Litteken keizersnee

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Stier11, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Gister nacht werd ik wakker van een branderig gevoel aan mijn litteken van de keizersnee.
    Het leek wel of mijn huid in de fik stond!
    Ik heb er PCLE creme opgesmeerd, en een andere onderbroek aangedaan, toen ging het beter.
    Ik heb nooit last gehad van de wond, dus dit vond ik raar.
    De huid rond de snee voelt verdoofd aan, al vanaf het begin.

Meer mensen met deze ervaring?

2. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Dat branderige gevoel herken ik (gelukkig) niet. Echter het verdoofde gevoel wel rond het litteken. Dit is helemaal normaal en kan zich weer herstellen in de loop van de tijd. Ik merk dat bij mij het gevoel weer stukje bij beetje terugkomt. Doe vooral rustig aan om de wond de kans te geven goed te helen!

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Het branderige gevoel ken ik ook niet eigenlijk, maar misschien dat je onderbroek er inderdaad te veel op gedrukt heeft of zo??
    Het verdoofde gevoel rond de wond is normaal, aangezien alle zenuwen doorgesneden worden. Kan soms wel een jaar duren voordat het gevoel weer helemaal terug is!
    Vond het altijd wat 'akelig' aanvoelen....

4. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Bedankt voor je reactie. Ik smeer nu elke avond, het helpt wel.
    Heb verder nooit last gehad van de wond. Ik ben zelfs na zes weken weer gaan paardrijden, geen probleem.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik had het af en toe ook wel eens dat branderige gevoel. Kwam bij mij als ik een syntetische onderbroek aan had waarbij het elastiek op het litteken drukte.

Het dove gevoel heb il nog steeds en er lijkt ook geen verbetering in te komen... Ikga er eigenlijk vanuit dat ik er gee gevoel meer in krijg en ach dat maakt me ook niet veel uit...

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik heb dat gevoel ook en jeuk!
    Het dove gevoel is er en denk dat dat bij mij wel blijft, heb nu 3 keer een ks gehad.
    Er valt weinig tegen te doen, alleen evt wat smeren.

7. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Vervelend voor je ! Ik heb ook nog steeds op een plek een dof gevoel, en regelmatig jeukt het litteken, maar hij ziet er wel,erg "mooi" uit dapus denk dat het er bij hoort?

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb het ook gehad en toen was mijn broekje scheef gezakt en drukte het teveel op de wond.

Een beetje creme erop en het afgewacht trok vanzelf weer weg.

9. 23Eline

23Eline Actief lid

21 nov 2010
    163
    0
    0
    Ik vind het zo naar voelen, dat dove stukje huid. En het jeukt bij mij ook nog best vaak.

10. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Jeuk is vaak een teken van genezing. Ik herken het van m'n 1e keizersnede. Nu na de 2e keizersnede geen last van jeuk gehad.
    Wel beide keren heel lang een verdoofd gevoel overgehouden. Dat kan wel tot een jaar aanhouden.

Deel Deze Pagina