR prik i.v.m. de eventuele ziekteverschijnselen van BMR die op kunnen treden?
Ja dat zijn ze wel want de weerstand gaat naar beneden. Dat is dus voor mij de reden dat ik de BMR uitstel tot na het griepseizoen.
Er is medisch gezien geen reden om de BMR griep uit te stellen. Daarbij is het riskant om de BMR uit te stellen want ook deze ziekten zijn nog wel in omloop.
vanmiddag moet ons meisje voor de eerste prikjes, ook voor de pmeunokken dus. ga er vanuit dat ze een nieuwe versie hebben en dat het geen kwaad kan, anders....:x