FV vraagje van BV moeder

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door 11oktober, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Binnenkort wil ik gaan afbouwen, want onze zoon is bijna 6 maanden. We willen volledig overgaan op opvolgmelk. Alleen heeft hij toevallig net een moeilijke periode wat betreft slapen. Hij wordt nu 1 a 2x per nacht wakker. Dan geef ik BV, geen probleem. Maar nu heb ik wel eens vernomen dat er een 'maximum' zit aan FV die je mag geven per dag.
    Hoe doen jullie dat dan als jullie kindje een keer meer dorst heeft? Of als hij/zij 's nachts ineens wakker wordt? En wat is het maximum per dag? Is dat 5 flesjes?

2. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoeveel flesjes opvolgmelk geef je over het algemeen aan een kindje van 6/7 maanden?

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Maar je mag na de zes maanden ook nog gewoon borstvoeding geven hoor! Onbeperkt :).

Als je toch flesvoeding wilt gaan geven dan zit er inderdaad een maximum aan, ik geloof 800 ml per dag voor opvolgmelk maar dat zou je even na moeten kijken op het pak. Als de kleine dan een keer extra wakker wordt zou ik gewoon meer geven voor die ene keer. Als hij structureel meer wil drinken zou ik voeding voor hongerige kinderen nemen.
    Volgens mij kun je ook een stap teruggaan, dus geen opvolgmelk geven maar zuigelingenvoeding en dan mag je meer geven. Volgens mij zit er namelijk hetzelfde in maar dan in andere hoeveelheden. Dat zou je eerst na kunnen vragen bij de fabrikant want die weten dat beter dan ik.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou overstappen op melk nr 1, daar mag je een liter (30 schepjes) van geven.
    Voed je op verzoek of op vaste tijden? Je kunt dan steeds een voeding voor een fv vervangen en dan een week / 10 dagen wachten tot je de volgende voeding vervangt. Welicht verandert zijn 'schema' als je dat al hebt namelijk. Dan kun je kijken of hoeveel voeding je uitkomt en eventueel op nr 2 overstappen.
    's nachts kun je ook een flesje water geven als je aan de max voeding hebt of de borst blijven aanbieden als hij troost wil.

5. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    meestal zitten kindjes van 6/7 maanden op 3 of 4 flessen van 200cc. een enkele keer een extra flesje (120cc ofzo) is echt geen ramp. maar als je de bv rustig afbouwt, dan ontstaat er vanzelf een nieuw ritme

6. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje sliep meteen door op FV, maar als het wel eens lastig is geef ik haar een klein flesje, 60 cc water met 2 schepjes en dan slaapt ze daarna lekker verder!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Handigste als je gaat afbouwen is om je kind eerst te laten wennen aan vast voedsel. Dan wil ie vanzelf al minder melk, want met opvolgmelk is het maximum op een dag 24 schepjes, dus 800cc.
    Voor nachtvoedingen, niet moeilijk doen, gewoon aanleggen, hoef je je bed niet uit en hoef je geen cc's te tellen.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nb je zoon is nu vijf maanden en drie weken, dus met zes maanden kun je so wie so niet helemaal over op kv. Voor elke borstvoeding die je afbouwt moet je een dag of tien uittrekken.

Deel Deze Pagina