Hoi meiden, Wat doen jullie om zo veel mogelijk zwangerschapsstriemen te voorkomen? Is het handig om zo vroeg mogelijk al te beginnen met insmeren bijvoorbeeld? Bedankt voor de tips.
Hmm, mijn huid is sowieso erg droog, dus ik smeer heel veel. Verder heb ik ergens gelezen dat het helpt om je huid vast te pakken en er kort aan te trekken. Ergens lijkt het logisch, maar aan de andere kant zitten die striemen in de diepere lagen van de huid en zou je er van buitenaf sowieso erg weinig aan kunnen doen. Smeren helpt dus voor die striemen nauwelijks, maar het kan nooit kwaad. Het heeft ook met aanleg te maken. Ik heb ze bijv op mijn bovenbenen een klein beetje, dus ik verwacht ze ook wel een beetje. Heb je ze nog niet, dan is de kans kleiner dat je ze nu heel erg krijgt. Helaas nog steeds kans.
ik denk niet dat je zwangerschaps striemen kan voorkomen,je lichaam groeid in een korte tijd erg snel waardoor je dus striemen krijgt..ik gebruik de mama buikbalsem van zwitsal om de buik zacht en soepel te houden. ontspant en je buik word idd lekker zacht. liefs
Ja dat is ook zo inderdaad, echt voorkomen lukt vast niet, maar hoopte dat er misschien middeltjes zijn om het minimaal te houden.
Ik heb me eigen vanaf het begin ingesmeerd met zwitsal baby olie, en er was geen striem te bekennen op mn buik. Wat mij erg verwonderdde trouwens met zo'n pens Je weet het gewoon niet , maar smeren is sowieso lekker!
Ik heb me een slag in de ronde gesmeerd met clarins créme van 45 euro speciaal om striemen te voorkomen en ik kreeg ze toch...hahaha. M'n buik ziet er niet meer uit, maar heb een prachtige dochter ervoor terug!
ik lees ook even mee ben ook wel nieuwsgierig aangezien ik heel erg afgevallen ben en ik ook nu al striemen heb. lijkt mij dat ik ze krijg de kans heel groot dus begin ik ook maar met insmeren voor e zekerheid je weet nooit of het echt helpt hahah
Wow dat is wel zuur zeg! Maar het is precies wat je zegt.Ik heb er een aantal op mn bovenbenen zitten aan de achterkant, maar daar maak ik me eigen écht niet meer druk om sinds ik die kleine heb! Al moest ik wel een traantje wegpinken toen ik ze destijds spotte
Hihi bedankt voor de leuke reacties....ik ga het proberen met olie denk ik. En zal dan maar niet een idioot dure uitzoeken, want dat is wel balen. Was het wel een lekkere creme Vlinder? Ben benieuwd en natuurlijk is t belangrijkste 'wat' er uit mn buik komt maar zou fijn zijn als het op mn buik een beetje ok blijft ..los van de rollen.... Maar als iemand toch nog DE TIP heeft dan hoor ik m graag
Je krijgt ze of je krijgt ze niet is genetisch bepaald dus smeren masseren kneden is allemaal leuk maar ja het helpt voor geen meter
DE tip is er (nog) niet, je krijgt het of je krijgt het niet, insmeren is gewoon lekker en ontspannend en zal de huid soepeler houden, ik smeer ook met de buikcreme van zwitsal mama, ik ben er tevreden over, trekt snel in en is heerlijk zacht. smeerze meid
Ik gebruikte voor mijn buik 'Waleda zwangerschapsolie' en ik heb geen striemen op mijn buik....maar wel een beetje op mijn bovenbenen en beetje heupen (waar ik dus niet heb gesmeerd). Ik weet niet of het aan de olie lag maar het is wel toevallig... ps: hij is wel prijzig...(13 euro)
Helaas is het idd genetisch bepaald , ikzelf ben best slank ( 55 kilo) en heel mijn benen en billen staan zo al onder van de puberteit, dus denk dat mijn buik er ook helaas aangaat
smeren smeren smeren....wel een soepele buik..maar wel met striemen.... ..helaas nog geen wondermiddel uitgevonden... Bij mijn eerste zwangerschap kwamen ze pas aan het eind...35 weken schoten als paddestoelen uit de grond...dus deze keer heb ik me er maar bij neergelegd...
Lieve meiden! Er bestaat geen middeltjes of cremes om Striae te voorkomen! Striae is het scheuren van de huid omdat de huid de groei van het lichaam niet kan bijbenen. En je lichaam groeit in korte tijd natuurlijk best wel snel. Toen ik zwanger was van onze dochter en ik het nog maar pas wist (bij ongeveer 5 weken) ben ik al begonnen met smeren. Heb alle merken, duur en goedkoop wel gehad en heb toch Striae gekregen. Ik heb er overigens geen moeite mee hoor, zie het maar als een souvenir en binnenkort gaan er weer heel wat streepjes bijkomen... En tja...waarom de ene het wel krijgt en de ander niet, heeft ook veel met erfelijkheid te maken. Mijn mama heeft ook veel Striae gekregen tijdens de zwnagerschappen. Het is fijn om je buik lekker in te smeren, maar als je aanleg hebt voor Striae...hou je het met smeren echt niet tegen! Liefs Elly
Hai, Ik smeer weleda olie, zag ik hier eerder ook staan. Kost inderdaad 13 eu, maar je doet er natuurlijk wel lang mee. Het is olie die de huid soepel maakt waardoor hij beter tegen rekken kan. Ok, als je aanleg bent dan krijg je ze vast, maar ik denk dat wanneer je je huid goed verzorgt je het in ieder geval zo veel mogelijk beperkt. En het is wel de moeite waard om te proberen. Vriendinnen van mij hebben ook Welleda gebruikt en die hebben ook geen straie gekregen. IK weet t ook niet, maar ik blijf voor de zekerheid lekker smeren! Welleda heeft trouwens ook olie die je vanaf een paar weken voor de bevalling kunt smeren om inscheuren te bepreken.. Zal wel zelfde verhaal zijn, maar je weet nooit! Het is hetzelfde als antirimpelcremes denk ik.. Je weet nooit of ze nu echtegwerkt hebben. Groetjes
ik ben vroegtijdig bevallen en heb op mijn buik geen een striem! oja verder heb ik ook elke ochtend en avond gesmeerd met etos buik en borsten creme, dat voelde heel fijn, omdat het soms ook jeukte. Ik ben benieuwd hoe het met de borsten gaat verlopen!
Ik smeer me ook al suf, maar dat deed mijn zusje ook! En die heeft nu toch veeel striemen! :S Dus denk iid niet dat het helpt! Maar blijf smeren!
Ik heb gehoord dat hoe ouder je bent hoe minder kans op striae. Door slapper elastisch weefsel. En tja ik ben 35 dus ik hou me daar graag aan vast... Ik heb trouwens ook niks overgehouden aan m'n vorige zwangerschap (nou ja in ieder geval geen striae) terwijl ik toch maar 54 kilo ben (normaal) en ik alleen in m'n buik was gegroeid 13 kilo. M'n moeder zat wel helemaal onder maar die was ook 25 toen ze mij kreeg.