wanneer 2 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Doris, 9 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hoi,

Sven kreeg 3 flessen van 180cc + 6 schepjes, maar hij liet steeds van elke fles meer staan.
    Nu hebben we afgelopen 2 dagen geprobeerd 2 flessen te geven. We bieden hem dan 210cc + 7 schepjes aan en daar laat hij ong. 20-40cc van staan.
    Verder eet hij ong. 200 gr fruit, 200gr groente + toetje (beetje yoghurt of fruit), 2 boterhammen en hij krijgt tussendoor diksap en bijv. een halve liga of extra stuk fruit.

Zou het erg zijn nu al op 2 flessen uit te komen?
    En wanner gingen jullie kindjes over op 2 flessen?

Groetjes Doris

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zitten hier op 2,5 fles. 's ochtends 180/6 voor de pap, bij het brood 130 of 100 en 's avonds nog 180/6 voor het slapen gaan. Verder eet hij hetzelfde als Sven, op 1 boterham na..

Voor zover ik heb gezien moeten ze vanaf 9 maanden 500 ml zuivel en vanaf een jaar 300 ml zuivel krijgen.

3. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hier was het advies met 9 maanden, tussen 300-500 ml zuivel per dag inclusief yoghurt en dergelijke.

Prima dan toch? Je zou ook i.p.v. 1 boterham 100 cc melk erbij aanbieden maar het hoeft niet natuurlijk. Bedoeling is toch op een gegeven moment dat de melk geminderd wordt en dat ze de meeste voedingsstoffen uit vast voedsel gaan halen.

Succes, M

4. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Hey dit vroeg ik me ook af, fijn dat jij de vraag al hebt gesteld :D

Ik geef nu 's ochtends een papfles en 's avonds met Nutrix. "smiddags laat ze steeds veel staan van haar fles dus die is nu 120cc. Daar drinkt ze als we mazzel hebben 80cc van op.

Ik denk dat ik het voorlopig nog wel zo houdt, een klein flesje bij haar broodje.

5. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    We kunnen idd evt. nog wel een flesje/bekertje melk bij het brood geven!
    Maar tussen de 300 en 500cc komt Sven nog makkelijk, dus dat zal dan wel goed zijn!

6. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Hoi, ik zat met hetzelfde probleem, Amy krijgt nu 's morgens melkpap(hoef je alleen 130 cc water bij te doen) En 's avonds voor het slapen een fles van 180 cc en 6 schepjes. Verder krijgt ze een fruithapje, 1 boterham en haar warmeten(weet niet precies hoeveel het is, want ik kook zelf. op het consultatiebureau zeiden ze toen tegen mij, omdat ik me ook zorgen maakte dat ze op de leeftijd van 8 mnd minimaal 300 cc melk nodig hebben met toetje etc erbij.

Deel Deze Pagina