Voor het eerst maak ik mij wat zorgen... Vandaag had ik een standaard controle en er werd geluisterd naar de hartslag. Die kon mijn gynacoloog dus niet vinden. 'Okee...' denk je dan 'de baby zal wel diep liggen ofzo'. Uiteindelijk hoorde hij een langzame hartslag en zei dat het mijn hartslag moest zijn en niet die van de baby. Dus hij maakte een echo en daarop kwam beeb al gauw te voorschijn. Maar de baby bewoog niet en hij kon weer niet zo snel een hartslag vinden....dan ga je toch wel even slikken. Uiteindelijk vond hij godzijdank een hartslag, maar een hele langzame (dus dat was misschien toch die langzame hartslag die we gehoord hadden). Hij hield het hartje nog een tijdje in beeld en ineens zagen we de langzame hartslag overgaan in een normale, snelle hartslag. Pfff. Gelukkig en volgens gyn. niets aan de hand. Maar in de auto onderweg naar huis ging ik mij zorgen maken. Het is toch raar dat die hartslag een tijdje zo langzaam ging? Moet ik mij nu zorgen maken? Ik zie de gyn. pas weer over 4 weken.
Ik denk dat als de gyn zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, je dat ook niet hoeft te doen. Maar snap heeeeeeel goed dat je dat wel doet. Ik zou dus gewoon even bellen en uitleggen dat je toch wel erg bent geschrokken en dat je graag nog wat extra uitleg zou willen ... Mijn eerste gedachte is dat het kleintje eerst lag te slapen/rusten en later wakker en actief is geworden - dat zie je terug in de hartslag (en die kan dan variëren van 120-160 (uit mn niet-medische hoofd). Maar goed ... ik zou gewoon even bellen!
Ik zou ook even bellen als jeje zo ongerust maakt want stress is niet goed voor je kindje en net als wat salapio al zei misschien lag je ukkie wel lekker te slapen en dan heb je een lagere hartslag, bij onze 2e echo lag ukkie ook te slapen en was de hartslag erg laag en opeens schrok ze wakker en werd de hartslag sneller. succes meid,
hoi meissie ik heb ook wel eens gelezen dat als je beebje lekker ligt te slapen de hartslag lager is dan normaal ! Als ik jou was zou ik zeker bellen naar je gyn misschien mag je wel extra komen of kan hij het beter aan je uitleggen zodat je jezelf geen zorgen meer hoeft te maken vaak ben je overdonderd op dat moment en heeft een gyn niet eens in de gaten dat jij er onzeker van kan worden ! en ik zie het maar zo ..... daar krijgt hij weer geld voor dus hij zal het echt niet erg vinden hoor ! succes knuf van Emma
Bedankt voor jullie geruststellende berichtjes! Ik heb ondertussen even een lekkere huilbui gehad vanwege de spanningen (hoera hormonen) en mijn vriend aan de telefoon uitgekafferd (kon natuurlijk niets goed doen) hihi. Meteen weer goed gemaakt natuurlijk! Arme ventje... Maar goed, ik kreeg niemand meer te pakken vandaag, dus ik ga morgen weer bellen om even duidelijke uitleg te krijgen. Zoals jullie schrijven zal het wel een slaapje zijn geweest. De gyn mompelde al iets over een siesta die de baby hield. Door jullie kan ik die opmerking beter plaatsen. Bedankt!