wanneer 2e baby?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Malika1989, 27 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Nog laaange niet ;) Ik geniet veel teveel van ons meisje en dan een tweede wordt wel erg druk. Maar ik zou het wel graag willen in de toekomst. Ik hoor maandag van het ziekenhuis of ik weer groen licht krijg voor een tweede ivm een bloedstollingsziekte. En dan gaan we eerst verhuizen, en daarna moet ik het psychisch ook weer aankunnen. Ik kon na mijn bevalling 6 weken niet plassen en la na twee weken in het ziekenhuis met een zware longembolie. Dus tja.. nog laaange niet ;)

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier was ik na de eerste bevalling zon beetje in shock voor alles wat maar riekte naar zwangerschap en bevalling (nooit gedacht) maar toen ik er ietwat overheen was was het ook in 1x raak ;) (De eerste zwangerschap hebben we 2jr en 3 mnd op gewacht..) Er zit 3 jaar tussen hun.

En nu ben ik zooo moe.. (en weer bang...) geen idee nog.

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hier zal er 2 jaar en 4 maanden zitten tussen eerste en tweede kindje. Nou ja, ws komt dit kindje ook eerder dus het kan zijn dat er iets minder tijd tussen zit.
    Deze zwangerschap was overigens niet gepland. We waren net aan t bedenken wie van ons zich zou laten steriliseren omdat we een tweede niet aandurfden...
    We zijn nu heel blij met deze zwangerschap maar wat waren we in shock toen we erachter kwamen. Hadden ook ons best gedaan niet zwanger te raken ;)

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Goeie vraag! Ik hoor veel mama's die in het eerste jaar al klapperende eierstokken krijgen maar ik heb dat dus helemaal niet. Mede omdat ik het pas sinds een maand of twee echt lekker vindt gaan (daarvoor echt pittig) Mijn man is het met mij eens en wij hebben de planning om weer te ''beginnen'' als zoonlief 2-2,5 is. En dan is het de vraag wanneer het lukt natuurlijk ;)

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Hier een leeftijdsverschil van 3,5 jaar. Dat bevalt goed. De oudste gaat inmiddels naar school en dan kan ik thuis lekker aan rommelen met de jongste. Als de oudste uit school komt gaat de jongste nog lekker slapen, dus heb ik de tijd om met de oudste een spelletje te doen.

De oudste is zindelijk, kan zichzelf aankleden etc. Dat is wel handig!

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.186
    4.498
    113
    Hier een zeer heftige bevalling en rottige nasleep achter de rug, maar ik ben blij dat ik nu weer zwanger ben, als deze baby er is zit er 2 jaar en 4 maanden tussen, ik heb wel een jaar nodig gehad om alles te verwerken! Dus ik was er denk ik na zo'n 14 maanden wel klaar voor!

7. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    wij zijn weer gaan proberen toen onze zoon 6 maanden was, hij is nu 8 maanden en we weten sinds gisteren dat hij een broertje of zusje erbij krijgt ;) straks zit er dus bijna 1,5 jaar tussen!

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Gestart weer toen zoon 6 maanden was.
    Ondertussen gescheiden enz.
    Uiteindelijk toen zoon 3.5 jaar was weer zwanger na de 1e kid

9. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zit net geen 13 maanden tussen onze kinderen. We hadden voor de eerste kwam al besproken dat we het liefste niet veel leeftijdsverschil ertussen wilden, het is (veel) sneller gegaan als we gedacht hadden. 3,5 Maand na de bevalling was ik weer zwanger. Anticonceptie wilde ik aan beginnen maar bleek dus opnieuw zwanger.

Lichamelijk gezien had er wel wat meer tijd tussen mogen zitten, maar verder had ik het niet anders gewild. Dat wist ik tijdens de zwangerschap natuurlijk niet en heb me dan ook best wat zorgen gemaakt. De eerste weken was ook echt aanpoten en zwaar maar er begint nu een beetje regelmaat in te komen en het loopt allemaal wat soepeler.

Toen ik voor de tweede keer zwanger werd had ik ook nog helemaal niet stilgestaan bij een tweede. Natuurlijk wilde ik dat wel, maar we waren (nog) niet serieus bezig en had ook geen rammelende eierstokken. Was nog volop aan het wennen! En nu opnieuw wennen, maar dan aan 2 kleintjes :)

10. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hier zit 1 jaar en 9 maanden tussen de oudsten.
    Ik vond het best pittig een baby en peuter, vooral met dingen als boodschappen doen, maar je bent ook vrij kort na elkaar weer uit de luiers. Tussen 2 en 3 zat 2.5 jaar en als nr 4 er komt zal tussen 3 en 4 zo'n 4 jaar zitten.

Het voordeel van kort achter elkaar vind ik dat je toch al in de weinig slaap, luiers en strakke planningen zit. Als nr 3 straks naar school is voordat ik evt zwanger ben heb je best kans dat ik teveel gewend ben aan de vrijheid :cool:

11. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Hier gaat er 2 jaar en 10 dagen (uitgerekende datum) tussen zitten.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.236
    23.347
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier houden we het bij 1 :D

13. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Als het aan mij en mijn man zou liggen, begonnen we vandaag nog :p maar omdat ik een keizersnede onderging, kreeg ik het advies om een jaar te wachten. Dus dat doen we dan ook maar... Vanaf eind dit jaar terug vrijen zonder bescherming en dan zien we wel...

14. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Na de geboorte van onze dochter heb ik geroepen nooit meer! Dat heb ik een jaar vol gehouden en toen begon het een beetje te kriebelen. Uiteindelijk toch besloten het bij 1 te houden en nog steeds blij met deze keuze. Ik zeg niet voor 100% dat er geen kleine meer komt maar wel voor 90%. We moeten er allebei niet aan denken. Ik begin nu steeds meer te genieten van het feit dat ze groter wordt.

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij willen heel graag nog een kindje en misschien nog wel meer, maar niet nu.
    Ik vind/vond het eerste jaar toch best wel pittig, nu gaat het gewoon lekker z'n gangetje en daar geniet ik erg van.
    Mijn man vind het voor nu ook wel even prima zo.
    Denk dat wij voor een volgend kindje gaan als ons zoontje 2-2,5 jaar is. Als er dan weer een baby komt is hij hopelijk een stuk zelfstandiger, wat ons wel erg prettig lijkt.

16. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 2,5 jaar en nu begint het weer een beetje te kriebelen bij mij. Ik wil graag een tweede kindje, maar niet te snel. Eind dit jaar/begin volgend jaar is het plan aan een tweede te beginnen.

17. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    We wilden twee jaar leeftijdsverschil, maar inmiddels ruim een jaar verder en nog steeds niet zwanger...

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wij wilde graag na 2,5 jaar weer eens naar het ziekenhuis voor een broertje of zusje.
    De natuur ging zijn eigen gang :D

14 maanden verschil dus.

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Het begon flink te kriebelen ongeveer 9-10 maanden na bevalling van eerste. Door praktische omstandigheden (o.a. verhuizing, verandering van baan) gewacht tot mijn oudste 15 maanden was. Toen ervoor gegaan, meteen raak en nu zit er 2 jaar en 4 dagen tussen mijn oudste en middelste.

20. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Precies dit!

Deel Deze Pagina