Wij hebben afgesproken in ieder geval te wachten tot onze dochter 1 jaar is. Tegen die tijd kunnen we er wel weer een keertje over gaan praten... We zijn het er wel over eens dat er nog 1 bij komt en dat het leeftijdsverschil niet te groot moet zijn. (Voor zover je daar invloed op hebt!)
Mijn zoontje is nu 4,5maand en wij hebben besloten om geen anticonceptie te gebruiken en te zien waar het schip strand. Wij willen heel graag een 2e en omdat ik pcos heb durf ik niks te gebruiken. Nu is het wel zo dat sinds m'n bevalling ik 2x een cyclus hen gehad van 33dagen, dus er lijkt weer regelmaat in te zitten. Maar voor hetzelfde geld stopt dat en duurt het weer 2 jaar voor ik zwanger ben.
Ons zoontje ook een pittige baby met idd nu nog regelmatig ziekenhuis bezoeken en nog niet doorslapen snachts... Toch voor een 2e gegaan en in 1 keer raak.... Heb in mijn achterhoofd wel van, het duurt nog 8 maanden...dan is die ander ook al een stuk groter Zit straks 21 maanden tussen en heb er helemaal zin in, al zal het wel even pittig zijn
Hier zit er 16 maanden tussen. Vrij kort op elkaar dus. Aan de ene kant pittig, aan de andere kant fijn omdat de oudste nog slaapt 's middags. Vind het persoonlijk erg leuk, zo'n klein verschil!
Onze dochter was 7 maand toen ik zwanger werd van haar zusje, er zit 16 maand tussen. Pittig, maar ook erg leuk!
Hier zit er bijna twee jaar tussen zoontje en dochtertje. Ik vind het pittig! Ik heb het een beetje onderschat hoor. Zoontje was altijd een supermakkelijk mannetje, maar is nu een heftige peuterpuber. Maar ja, ik denk dat het, welk leeftijdsverschil ook, sowieso best even wennen is en ritme vinden. En de interactie tussen broer en zus, geweldig, dat maakt alles goed!
Wij zijn voor een tweede begonnen toen onze kleine 4 maanden was. Helaas is ie nu alweer 16 maanden en ben ik nog steeds niet zwanger. Wij wilden graag een klein leeftijdsverschil en omdat onze zoon erg makkelijk was, maar op tijd begonnen met de gedachte dat we weer snel zwanger zouden zijn. Helaas loopt het niet altijd zo, zoals je hoopt dus Lennox zal zeker 25 maanden zijn voordat de tweede er is.
Hoe ouder ze wordt hoe minder ik behoefte krijg aan een nieuwe zwangerschap Vind het heerlijk en druk genoeg zo, ik denk dat we er weer over na gaan denken als ze een jaar of 3/4 is.
Bij mij kriebelt het stiekem nu alweer maar mijn verstand zegt echt dat we nog even moeten wachten. Manlief wil ook echt nog niet voorlopig. We hebben afgesproken het erover te hebben als zoontje één jaar is. Stel dat we er dan voor zouden gaan en het is weer zo snel raak als de eerste keer, dan zit er ongeveer 2 jaar tussen. Lijkt me een mooi verschil.
Bij mij begint het nu een beetje te kriebelen, dochterlief slaapt sinds 2 weken door en ik vind het makkelijk momenteel met haar vergeleken met het eerste (ruime) jaar. Maar eigenlijk wil ik wachten tot haar 2e verjaardag voor ik stop met de pil. Ik wil zelf weer goed bijgeslapen zijn () en ook mijn conditie en fitheid meer op peil hebben dan nu.
Haha ik wilde juist wachten tot die van mij naar school gaat! Dan heb ik weer alle tijd voor een baby. Hij is nu nog zo klein en ben bang dat ik van allebei dan niet volledig kan genieten. Tenminste zo denk ik er nu over, wie weet begint het toch wel eerder te "kriebelen"...
Bij mij kriebelt het al behoorlijk ! Mijn dochter is 8 maanden. Alleen ben ik onlangs mijn baan kwijt geraakt dus financieel is het niet verstandig momenteel. Ach kan ik nog even alle aandacht geven aan m'n kleine/grote wonder!
Ik wil er nu voor gaan maar manlief twijfelt nog. Bij de eerste duurde het ruim een jaar en omdat leeftijd ook gaat tellen, (32 en 37 en we willen zeker 3 kids als alles mee zit) wil ik niet te lang meer wachten.
Grappig dat het grootste deel toch vrij kort op elkaar er weer voor zijn gegaan, niet veroordelend hoor maar wel opvallend! Het lijkt mij juist heel ideaal als mijn dochter op school zit, zo heb je ook alle aandacht voor voor de nieuwe baby en is de oudste al behoorlijk zelfstandig. Maar dat is hoe ik er nu over denk, soms denk ik zelfs dat het ook wel goed zo is. M'n man zei van de week ineens dat hij baby kriebels had xD.
Wij zijn voor een 2e begonnen toen dl 9 maanden was. Toen ze bijna 13 maanden was testte ik positief. Er zal 21 maanden verschil zijn tussen de 1e en 2e. We wilden graag niet te veel leeftijdsverschil. Maar we willen waarschijnlijk ook nog een 3e maar daar gaan we pas voor als de 2e 1.5/2 is denk ik. Maar dat zeg ik nu......
Wij zijn begonnen toen onze dochter 13 maanden, nu is ze ondertussen alweer bijna 1,5 jaar en zitten we in ronde 5 . Hoop dat het snel raak mag zijn !
Wij zijn na de eerste (sept 2013) niet meer aan de anticonceptie gegaan en wilden kijken waar het schip zou stranden. Ik heb pcos, en aangezien het met de eerste even geduurd heeft... Inmiddels ben ik nu 8 weken zwanger van de tweede, en zal er zo'n 15 maanden tussen zitten. Vast pittig, maar zo leuk! En zo fijn dat de tweede wel zonder ziekenhuisonderzoeken en medicijnen wilde komen
Pas al onze dochter 3 of 4 is willen we voor een 2e kindje gaan ( als ik het nog wilt) ik heb een rot zwangerschap gehad met veel ziekenhuisbezoek en opnames en kans op vroeggeboorte uiteindelijk is ze geboren met 37+2 . Durf het niet snel meer aan ben ik bang ondanks dat ik pcos heb en ik dus niet zwanger kan raken zonder ziekenhuis. Bij ons zou er dus minimaal 4 jaar tussen gaan zitten
Twee jaar verschil tussen de kleintjes lijkt me het leukst. Maar net zoals Siertje zegt, zullen ook wij eerst moeten verhuizen en kan ik me niet voorstellen dat er nog een kindje zo lief en leuk kan zijn als mn 1e nee het kriebelt bij mij nog niet. Ik begin weer een beetje mezelf te worden. Moet er nog niet aan denken om weer zwanger te zijn! Maar als je 2 jaar verschil wilt, dan moet ik niet lang meer wachten, want wie weet hoe lang we erover doen om weer zwanger te raken. En dat rijmt dus niet met wat ik in mijn hoofd heb. Mijn man wil het liefst nu al stoppen met voorbehoedsmiddelen, maar zolang ik de pil slik, ben ik de baas hihi