Goedemorgen dames, Ik ben sinds vorig jaar november gestopt met de pil, de eerste 2 maanden een nette cyclus waarbij ik ook een duidelijke eisprong had en daarna nog maar 1 'normale' Zit nu op 28, 35, 42, 50, 29, 48 en zit vandaag weer op dag 47.. Nu ben ik deze cyclus dus begonnen met tempen maar is mij nog niet duidelijk wanneer ik mijn ei heb gehad, kunnen jullie ajb mee kijken? Kaartje is van de laatste 4 weken. Op dag 35 tm 38 heb ik cervixslijm gehad maar die week ervoor leek juist mijn temp te stijgen.. Testen zijn nog negatief. Liefs Annelies
Ik vind deze lastig af te lezen, maar dat komt door de app. Temp je wel rectaal/via de billen, elke dag op dezelfde tijd en nog voor het opstaan?
Wel iedere dag voor het op staan en meestal wel op t zelfde tijdstip, maar niet rectaal dat zie ik niet zo zitten
Maar alleen rectaal meten is betrouwbaar helaas Niet tijdens je cyclus veranderen, maar ik zou bij de volgende cyclus vanaf dag 1 toch eens rectaal proberen. Niet dat dat invloed heeft op je lange cycli uiteraard, maar wellicht kunnen we er dan wel beter een eisprong uithalen.
Om je ei te bepalen gaat het eigenlijk om het verschil in temperatuur en niet om je exacte temperatuur. Dus het maakt niet uit of je rectaal, vaginaal of onder je tong meet. Je moet gewoon altijd op hetzelfde moment meten, nog voor je opstaat etc. Verschillen in temperatuur kunnen beïnvloed worden door uitgaan, weinig slaap, alcohol, etc. Dus daar moet je ook rekening mee houden. Ik vind je kaartje ook niet erg duidelijk. Heb je altijd in dezelfde omstandigheden getempt?
Dat denk ik inderdaad ook podiki. Ik heb alleen achteraf gezien toch te vaak op verschillende tijdstippen getempt omdat ik steeds door mn wekker sliep. Laatste week om half 5 getempt en nu blijft die gelijk (en hoog gelukkig )
Onder de tong of via het oor meten is wel onbetrouwbaar! En niet geschikt voor de tempmethode. Het gaat om tienden van graden en nauwkeurigheid is dus een must. Via het oor en via de mond tempen kunnen veel schommelingen geven (met je mond open slapen geeft al een heel andere waarde dan met je mond dicht slapen). Als je niet rectaal wilt meten kan je ook nog vaginaal gaan meten.