Langzame speen/fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by Gwenolyn, Apr 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Onze zoon (6 weken) is een hele krachtige drinker. Met anderhalve week overgestapt van BV naar FV. Dr brown fles met level 1 speen (smalle hals). Echter binnen 5 minuten fles leeg:$.
    Daar ik het vermoeden had dat hij last heeft van reflux, begonnen met zijn voeding in te dikken met JBPM, zodat hij omgeveer 20 á 25 minuten over een fles doet.

Ondertussen ook naar de KA geweest, en hebben nexium voorgeschreven gekregen.

Afgelopen maandag bij de osteopaat geweest (blokade bij zijn nekwervel, spanning op zijn middenrif en schedelnaden) o.a. ivm reflux, maar ook voor zijn algehele onrust.
    Zij rade aan om JBPM te gaan afbouwen. Ik moet zeggen dat sinds de behandeling ik hem amper heb horen slikken, dus durf het wel te proberen, alleen dan drinkt hij weer te snel (met alle problemen die er dan bij horen).

De flessen die ik voor de osteopaat heb geprobeerd zijn:
    * Dr. Brown/Bfree met level 1 speen (breede hals): krijgt hij nu zijn melk uit
    * Avent (drinkt hij de eerste 5 minuten super onrustig + knoeien en gaat met de standaard speen (1 maand+) ook te snel)
    * Difrax (zelfde als Avent)

Hebben jullie nog ideeën (voordat ik mega verzameling heb aan flessen en spenen)? Misschien op de avent fles nog kleinere speen? (dus de 0 maand+), of prematuur speen op de Dr brown fles? (dan moet ik alleen een grotere smalle hals fles aanschaffen.

Overigens drinkt hij ook pepti ivm verdenking KMA. Komende vrijdag en volgende week vrijdag provocatietest in het ZKH.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb voor mn zoontje op advies van de kraamhulp de fles van Nuby, de natural touch oid. Avent was hier bijv echt geen succes want hij klokte het binnen 5 min naar binnen.

3. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Je heb van dr brown óók level 4 speen das voor gulzige / reflux babys

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Gaat deze langzamer als de fase 1? Daar er in de informatie omschrijving wel vermeld staat voor 6 maanden en ouder.

5. Mamatss

Mamatss Actief lid

Jan 23, 2012
    421
    0
    0
    Mijn meisje drinkt ook haar flesjes in een enorm tempo. In het begin hebben we JBPM gebruikt met speentje 0+ van Avent. Dit speentje gebruiken we nu (4 maanden) nog steeds, inmiddels met veel minder JBPM.

6. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hier de prematuurspeen van dr brown. Van 5 minuten naar 16 minuten

Share This Page