We proberen Sylvano zoveel mogelijk mee te laten eten, nu eten we vanavond: Gehaktballen met italiaanse kruiden Gebakken aardappelen (dobbeltjes.) Sperziebonen. Die sperziebonen eet hij altijd met smaak maar dan mist hij natuurlijk wat rijst of aardappelen. Eigenlijk eten we nooit gekookte aardappelen? Is dat erg? Dus nu mijn vraag mag hij wat gebakken aardappeltjes vanavond? Oja hij is 8,5 maand.
tuurlijk waarom niet. hij mag volledig met de pot mee eten hoor. en desnoods kook je er wat pasta bij die hij gewoon met de hand vast kan pakken.
Mijn dochter at ook al vrij vroeg gebakken aardappelen. Lekker toch, en bij haar werkte het ook om wat makkelijker haar ontlasting kwijt te kunnen
Ja hoor, waarom niet? Ik zou alleen wel 'gewone' aardappeltjes nemen, niet de gekruide. Daar zit vaak zout op.
Een kind van 9 maanden 'mist' echt niets als ie eens een dag geen aardappelen krijgt hoor! Gewoon bonen naar behoefte laten eten.
Bedenk wel dat er in kant en klaar aardappelen in die koelvak wel veel zout zit... Daarom zou ik het zelf niet doen vanwege het zout.
Nou, die van mij wel hoor, woest werd ze wanneer wij wel aardappeltjes hadden en zij niet . Maar ok ok, met een beetje pasta erbij was ze ook erg blij
Ik kookte dan altijd voor mijn zoontje een aardappeltje of kookte wat rijst, we doen dat eigenlijk nog steeds bedenk ik me net (hij is nu ruim 14 maanden).. Lijkt mij nogal vet en zwaar voor zo'n kleintje. Maar wij hebben een baby-cook en dan is het zo makkelijk om naast je eigen eten ook iets voor je kleintje te maken. In principe eet mijn zoontje altijd mee, alleen dan vaak de aangepaste variant. Minder zout, minder pittig, minder vet.
We eten nooit anders, lusten zelf geen gekookte aardappelen vandaar veel rijst en ovenschotels e.d. En die gehaktbal? Die mag zeker niet? Het zijn inderdaad die normale daar had ik al overna gedacht hihi. Alleen pakt hij nog niks met de hand vast Dus pasta ofzo in de hand geven gaat niet werken.
Mira at toen ook al gebakken aardappeltjes zo nu en dan hoor.. Ik sneed, kruidde en bakte ze trouwens wel zelf.
Die gehaktbal zou ik nog niet geven nee, of eet hij vaker vlees mee? SOwieso doe je er zout in denk ik? En het is trouwens super makkelijk om je eigen aardappeltjes te bakken he. Gewoon eerst even koken en dan opbakken, weet je zeker dat er geen rotzooi bij zit.
Hij eet wel vlees uit potjes , nog nooit vlees met ons meegegeten alleen de groente en rijst. Die gehaktbal maak ik inderdaad klaar met kruiden maar kan natuurlijk een klein balletje zonder alles maken alleen met een ei erdoor?
Voor een kind dat pas 8,5 maand is zou ik geen bal gaan draaien. Hier kregen ze op die leeftijd nog helemaal geen vlees. Als je niet van gekookte aardappelen houdt, probeer ze dan eens te stomen, of in de schil te koken. Dan hebben ze veel meer smaak. Een enkele aardappel voor je kind heb je snel gaar in de magnetron. Gewoon aardappel ter grootte van ei goed wassen, niet schillen, aan verschillende kante inprikken met vork, in mok doen, water erbij en zes minuten bliepen. Eventuul nog 2 a 3 minuten extra. 3 minuten laten staan, onder koud water afspoelenm en schilletje er af pellen.
Ik maakte altijd speciaal een gehaktballetje zonder zout (vanaf 9 maanden wel gekruid, met peper ofzo, knoflook). Aardappels ben ik hier al snel gaan opbakken omdat wij ze bijna nooit gekookt eten. En vet is niets mis mee, of je het nu achteraf dmv een beetje olie over de hap heengiet of het er gewoon in bakt maakt niet zoveel uit toch
die vet heeft je kindje meer nodig als jullie zelf hoor. hier aten ze met die leeftijd ook gewoon gebakken en geroerbakt mee. Alleen zonder zout en zorgen dat het zacht en gaar wordt en zonder aanbrand-plekjes.
Wij deden dat wel altijd zo. Klein balletje voor hem zonder kruiden. Wij doen er ook een beetje beschuit/paneermeel doorheen. (alleen ei lijkt me zo klef? ik weet het niet precies hoor, mijn man maakt eigenlijk altijd de gehaktballen hmmmm ) @ Adi.. ik denk ook niet dat een kleintje geen vet nodig heeft hoor, alleen ik vind gebakken aardappels zelf al zo vet (hou er zelfs niet van, in tegenstelling tot mijn man ) dus dan vind je het al snel TE vet..
Gebakken in olie/roomboter in de pan, of in de frituur? Aardappeltje koken, snijden en in roomboter bakken is zoooo lekker en net zo vet als een lepeltje jus door je prakje denk ik?
als je jus zou geven wel.. als hij het al krijgt dan is het maar een drupje. Ik ben wel verbaast dat jullie het allemaal niet te vet vinden. Niet omdat een baby geen vet mag, maar het ligt toch zwaar op de maag? Ik had echt gedacht dat kleintjes daar last van zouden krijgen dus echt nooit geprobeerd. Sowieso worden aardappels hier bijna altijd verwerkt tot stamppot trouwens, daar doe ik nooit jus doorheen eigenlijk. Alleen eventueel melk.