Wanneer 2e kindje voelen ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantilly, 21 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Ik ben zwanger van de tweede, en ik denk dat ik de babty af en toe voel.... ik weet het eigenlijk bijna zeker.

Wie heeft dit ook al zo vroeg (bij de tweede) ?

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hallo Chantilly

Ik ben ook zwanger van de 2e!
    En vandaag ook net als jou 13 weken en 4 dagen zwanger !

Ik voel de kleine ook al een tijdje!

Leuk is dat he?
    Geniet er echt van :D

Groetjes !

3. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik voelde haar ook erg vroeg hoor dus het zou idd kunnen hoor meis

4. Michelle20

Michelle20 Actief lid

3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    ik ben ook (NOG :( ) zwanger van mn 2e kindje en ik voelde haar ook rond de 13 weken... dus het kan wel hoor!
    En bij een 2e zwangerschap herken je het gevoel ook sneller of direct.

5. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ik voelde ons 2e kindje bij 11 weken voor het eerst. Het ligt eraan hoe de placenta in je buik ligt. Maar het kan zeker! Geniet ervan ;)

6. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    ikke ook hoor bij ongeveer 11 weken,heb het toen gevragen aan men gyneacoloog en die zei nou dat kan zeker je weet wat je moet voelen.
    groetjes jeslin

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hallo allemaal.

Ik voelde de kleine ook al met 11 weken!
    Ik heb het toen ook aan mijn verloskundige gevraagt en die zei idd ook dat dit wel kan!

8. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Lijkt me allemaal super sterk want helemaal als het je tweede is. is alles al beter in vorm. Je kan die bewegingen eigenlijk nog helemaal niet voelen. Is mij verteld. Helemaal niet bij 12 weken.

9. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    en toch heb ik haar vroeg gevoeld sweetdushi en ik denk dat de anderen dat ook hebben! met de tweede weet je nl ook al wat je kan voelen in tegenover gestelde van de eerste en dat het kan zeker de weten dit volgens gyno en vk

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik kan er persoonlijk niet over mee praten dat je zo "vroeg" in de zwangerschap de kleine al "voelt" simpel gezegd omdat de kleine dan nog zo klein is, zoveel ruimte heeft om in te zwemmen en nog niet sterk genoeg om dat te voelen...maar goed wat ik al zei, ik heb daar zelf geen ervaring mee, weet dat enkel van mijn vk toen ik bij mijn 2e zwangerschap vroeg of het de kleine kan zijn die ik voelde...(plopjes)

zij vertelde me toen dat de kleine nog zo klein is en "rondzwermt" in het vruchtwater dat het de bewegingen binnenin zijn die je voelt, dus niet de kleine zelf maar het "klotsen" zeg maar...

beide keren lag mijn placenta aan de achterkant, en dit keer aan de voorkant, wat er voor zorgde dat ik de kleine dit keer pas "heel laat" voelde (met 22, 5 wk)

vaak voel je met een 2e de kleine eerder dan met een eerste omdat je het gevoel herkent maar als je placenta aan de voorkant ligt kan dat dus weer langer duren...

hoe het ook zij, als iemand denkt zijn kleine te voelen hartstikke mooi, daar krijg je als vrouw zijnde een goed gevoel bij dus lekker zo laten...wie ben ik (of wij) om te zeggen dat het niet kan....bij mij (ons) is het niet zo geweest maar bij een ander misschien toch wel...

ik zou zeggen, gewoon lekker van genieten.

11. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hallo

@ sweetdushi : ben het helemaal met rastagirl eens, ik weet ook heel zeker dat het wel de kleine is hoor!
    Mijn verloskundige zegt zelf dat dit wel mogelijk is.
    Zei haar zelfs nog dat er vaak mensen zijn die dit niet kunnen geloven, ze zei daarop dat dit wel degelijk mogelijk is.
    Ze voelde namelijk haar kinderen (zelfs de 1e) ook erg vroeg in haar zwangerschap.
    En ja ik weet inmiddels omdat dit mijn 2e zwangerschap is wat ik moet voelen.
    Bij iedereen is de zwangerschap anders!
    Bij niemand is dat te vergelijken!
    Maargoed, ieder zijn mening!

12. Loess

Loess Actief lid

14 feb 2007
    267
    0
    0
    mijn verloskundige heeft dus gezegd dat je met je 2e zwangerschap de kleine veel eerder voelt... ik voelde het niet met 12 weken maar met een week of 14...
    ieder zijn mening natuurlijk hej ;)

13. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Precies ieder zijn mening. En mijn mening zegt dat het niet kan. Maar ja misschien als ik het zelf ooit meemaak.

14. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Daarom als je het nog eens meemaakt kan je erover meepraten,ik zeg niet dat je geen mening erover mag hebben natuurlijk wel,maar waarom kan het niet volgens jou,ik denk dat degene die er voor geleert hebben wel weten waar ze over praten en de vrouwen echt wel weten wat ze voelen ik heb in het begin ook getwijfeld van, neej dat kan nog niet maar je voelt echt wel het verschil van je darmen of je kindje.
    En wat ook is trouwens je baarmoeder is al eens een keer een huisje geweest voor een bewonertje dus daar kan ook verschil in liggen en waar je placenta ligt.
    En je hoort het heel erg vaak bij een tweede zwangerschap dus ik denk dat het zeker wel kan als van de 10 vrouwen er 7 zeggen het vroeg te voelen.
    groetjes jeslin

15. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik denk dat het niet kan omdat het inderdaad al een huisje is geweest. Dus moet je het nog minder voelen alles. En het is nog veel te klein om waar te nemen. Maar ja ben benieuwd wat mijn vk erover zegt . Ik voel namelijk ook weleens plopjes al in me buik en het 8er elkaar heen en weer gaan. Maar omdat ze overal zeggen dat het niet kan nam ik dat maar aan.

16. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Het klopt dat je bij een 2e zwangerschap je kindje eerder kunt voelen.
    Dit is niet bij iedereen zo.
    Bij mij is dit dus wel het geval.
    Ik denk dat je er pas over mee kan praten als je het zelf hebt meegemaakt!
    Ieder zijn mening en ervaring !

17. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    Psies. ik bedoel maar....
    Denk dat Sweetdushi van de 1e zwanger is.... duss

18. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Idd
    Mrja toch geloof ik er niet in. niet bij 11 weken

19. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ik voelde mijn eerste met 15 weken precies...
    Ik ben nu 11 weken zwanger van de tweede en heb nog niets gevoeld overigens. Ben wel benieuwd wanneer dat begint haha. Het hangt er ook vanaf waar je placenta zit he?

20. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    Nee ik ben toch ook geen 11 weken....
    Sjeesus zeg.

Deel Deze Pagina