veel teruggeven

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mammie1982, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo voedingsdeskundige,

Even een vraag. Ik geef mijn dochtertje Nutrilon standaard 1 met infacol tegen darmkrampjes. Dit werkt opzich prima, maar ze geeft best vaak voeding terug. En dan niet 1 mondje, maar als ik haar neerleg komen er telkens kleine golfjes. Zelfs nog 2 a 3 uur na de voeding.
    Ze groeit goed, en het is niet dat ze de halve fles uitspuugd, maar ik moet toch 4 a 5 keer per dag haar rompertje verschonen, en dan zit het ook in haar haar.

Is dit reflux?

Ik heb dit op het cb besproken en daar zeggen ze heel makkelijk, stap maar over op Nutrilon AR, maar kan ik dat zomaar geven zonder te mengen? Of kan ik beter eerst Nutriton gebruiken? Kan dit ook samen met infacol?

En hoelang moet ik dit dan geven? Ook na 6 maanden als ik overstap op Nutrilon 2?
    Is dit voor haar geschikt, of alleen voor Reflux kindjes?

Hoeveel teruggeven is normaal? Ze boert trouwens ook heel slecht, ik kan haar 45 min op mijn schouder leggen en kloppen, maar boeren ho maar!

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Spugen (mondjes teruggeven) hoort er vaak bij in het begin. Maar als het golven/ hele flessen worden is dit teveel. Dan zou je verschillende dingen kunnen doen. Overstappen naar een voeding tegen spugen (eerst mengen is dan prima) of de voeding die je nu geeft mengen met johannesbroodpitmeel (nutriton). Beiden is prima, wat je zelf het prettigste vindt. De voeding is dan wat dikker, zodat deze minder makkelijk terugkomt.

Vaak gaan de meeste klachten voorbij als je kindje een maand of 4 is en kan je weer proberen een standaard voeding te geven. Je kunt ook wachten tot je dochtertje over moet naar een opvolgmelk (bij 6 maanden).

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina