Wanneer 2e kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door knuffie 23, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hoe meer kinderen, hoe groter deel van je inkomen 'opgaat' aan je kinderen. Je kunt op Nibud site volgens mij ook zien hoeveel gemiddeld. Dus tja, 2 kinderen kosten meer dan 1, maar geld is niet alles en maakt ook niet gelukkig.
    Je leeft naar je inkomen en als daar iets aan veranderd, kunnen veel mensen zich wel aanpassen.

Lastig als je partner zo stellig is, verwacht hij/jullie dat het over een (paar) jaar financieel beter gaat worden, of betekent zijn houding dat er gewoon nooit een 2e kindje kan komen (om die reden)?

Goed om gesprek aan te gaan en in ieder geval je gevoel bespreekbaar te maken, zeker als je het zelf financieel niet zo somber inziet. Een onvervulde kinderwens kan een groot verdriet zijn (en straks is het wellicht te laat).

Succes!

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Om finaniele redenen zou ik het sowieso niet laten ( of je moet echt niet rond kunnen komen,dan moet je het idd uitstellen tot het beter gaat ) maar je weet nooit hoe het loopt.
    Toen ik zwanger was van Milou* werd mijn man afgekeurd en kreeg maar een klein deel van een uitkering.Moesten toen een paar maanden teren op de voedselbank,en toen ik hoog zwanger was van Elin raakte ik mijn baan kwijt. Maar is helemaal goed gekomen :)

3. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Hier ben ik het ook mee eens. Petje af, dat het allemaal op z'n pootjes terrecht is gekomen.

Ookal sta je financieel er goed voor, het geeft geen garantie dat alles goed gaat. Er kan van alles in het leven gebeuren. Een goed gesprek samen geeft denk ik wel meer duidelijkheid. En je gaat inderdaad leven na het inkomen wat je elke maand hebt. En of je er nou 1,2 of 5 mondjes mee kunt vullen ervaart iedereen anders.

4. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    Komt wel goed denk hij begreep mij wel dat ik me O voelde maar moest hellaas naar me werk vanavond praten we verder

5. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    We hebben gepraat en hij snapt me nu goed we hebben afgesproken om eerst de slpkamers te gaan opknappen odat oneens zoon naar een grotere kmer kn en dan gaan we voor een tweede kindje ben blij dat we het nu goed hebben afgesproken en het bespreek ar hebben gemaakt bednkt voor jullie lieve reacties

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij wilden ook om financiele redenen wachten maar toen raakte ik per ongeluk zwanger. Het is helemaal goed gekomen en ik ben blij dat het gebuerd is :)

Deel Deze Pagina