Wanneer 2e kindje?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Esin, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esin

    Esin Niet meer actief

    Hoi Dames,


    Ik heb nu een dochtertje van 1 jaar en heb alweer aardig last van de babykriebels :D
    Hoe oud waren jullie toen jullie je 2e kindje kregen en hoeveel leeftijdsverschil zitten er tussen jullie kids...

    En vraag me af of het zwaar is gelijk 2 kids achter elkaar, want wou altijd pas de 2e als mijn dochtertje 3 of 4 zou zijn, maarja die babykriebels he ;)
     
  2. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    ikke was 23 toen de 2e geboren werd
    Het verschil tussen de 1e en de 2e is 6,5 jaar, heel bewust voor gekozen omdat ik 16 jaar was toen mijn oudste geboren werd.
    Nu tussen de 2e en de 2e zit er straks net 3 jaar verschil in.
     
  3. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    moeilijk he? ;)
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij mijn kids zit er iets meer dan anderhalf jaar tussen... vrij vlot dus.

    Ik vind het zeker een stuk drukker dan met alleen mn dochter destijds, mn dochter wil nu vaak spelletjes spelen en mn zoon is niet meer zo klein dat hij nog het grootste gedeelte van de dag slaapt en als hij wakker is wil hij natuurlijk ook aandacht. Het is gewoon schipperren tussen de kids, het huishouden en tijd voor jezelf. Ook practisch dingen, als ik nu sochtends weg moet moet ik toch bijtijds opstaan want voor iedereen aangekleed is, gegeten heeft en we wegkunnen zijn er zo een poos verder. Maar het is wel gezellig druk verder en ze zijn helemaal gek op elkaar.

    Ik was 20 toen mn dochter geboren werd, 21 toen mn zoon kwam en ben nu 22.
     
  5. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik moet eerlijk toe geven dat we heel erg aan het schipperen zijn ik bedoel de voors en tegens ene kant we zijn nog zo jong en zo andere kant vind ik het heel leuk om voor een tweede te gaan we moetne het maar afwachten wat de natuur voor oons in petto heeft!
     
  6. MamaEsther

    MamaEsther Fanatiek lid

    24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Ik was 18 toen mijn oudste geboren werd, toen zij een jaar en 5 maand was kreeg ik een miskraam (mijn enige ongeplande zwangerschap overigens) waarna we de anticonceptie aan de kant hebben gegooid. Twee cycli later was de tweede in aantocht, zij scheelt 2 jaar en 3 maand met haar grote zus. Na de bevalling van de tweede zijn wij niet meer aan anticonceptie begonnen en onze derde dochter zal net een jaartje schelen met onze tweede!

    Liefs :)
     
  7. Esin

    Esin Niet meer actief


    Dit heb ik dus ook....

    Het lijkt me heel erg leuk nog zo'n kleintje erbij :D
    En als ze vlak achter elkaar komen dan hebben ze ook wat aan elkaar kunnen ze lekker saampjes spelen..

    Maar aan de andere kant lijkt het me best wel zwaar 2 kids..
     
  8. Esin

    Esin Niet meer actief

    Heerlijk Daya zo'n groot gezin... :D
    Vind jij het zwaar 2 kindjes en de 3e is in aantocht... ?

    Ik vind 1 kindje soms al zwaar laat staan 2 of zelfs 3 :confused:
     
  9. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Als het aan mij zou liggen zou ik nu wel weer een tweede willen, maar ja, baby's maak je niet alleen he, mijn man wil nog even wachten tot volgend jaar, dan is Fatih denk ik 2 jaar ongeveer als de 2de er komt, als alles meezit uiteraard!
     
  10. MamaEsther

    MamaEsther Fanatiek lid

    24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Esin, je groeit erin echt waar! De eerste twee weken toen Yashyra (mijn tweede dus) er was raakte ik echt in paniek, ik wist niet hoe ik mijn aandacht moest verdelen! Maar nu is het zo'n simpel automatisme! Moet wel zeggen dat de laatste loodjes van deze zwangerschap (ben nu 32wk3dg) echt lood- en loodzwaar zijn, maar dat wist ik van tevoren he! :p Het is heel vreemd, zo inspannend als ik de zorg voor 1 kindje vond, zo ontspannend is de zorg voor meerdere! ;)

    Liefs Esther :)
     
  11. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik heb nog geen kindje, maar 't lijkt mij heel zwaar, twee kleine kindjes. Zelf heb ik nú nog zoiets van: de eerste mag van mij wel ruim twee jaar zijn voor de tweede komt. Mijn man heeft ziet het wél voor zich, twee kleine kinderen, minder leeftijdsverschil ertussen zeg maar. Maar ja, hij werkt full-time, dus ik denk dat 't wel erg afhankelijk is van of ik het een beetje trek met één zo'n kleintje en een tweede erbij zo snel alweer zie zitten. Naast de drukte erbij, zit de zwangerschap en bevalling er ook nog aan vooraf en ik denk niet dat ik een zwangerschap zie zitten als ik er net één achter de rug heb. Mijn lichaam is niet al te sterk, dus vrees dat 't voor mij erg zwaar gaat worden.

    Ik hoor jullie vooral over de drukte, maar telt dat niet mee in de overweging? Je eigen lichaam en het dragen van het kindje, negen maanden lang?
     
  12. MamaEsther

    MamaEsther Fanatiek lid

    24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    ;)

    Dus ja de zwangerschap is extra zwaar, zo kort op elkaar doe ik het ook geen tweede keer meer.. Mijn lichaam houdt 't in principe namelijk goed vol, maar twee zo dicht op elkaar heeft bij mij extreme bekkenklachten veroorzaakt.. Dat moet eerst echt uitgebreid bijtrekken.....

    Liefs :)
     
  13. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    dat kan ik me voorstellen! pff die beken die bekken....
    hier wel al kriebels voor nog een beebje maar doe het echt echte cht nog niet! eerst nog mee rgenieten van kyana en eens afkomen van me bekkenklachten di ik nu ook al 1 jaar heb!
     
  14. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik heb nu een dochtertje van 1 jaar toen ze 4/5 maand was ben ik bewist zwanger geraakt maar dta is mis gegaan met 16 weken.. nu is ze dus 1 jaar en uhm 2 weken geloof ik en ik ben nu 8 weken zwanger :)
     
  15. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.071
    26
    48
    Hier ook hoor.
    Toen kaye 4 maanden was zijn we alweer begonnen voor een tweede maar het mag jammer genoeg nog niet baten :(
    Moet geduld hebben maar verlang er heel erg na!
     
  16. Esin

    Esin Niet meer actief


    Ik verlang er ook echt naar... :D

    Als ik echt op mijn gevoel zou afgaan dan zou ik nu direct willen stoppen met de pil, maar ik zit nu nog op school en ben volgend jaar klaar en wil ook graag gaan werken+ een thuisstudie gaan volgen..

    En als ik heel eerlijk ben: Ik heb nu een heel makkelijk kindje..
    Sliep al door toen ze pas een week jong was, ze word s'ochtends rond 8 a 9 uur wakker, als ik haar in de box zet speelt ze heel zoet, huilt eigenlijk nooit en heb nog echt mijn vreiheid en je 2e kindje kan wel heel anders zijn..
    Elke nacht opstaan, s'morgens vroeg je bedje uit, veel aandacht vragen en daarnaast heb je dan een 2e kindje die ook zorg en aandacht nodig heeft..
    En ga nu nog wel eens de stad om lekker te shoppen ik heb gewoon nog bets veel tijd voor mezelf.. :) zie dat ook niet meer echt gebeuren met 2 kids.. agh en zo zit ik de hele tijd te dubben en mezelf gek te maken... ;)
     
  17. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik was 19 bij de eerste en ben nu 21 bij de 2de. Ik vind het nu niet zwaar denk straks wel in de laatse maandjes maar denk dat je daar gewoon ingroeid in het ritme moest ja ook bij de eerste je bent dan ook niet gewent om elke uur s´nachts op te staan en in een week wende ik eraan zal bij de tweede ook zo zijn denk ik.

    En als je er klaar voor bent waarom niet?
     
  18. Esin

    Esin Niet meer actief

    Dames,

    Had het laatst met mijn moeder erover dat ik graag een kleine erbij zou willen...
    Gelijk weer een negatieve reactie.. Ik moet er niet aan beginnen, want een 2e kindje is super zwaar en geniet nou eerst maar van Selin, je kan geen kant meer op met een 2e kindje, ik kan het niet aan, ik ben te jonng bla bla..
    Ik baal zo erg van deze reactie, want waarom kunnen mensen niet gewoon zeggen leuk voor je inplaats een hoop commentaar te geven ook al is het uiteraard goed bedoeld..
     
  19. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Waarschijnlijk is dat gewoon haar gedachter erover en wil ze dat jij je niet vertilt, dus waarschuwt ze je. Probeer er je voordeel mee te doen en als je denkt dat ze geen gelijk heeft, volg dan je eigen hart.
     
  20. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Als ons 2de kindje geboren word ( in februari ) Dan verschillen ze 2 jaar en 8 maand, we hebben expres nog even gewacht tot onze oudste veel al zelf kan, dat scheelt straks weer. Het lijkt me heel zwaar om 2 baby´s te hebben die nog niet lopen maar het lijkt me wel erg leuk voor de kleintjes zelf omdat ze dan een beetje van de zelfde leeftijd zijn.
     

Deel Deze Pagina