Hoi, Gebruiken jullie ongekookt kraanwater, gekookt kraanwater, of ongekookt bronwater of gekookt bronwater? Wij gebruiken gekookt bronwater i.v.m. de extreme krampjes die hij toen had. Toen wij dat bronwater gingen koken waren de krampjes weg. Nu vragen we ons af of we kunnen proberen over te gaan op gekookt kraanwater? gr vruchtje
wij gebruiken ongekookt kraanwater en dat doen we in de magnetron, eigenlijk alleen maar omdat ze ons dat in het ziekenhuis zo hebben geleerd toen ons meisje daar lag, als ze het in een zkh zo doen dan zal het wel goed zijn.
Het kraanwater in Nederland is van hoge kwaliteit. Je kunt het ongekookt voor flesvoeding gebruiken...
Wij gebruiken ook ongekookt kraanwater en dan in de magnetron. Ik denk dat jullie ook best gekookt kraanwater kunnen proberen ivm kramjes. Het kraanwater hier is van zulke goede kwaliteit en als je het kookt maakt je het ook nog eens steriel. Denk dat je dat best kan proberen hoor ipv bronwater. Of probeer het eerst eens half om half..? Ik zie dat je zoontje 3 maanden is... zou hij inmiddels niet over de krampjes heen zijn geggroeid? Meestal is het met 6 weken op zn ergst? En gebruik je al voeding tegen krampjes? Misschien voordeliger dan altijd maar bronwater?
We gebruiken inderdaad voeding voor tegen krampjes en tegen spugen (friso comfort). Waarschijnlijk is hij er over heen gegroeid en moeten we het gewoon eens gaan proberen. Dat half om half idee vind ik een goeie voor eerste paar dagen. Daarna gaan we gewoon over op gekookt kraanwater. Moet wel kunnen denk ik. Helemaal als het eigenlijk ook gewoon zonder voorkoken kan.
Tot 5,5 maand gekookt, Tot 6 maanden half gekookt/half uit de kraan Na 6 maanden melk half gekookt, half kraan (makkelijk, geen magnetron nodig) maar Dixap maak ik met water uit de kraan.
Uhm, deze vraag hoort bij kunstvoeding (flesvoeding) . Maar als wij flesjes kunstvoeding maken doen we dit van koud water uit de kraan wat opgewarmt word in een bakje warm water of in de magnetron.
ik heb vanaf het begin al half gekookt water en half koud water gebruikt. precies de goede temperatuur en het is zo klaar!
Ik gebruik al vanaf de geboorte gewoon ongekookt warm water uit de kraan, niks geen magnetron en gekookt water...heb ik bij de eerste ook altijd gedaan, wij drinken toch ook gewoon water uit de kraan? ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het nog warm gemaakt moet worden in de magnetron? waarom niet gewoon warm water uit de kraan? kan iemand uitleggen waarom dat zo is?
Je drinkt toch zelf geen warm water uit de kraan? Tenminste, ik niet hoor! en wij hebben trouwens een boiler beneden. dan is het al helemaal niet goed om warm water te gebruiken. die bacterien stapelen zich alleen maar op. het lijkt mij echt niet lekker, warm water uit de kraan...
eerder dan koud water uit de kraan? zal wel kids hebben met ijzersterke darmen dan want ze hebben er geen last van, en nee ik drink zelf geen warm water uit de kraan omdat ik niks hoef te drinken waarbij ik warm water nodig heb...als we het over lekker hebben denk niet dat een baby het verschil proeft tussen warm water met poeder uit de kraan of warm water uit de magnetron met poeder
Water uit de kraan of uit een pak? Voor het aanmaken van flesvoeding kan in Nederland meestal gewoon kraanwater gebruikt worden. Alleen in oude huizen met loden leidingen is kraanwater ongeschikt vanwege een te hoog loodgehalte. Het waterleidingbedrijf (buitenleidingen) of een loodgieter (binnenleidingen) kan informatie geven over de gebruikte materialen. In het geval van loden leidingen (en bij een vakantie in het buitenland) is het beter om verpakt water te gebruiken. Kies voor bronwater met een laag gehalte mineralen en zonder koolzuur (prik). Laat voordat u het kraanwater gebruikt de kraan een paar tellen lopen. Alle restjes water die nog in de leiding zaten spoelen weg en u krijgt fris water. Gebruik alleen koud water. Warm water wordt vaak opgewarmd in een geiser of boiler en kan een te hoog gehalte aan metalen en soms bacterieën bevatten. dan neem je toch liever het zekere voor het onzekere toch?
mijn kraamverpleegkundige en op het CB gaven aan dat je gewoon warm water uit de kraan kunt gebruiken. zo deed de kraamhulp het en zo doen wij het nog steeds. Alleen als we weg gaan neem ik gekookt (kraan)water en koud (kraan)water mee, dan hoef ik niet op te letten en weet ik zeker dat het goed is.
Ik heb ook een folder gekregen van de kraamhulp over flesvoeding en daar staat ind ook in dat je gewoon warm water uit de kraan kunt gebruiken, hier deed de kraamhulp dat ook Denk echt niet dat je ziek word van kraanwater hier in nederland...
Verswater is ... - Vragen over water en gezondheid Mag ik warm kraanwater drinken? Nee, dat kan je beter niet doen. Want verwarmd water kan extra (en soms zelfs teveel) metalen bevatten. Het waterbedrijf kan alleen de kwaliteit van koud leidingwater garanderen. Natuurlijk mag je wel warm water drinken, dat eerst is gekookt. Thee of afgekoeld water zijn dus geen enkel probleem. Drink het koud - Kennis van kraanwater Drink het koud. Drink alleen koud kraanwater. Dat smaakt niet alleen beter, in warm water kunnen metalen uit je boiler of geiser opgelost zijn. Gebruik voor de bereiding van voedsel en het zetten van thee en koffie ook altijd koud water. Ook dat komt de smaak ten goede. Natuurlijk kun je wel warm/lauw water drinken dat eerst is gekookt.