overstappen van bv naar fv

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by AgathaZwaan, Jul 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

Mar 20, 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hallo,

Ik geef op dit moment nog volledig bv, maar zit er over te denken om over te stappen naar fv (ivm veelvuldige migraine aanvallen en medicijnen die ik niet mag slikken tijdens bv).

Nu vraag ik me af op welke voeding ik moet overstappen en hoeveel flesjes ons ventje dan moet drinken? Hij drinkt nu gemiddeld 5 tot 6x per 24 uur. Zijn tijden zijn ongeveer 0600 - 1000 - 1400 - 1800 - 2200. Houd ik dan deze tijden aan of geef je fv ook op verzoek? Maakt het nog wat uit of je op de duurdere merken overstapt of kan je bijv. ook op het Kruidvat eigen merk overstappen?
    En hoeveel voeding moet ik hem dan gaan geven?? Als we hem nu afgekolfde bv geven drinkt hij 180 ml.

En mag je met 4 maanden al beginnen met bijvoeding of is het verstandig om te wachten tot hij 6 maanden is?

Een hoop vragen......ben benieuwd naar het antwoord, alvast bedankt!

Groetjes,
    Agatha

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo agatha,

Welke soort voeding je het beste kunt geven, hangt af van het feit of er in jullie gezijn allergieën voorkomen. Komt er een vorm van allergie voor, dan ik het belangrijk om te kiezen voor een hypo allergene voeding en kun je beter vanaf 6 maanden beginnen met de bijvoeding. Komt er geen allerie voor, dan is een standaard voeding prima en kun je ook vanaf 4 maanden een begin gaan maken met bijvoeding.
    Je kunt de tijden aanhouden. Komt je kindje 5 keer voor een voeding dan kun je 180 ml water met 6 schepjes voeding geven. Komt hij 6 keer dan kun je uitgaan van 150 ml water met 6 schepjes voeding. Belangrijk is dat je zoontje ongeveer 20 minuten over een flesje drinkt.
    Het merk flesvoeding is persoonlijk. Alle voedingen voldoen aan srenge kwaliteitseisen. Het ene merk heeft iets meer toevoegingen dan het andere merk of doet meer onderzoek bijvoorbeeld. Vraag anders naar ervaringen van je CB of je omgeving.

Groeten eveline

Share This Page