Ik vroeg mij af of ik mijn zoontje nog wakker moet maken voor de voeding? Hij weegt nu bijna 5 en een half kilo en is dus een flinke jongen. Ik geef flesvoeding. We voeden nog op schema, na elke 3 tot 4 uur. Meestal wordt hij wel vanzelf wakker, maar 's ochtends en 's nachts slaapt hij liever door. Voeden op schema werkt fijn, maar zo kan hij nooit zijn eigen ritme ontwikkelen natuurlijk. Ook wil ik wel eens weten hoe lang hij het 's nachts red zonder fles, want 's nachts voeden met een slapende baby is een drama. Nu hoorde ik dat er niet meer dan 4 uur tussen mag zitten, i.v.m. de bloedsuikerspiegel, die dan daalt. Klopt dat? Ik heb meerdere mensen gesproken bij het CB, en allemaal zeggen ze wat anders. Ik weet nu niet meer wat te doen en wil niet dat mijn zoontje zich beroerd voelt, omdat ik te hem laat doorslapen. Hij krijgt nu nog 100cc per fles, maar deze wil ik wel wat ophogen, naar af en toe 120cc. Hoop dat je kan helpen! Alvast bedankt!
Beste Aurora2013, Helaas schrijf je er niet bij hoe oud je kindje is. Normaal gesproken is het zo dat alleen hele jonge kindjes een te laag bloedsuikergehalte kunnen hebben wanneer ze lang geen borstvoeding of flesvoeding en dan eigenlijk alleen de eerste paar weken na de geboorte. Wel moet je extra allert zijn wanneeer je zelf zwangerschapdiabetes hebt gehad of wanneer je kindje een geboortegewicht had van meer dan 4,5 kilo. Verder is het van belang dat als je je zoontje laat doorslapen dat je kijkt hoe hij uit zijn slaap komt. Als hij erg suf is en niet allert dan is het verstandig dit onderwerp nogmaals met het consultatie bureau te bespreken. Groet, Saskia